در رثای رحلت امام جماعت جانباز
در رثای رحلت امام جماعت جانباز

ایشان سالها از مجروحیت شیمیایی دوران دفاع مقدس رنج می بردند؛ در نهایت بیماری منحوس کرونا در کنار این عوارض، مزید بر علت و باعث وخامت حال ایشان و درنهایت سبب عروج ایشان شد. این روحانی وارسته و خدمتگزار و متواضع در نهایت زهد و ساده زیستی عمر خود را سپری کرد و همواره پناه مردم محله تهران نو بود.
سید جواد هاشمی فشارکی

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

                  « يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي »؛

 تو اي روح آرام يافته، به سوي پروردگار بازگرد در حالي كه هم تو از او خوشنودي و هم او از تو خشنود است، پس در سلك بندگانم در‌آي، و در بهشتم وارد شو.

(آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره فجر )

??????

   کل نفس ذائقة الموت

          فقدان اسف بار و تاثرانگیز رزمنده و جانباز دفاع مقدس مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای سیدعلی (سیدمحسن) مقدسی محلاتی امام جماعت مسجد الحسین (ع) تهران نو ؛ مرد دارای خلق حسن و فعال در کمک به محرومین منطقه را به خانواده محترم معزّی و نیز نمازگزاران مسجد الحسین (ع) و همینطور اهالی محترم تهران نو تسلیت و تعزیتی دلسوزانه تقدیم مینمائیم. از خداوند منان علوّ درجات را برای آن فقید ِسعیدِ   و صَبرِ جَمیل و اَجرِجَزیل برای بازماندگان مسئَلت داریم.

در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روح شیدا و بی قرار عالم ربانی و مجاهد سالک حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سیدعلی(سیدمحسن) مقدّسی محلاتی، در عروجی شهادت گونه به ملکوت اعلی پیوست.

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد.

( محاسن، ج۱،ص۲۳۳)

 این عالم وارسته و عظیم الشأن که از روحانیون عالیقدر و عالی مقام دفتر مقام معظم رهبری (حفظه الله) بودند، عمری را به خدمت همه جانبه در مسیر اسلام و همچنین به تربیت و تهذیب نفوس گذراندند، ایشان اهتمام تمام به اقامه عزای خامس آل عبا و تبیین معارف اسلامی و سلوک عاشورایی داشتند و تقدیر چنان شد که در همین ایام درجوار جد شهیدشان  به لقاء الله بپیوندند.

روحشان شاد و ان شالله با ارباب بی کفنش محشور گردد .