عملیات‌های بدر و خیبر، نقاب از چهره سازمان‌های بین‌المللی کنار زد
عملیات‌های بدر و خیبر، نقاب از چهره سازمان‌های بین‌المللی کنار زد

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری «آبی ـ خاکی‌‌های دوکوهه» گفت: عملیات‌های بدر و خیبر، چهره حقیقی سازمان‌های بین‌المللی را آشکار ساخت.

سردار رضا یزدی، جانشین دبیر همایش پاسداشت شهیدان لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) با نام «آبی ـ خاکی‌‌های دوکوهه» در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح چگونگی برگزاری این آئین پرداخت و گفت: این یادواره در ادامه سلسله یادواره‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر تهران در عملیات‌های مختلف، برگزار می‌شود.

تجلیل از شهیدان همت و کریمی

وی ادامه داد: این یادواره پنجشنبه، هشتم اسفند‌ماه، ساعت ۱۸ بعد از نماز مغرب و عشا در تالار وزارت کشور و با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و فرماندهان عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس برگزار و یاد وخاطره سرداران رشید اسلام همت و عباس کریمی که طی عملیات بدر و خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گرامی داشته خواهد شد.

سردار یزدی با تأکید بر اینکه یادواره‌های شهدا در کشور براساس سه محور برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمامی یادواره‌ها یا شهیدمحورند، یا موضوع‌محور و یا عملیات‌محور هستند که یادواره شهدای لشکر محمدرسول(ص) با تکیه  بر موضوع عملیات‌های خیبر و بدر اجرایی می‌شود.

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز

وی افزود: این یادواره با هدف انتقال ارزش‌ها و واقعیت‌های سال‌های دفاع مقدس به نسل جوان برگزار می‌شود تا به این نسل نشان دهیم که برادران، پدران، مادران و خواهرانشان برای رسیدن به اهداف متعالی مورد نظر انقلاب در دفاع مقدس به ویژه در عملیات‌های بدر و خیبر چه سختی‌هایی را تحمل کرده و جانفشانی‌هایی را رقم زدند. در این عملیات‌ها رزمندگان ما در عین مظلومیت، در مقابل رژیم جنایت‌کار بعث عراق ایستادند تا حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز کم نشود.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از اهداف این یادواره به تصویر کشیدن نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حامی حقوق بشر به ویژه سازمان‌ملل، در برابر جنایت‌های رژیم صدام در عملیات بدر و خیبر است؛ چرا که این قبیل سازمان‌ها در برابر استفاده گسترده عراق از سلاح‌های شیمیایی در برابر رزمندگان ایران، سکوت اختیار کرده و هیچ‌گونه اقدامی در محکوم کردن از خود نشان ندادند. عراق با بهره‌گیری از اطلاعاتی که از ماهواره‌های جاسوسی آمریکا دریافت کرده بود، به طور گسترده از سلاح‌های ممنوعه علیه رزمندگان ما استفاده کرد.

سکوت جوامع بشری در مقابل جنایات صدام

وی اذعان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری چشم خود را بر روی جنایت‌های صدام بستند و قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌هایی که خود برای ممنوعیت استفاده از این قیبل تسلیحات را در نظر گرفته بودند، نادیده گرفتند.  بدین ترتیب این یادواره سعی خواهد کرد تا این گونه اعمال ضد بشری غربی‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها را به نسل جوان ما نشان دهد و بگوید که چگونه ملت ما بر پای آرمان‌های خود ایستادند، مقاومت کردند و اکنون نیز در مقابل هرگونه زیاده‌خواهی و زورگویی ایستادگی خواهد کرد.

نمایش ایستادگی ملت در مقابل استکبار

سردار یزدی در ادامه سخنان خود با امیدواری اینکه این یادواره‌ها به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها تسری یاید، تصریح کرد: هر کدام از شهدا و ایثارگران ما که پای در جبهه‌های حق علیه باطل می‌گذاشتند، درواقع برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نبرد می‌پرداختند پس می‌توان گفت هر یادواره‌ای که حتی برای یک بسیجی برگزار می‌شود، در واقع یک یادواره ملی بوده و متعلق به تمامی ایرانیان در نقاط مختلف کشور است.

وی ادامه داد: در این مراسم که علاوه بر جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خانواده‌های شهید همت و کریمی نیز حضور داشته و تجلیل می‌‌‌شوند، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده وقت سپاه به دلیل اشراف کامل بر موضوع این عملیات‌ها و اوضاع بین‌المللی حاکم در آن دوران، به سخنرانی خواهد پرداخت.

جانشین دبیر همایش پاسداشت شهیدان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) با تأکید بر اینکه عملیات‌های بدر و خیبر موفق‌ترین عملیات‌های آبی و خاکی در یکصد سال اخیر در دنیاست، گفت: عملیات‌های بدر و خیبر و با وجود کمبودها و تحریم‌ها و از نظر راهبردی، دارای اهمیت خاصی است. در این عملیات‌ها عملا تمامی کشورهای حامی عراق، نگرانی‌های خود از پیش‌روی‌های ایران را اعلام و بر لزوم حمایت همه جانبه از عراق، تأکید کردند.
وی افزود: در یادواره‌ شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) از تمامی فرماندهان دفاع مقدس دعوت به عمل آمده تا در این مراسم حضور یابند. در این مراسم از سه کتاب در زمینه شهدا و فرماندهان عملیات‌های بدر و خیبر تحت عناوین «ما همراه بچه‌ها» به زبان انگلیسی و به قلم سردار گلعلی بابایی، کتاب «مصور ۲۷تایی‌ها» زندگی‌نامه ۳۴ شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) نوشته حسن شکری و ترجمه شده به دو زبان انگلیسی، عربی  همچنین «گردان نهم» کارنامه عملیاتی گردان حبیب ابن مظاهر به قلم سردار گلعلی بابایی، رونمایی می‌شود.