فاطمه زهرا سلام الله علیها، مخزن اسرار الهی
فاطمه زهرا سلام الله علیها، مخزن اسرار الهی

بسمه تعالی   وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها)  منظومه و مخزن اسرار الهی است. حضرت زهرا تجسم جمال و جلال الهی در کالبد و قالب انسانی بوده که جلوه هایی از بن مایه جمال را در زندگی خودشان و درفرازهای بلند دعای عرفه که درس آموزی از مکتب مادر است و تجلی […]

بسمه تعالی

 

وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها)  منظومه و مخزن اسرار الهی است. حضرت زهرا تجسم جمال و جلال الهی در کالبد و قالب انسانی بوده که جلوه هایی از بن مایه جمال را در زندگی خودشان و درفرازهای بلند دعای عرفه که درس آموزی از مکتب مادر است و تجلی جلال را در حمایتشان از ولایت و در شکوه و هیبت ثارالله شاهدیم . تاریخ به این وجود ذی جود مباهات می کند و انکار این واقعیت , دلیلی بر عدم شناخت و غفلت در سایه تعصب جهالت است و تکرارفَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ را در پی دارد .

لوح برکت کوثر وجود بر سر در خلقت نصب گشته و نعمت های بیکران الهی و زیبائی های عالم هستی , مدیون این دردانه ی حق تعالی است والجارُ ثُمَّ الدّارُ را کسی می تواند ادعا کند که دامنه ی مهر مادریش محدودیت نداشته باشد و فرا زمانی و فرا مکانی بنگرد و افق دیدش فرامرزی باشد .

نامگذاری روز مادر و زن در سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نشانه ی عظمت و اهمیت جایگاه و شأن مادران و زنان است .

مادر فرشته ای خود فراموش شده است که بارها بی مهری ها و کم توجهی ها , لطافت شکوفه ی مهرش را صیقل داده , اما مونس دل غمبارش , قلب رئوفش بوده و فراموشی را پیشه ی خود ساخته است و الفاظ توانایی هم آوایی با احساس و ایثارش را ندارد و اشک است که به کمک الفاظ می آید تا معنا سازی نماید و فهم ها را التیام بخشد .

تجلی عشق ناب و پاک را در قاب تصویر مادر می توان دید و قوانین طبیعت در پیشگاهش خجالت زده اند ؛ بگونه ای که قانون تضاد را نه تنها متحول بلکه متحیر ساخته در گرسنگی سیر , در تشنگی سیراب  و در کمال خستگی و خواب آلودگی , بیدار است . قاموس فهم از ادراک احساس مادر که شمیمی از عطر محبت الهی است خانه نشین گشته و با تحیر به این تندیس مهر می نگرد.

بی شک احترام به پدر و مادر کلاس عملی درس آموزی تربیت و اخلاق به نسل های بعدی و تدوین سرفصل های سبک زندگی اسلامی است .

اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) که تجلیگاه یاد قبر مخفی است ضمن تبریک بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد خجسته حضرت زهرا (سلام الله علیها ) و زاد روز امام راحل , روز زن و هفته‏ ی بزرگداشت مقام مادر؛ برای همه مادران تاسی و الگوی گیری از مکتب با افتخار حضرت صدیقه کبری را در سایه سار عنایات خاصه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای حمایت از ولایت و تربیت نسلی بصیر از درگاه حق تعالی مسالت دارم .

 

  • نویسنده : خانواده شهید