در رثای پدر بسیجی شهید عباسی
در رثای پدر بسیجی شهید عباسی

در نوشتار چکیده ای از زندگی نامه پدر شهید عباسی و فرزند شهیدش تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

حاج لطف الله عباسی ؛ در سال ۱۳۱۲  در بصری اراک چشم به جهان گشود . نام پدرش محسن بود . ودر نه سالگی از نعمت وجود وی محروم شده و مدد رسان خانواده شد . وی فردی مذهبی و کاملا مقید بود . درجوانی به استخدام سازمان صنایع دفاعی ( ساصد) در آمد و سپس ازدواج کرده و حاصل آن سه فرزند پسر و دو فرزند دختر میباشد . در دوران مبازرات انقلاب اسلامی به جمع مبارزان ملحق میشود و ماموران امنیت ساصد او را تحت نظر داشتند .ولی با پیروزی انقلاب ، چهره هایی که در تعقیب وی در راهپیمایی ها بودند را می بیند و متوجه میشود. و انرا درخاطرات خود نقل میکند .

با شروع جنگ تحمیلی ، محمد( فرهاد) فرزند بسیجی مسجد حسنی تهران نو ، مدرسه را رها کرده و عازم جبهه میشود و بعنوان رزمنده یکی از گردانهای پیاده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در عملیات بیت المقدس شرکت کرده و در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۱۷ به شهادت می رسد.

پیکر خونین را پیش از ازادی خرمشهر تشیع میکنند . پدر بعد از بازنشستگی در چند نوبت خود بصورت بسیجی عازم جبهه شده و در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)  مشغول پاسداری از دستاوردهای فرزندش در لشکرمیشود .

بسیجی حاج لطف الله عباسی رزمنده دفاع مقدس ، آسمانی تر از آن بود که به زمین خاکی تعلق داشته باشد . بعد از ۳۸ سال فراغ فرزند شهیدش در روز  ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹  بعلت عارضه کرونا آسمانی شده ، و در ۲۷ تیر۹۹  تشیع و به فرزند بسیجی شهیدش محمد(فرهاد ) ملحق شد و در بهشت زهرا، قطعه خانواده شهدا  ۵۵ ، ردیف ۷۹۱ شماره ۴ (۱۴-۷۹) ماوا گزید . ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.

     ای پدر رفتی و یاد تو نرفت             دل برفت، شادی برفت، امید رفت

حال در سوک تو بنشسته ایم        زنده ایم اما ز دل بشکسته ایم

حاجیه خانم گل بانو مرادی ، مادر شهید با کهولت نسبی سنی و بیماری ، اینک در فراغ فرزند شهیدش و پدر وی بوده و با خواندن دعای فرج ، نظاره گر افق های دور دست انقلاب اسلامی است .

لازم به یاداوری است ؛ مراسم سالگرد وی ، جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸٫۳۰ الی ۱۸٫۳۰  با رعایت دستور العملهای بهداشتی کرونا در کنار مزار وی در بهشت زهرا  برگزار میشود.

فراتر از مدرسه ، روایت زندگی نامه بسیجی دانش آموز شهید محمد (فرهاد) عباسی و نیز چکیده ای در خصوص پدر وی می باشد .