کتاب «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» رونمایی شد
کتاب «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» رونمایی شد

کتاب« ماهی‌ها دلتنگ آب نمی شوند» از سوی انتشارات ۲۷ بعثت که در ارتباط با زندگی و شخصیت شهید احمد دیندار از فرماندهان یگان دریایی است، رونمایی شد.

اعظم مشهدی نویسنده دفاع مقدس در ارتباط با چگونگی نگارش کتاب «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» گفت: این کتاب را به سفارش لشکر ۲۷ محمد رسول الله نگارش کرده‌ام. کتاب، در ارتباط با سردار شهید احمد دیندار است که یکی از فرماندهان یگان دریایی بود. وی بعد از لغو قطعنامه و تجاوز نیروهای عراقی به شلمچه، با اینکه در مرخصی به سر می برد، به جبهه بازگشت و در عملیات آزادسازی پاسگاه زید در منطقه پدافندی به شهادت رسید.

وی افزود: این کتاب بیشتر از نگاه کسانی است که در کودکی، نوجوانی و جوانی با شهید زیسته اند و در آن، به شجاعت و رشادت های این شهید بزرگوار اشاره کردم. برای مثال  یکی از اقدامات شجاعانه وی این بود که در حمله شیمیایی سردشت، ماسک را از دهان خود باز کرد و به دختر بچه  ۱۲ ساله ای داد. او را نجات داده و خودش شیمیایی شد.

مشهدی در خصوص دلیل انتخاب این نام برای کتاب گفت: شهید دینداری علاقه زیادی به شنا داشت و مربی آموزش شنا بود. رهایی از آب برایش بسیار سخت بود چراکه طبق گفته خانواده اش از کودکی با شنا زندگی کرده بود و عاشق آب بود. از این جهت که با وجود علاقه زیاد، به خاطر وصل به معشوق، از آب گذشته بود، این نام را برای کتاب انتخاب کردم؛ « ماهی ها دلتنگ آب نمی شوند».

لازم به ذکر است؛ کتاب های «پرستوهای عاشق»، «عیسای من همین قدره» و «تو برای من نمی مانی» از دیگر کتاب های اعظم مشهدی هستند. همچنین کتاب «آدم ها توی قاب من نمی‌میرند» یکی از کتابهای در دست چاپ وی است که درباره زندگی شهید سعید جان بزرگی است.