دفاع از سوریه یک وظیفه دینی، ایمانی و عقلی است
دفاع از سوریه یک وظیفه دینی، ایمانی و عقلی است

گروه سیاسی: مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دفاع از سوریه را یک وظیفه دینی و عقلی دانست و افزود: امتیاز شیعه نسبت به مکاتب دیگر آن است که از دو بال معرفت حسینی و مهدوی سود می‎برد.

حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز ۲۲ مهر در مراسم یادبود شهید همدانی در دفتر آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی گفت: سردار شهید همدانی از شاگردان انقلابی آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی بود که در قبل از انقلاب نزد ایشان فرهنگ مجاهدت را فراگرفت و پس از انقلاب نقش بی بدیلی در ایجاد سپاه به ویژه لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) داشت.
وی افزود: شخصیتی قاطع و در عین حال متواضع و بسیار معنوی و عرفانی داشت و با این دو مشخصه یعنی عرفان و قاطعیت بهترین و بیشترین خدمات را به انقلاب اسلامی داشتند.
ذوالنور با ذکر این مطلب که فرهنگ ایثار و شهادت است که دین اسلام را در این تاریخ پراسرار آن حفظ کرده است، بیان کرد: امتیاز شیعه نسبت به مکاتب دیگر آن است که از دو بال معرفت حسینی و مهدوی سود می‎برد؛ در حقیقت این دو بال دو محافظ جدی این فرهنگ اصیل است که هیچگاه از مسیر حق خارج نشود.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهارکرد: دشمن  در برابر این فرهنگ بسیج شده است و با بالاترین ظرفیت‎های خود به دنبال نابودی این مکتب و این فرهنگ است و انتظار در شیعه است که عاقبت را برای او روشن می‎کند و به همین دلیل با این امید و راهبرد شهادت در مقابل دشمنان صف آرایی می‎کند.
وی گفت: دشمن پس از تئوری سازی هانتیگتون به دنبال جنگ درون تمدنی رفت و به عراق و افغانستان حمله کرد که در عراق بیش از ۱۲ هزار کشته و بیش از ۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد ولی به جایی نرسید و امروز حکومتی در سرکار است که نه آنچه آمریکا می‎خواست بلکه همسو با ایران است.
این استاد حوزه بیان کرد: اهداف آنها به هیچ وجه در منطقه پیاده نشده است و جمهوری اسلامی امروز به کانون اصلی تفکر بیداری اسلامی تبدیل شده است و پیش بینی‎های آنها از همه نظر غلط از آب درآمده است.
وی گفت: امنیت خاورمیانه بدون ایران امکان پذیر نیست؛ امروزه افکار عمومی با ماست و اگر جریان‎هایی چون ۱۴ مارس با کمک غرب در لبنان فعالیت می‎کنند ولی مردم با حزب الله و ایران هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز یمنی ‏ها با همین پشتوانه فکری و جهادی کاری کردند که همه را متحیر کرده است؛ عربستان که همیشه با یک لشکر کوچک یمنی‎ها را قلع و قمع می‎کرد امروز جرئت حمله زمینی را ندارد.
وی گفت: امروزه حفظ جریان مقاومت و دفاع از سوریه به یک وظیفه اسلامی و دینی و عقلی مبدل شده است زیرا سوای آیات و روایات فراوان در این زمینه اگر امروز سوریه سقوط کند دشمن با خیالی آسوده به دنبال نابودی ایران خواهد بود.
ذوالنور بیان کرد: به برکت ایستادگی این ملت، ایران امروز نقش محوری در تحولات منطقه دارد و قطعا تمام پایگاه‎های آمریکا زیر پای ماست و دشمن نیز این مسئله را به خوبی می‎داند.
وی گفت: امروز عربستان و حکومت وقیح آل خلیفه مردم یمن را زندانی کرده است و آنها را خفه می‎کند ولی مدافعان دموکراسی به حمایت از غاصبان حقوق طبیعی مردم بحرین مبدل شده‎اند.
وی اظهارکرد:  اگر امروز نیز می‎بینیم که روسیه در سوریه حضور یافته برای حفظ پایگاه نظامی استراتژیک خود است و قطعا آنها شریک دینی و اعتقادی ما نیستند و قطعا اگر ایران هم نباشد آنها به هیچ عنوان در سوریه کاری از پیش نخواهند برد.
ذوالنور بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم که استوانه‎های اعتقادی نظام اسلامی را حفظ کنیم و این نظام را در سراسر جهان بلند آوازه‎تر کنیم.

ایکنا