پدر شهید محمدعلی مطلبی فشارکی
پدر شهید محمدعلی مطلبی فشارکی

پدر شهید “محمد علی مطلبی فشارکی” ، مرحوم “محمد رضا مطلبی فشارکی” بوده ، که از کودکی به وی “حسین” میگفتند . ایشان در تاریخ  ۵ مرداد سال ۱۳۲۰  در روستای فشارک در نواحی کوهپایه اصفهان چشم به جهان گشودند. ودارای ۲ پسر  و۴ دختر بودند که یکی از آنها به درجه شهادت نایل شد. […]

پدر شهید “محمد علی مطلبی فشارکی” ، مرحوم “محمد رضا مطلبی فشارکی” بوده ، که از کودکی به وی “حسین” میگفتند .

ایشان در تاریخ  ۵ مرداد سال ۱۳۲۰  در روستای فشارک در نواحی کوهپایه اصفهان چشم به جهان گشودند.

ودارای ۲ پسر  و۴ دختر بودند که یکی از آنها به درجه شهادت نایل شد.

آن مرد مومن و انقلابی، همیشه مقید بودند که نماز هایشان را در مسجد بخوانند. و اززمانی که بیمار شدن به علت ناتوانی درخانه نماز میخواندند.

ایشان خیلی مهربان و بزرگوار بودند و همچنین خیلی باگذشت بود ند. پس از فوت ایشان ؛ خانواده وی متوجه میشوند که ایشان مخفیانه به محرومین و فقیران کمک میکرده اند.

پدرشهید ، بعد ازچند سال صبوری و تحمل بیماری در تاریخ۹۸/۹/۲۵ به رحمت خدارفته و به فرزندشهیدش ملحق شدند.

و طبق وصیت ایشان در موطن خود ، نزد پدر ومادرمرحومشان در روستای فشارک به خاک سپرده شدند.

روح آن مرحوم شاد و

ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در والا ترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان دشت کربلا محشور و هم‌جوار گردد.

 

###############################################

وب سایت گلزار شهدای کشور

شهیدمحمدعلی مطلبی فشارکی – فرزند محمد رضا ( حسین)

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۳۲ ق.ظ

#########################################

زندگی نامه شهید

……………………………………..

 شهید مطلبی فشارکی، محمد علی

نام پدر: محمدرضا    تاریخ تولد: ۰۲/۰۱/۱۳۴۵  تاریخ شهادت: ۱۱/۰۸/۱۳۶۱

زندگی‌نامه:

  • شهید محمد علی مطلبی فشارکی در دوم فروردین ۱۳۴۵، در روستای فشارک از توابع اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش آقامحمدرضا، کارگر کارخانه بافناز بود و مادرش رقیه خانم نام داشت.
  • وی پس از دوران طفولیت، درسال ۱۳۵۸ به‌صورت شبانه در مدرسه علامه طباطبائی  (و بنا به نقلی در مدرسه هاتف هم) تحصیل کرد. و تا پنجم ابتدایی درس خواند. و به دلیل علاقه وافر به کار و فعالیت در جامعه جذب بازار کار در حرفه کابینت سازی شد.
  • حدود چهارده ساله بود، که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی شعله‌ور شد. و آن شهید عزیز با تمام وجود در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.
  • زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد به خاطر احساس وظیفه و لبیک به ندای رهبر انقلاب با وجود پایین بودن سن خود، با دست بردن در شناسنامه و تغییر سن موفق گردید، در دوره‌های نظامی شرکت نموده و پس از آن به عنوان بسیجی عازم جبهه‌های حق علیه باطل گردد.
  • محمد علی چندین مرتبه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد در یکی از عملیات‌ها از ناحیه‌ی سر مجروح شد و مدتی در بیمارستان شهید بقائی اهواز بستری بود پس از بهبودی نسبی مجددا عازم جبهه شد با سمت فرمانده گروهان لشگر ۱۴ امام حسین(ع) در عین خوش دهلران بر اثر غرق شدن در آب در تاریخ یازدهم آبان ۱۳۶۱به فیض شهادت نائل گردید. و در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷، ص ۳۶۰ و۳۶۱

######################################

وصیت نامه شهید

……………………………………

  1. شهید مطلبی فشارکی، محمد علی ( فرزند محمدرضا )
  • امروز رفتن به جبهه امری است واجب، و خوشحالم از اینکه توانستم در این امر واجب شرکت کنم.
  • و از خداوند متعال سپاسگزارم،که مرا در راه راست هدایت کرد و در راهی توانستم، جان خود را فدا کنم. که امامانمان فدا کردند. و خون من در قبال خون امامان و دیگران اگر چه ارزشی هم ندارد. ولی ما باید اسلام را اگر میخواهیم زنده بماند با خون‌هایمان آبیاری کنیم.
  • و تو‌ ای پدر و مادر عزیزم ! حال که من شهید شده‌ام، امیدوارم برای من هیچ ناراحت نباشید. و گریه هم نکنید. چرا که ما از این دنیا به دنیای دیگری می‌رویم. و این کاری است، که همه ما باید بکنیم. دیر یا زود مرگ برای همه است. پس چه بهتر که انسان این دو روز عمر خود را برای خدا کار کند، و مرگش هم در راه خدا باشد.
  • خدا نگهدار همگی شما. امام را دعا کنید. محمدعلی مطلبی فشارکی۳۱/۶/۱۳۶۱

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، ۱۳۹۷، ص ۴۷۱

 

اطلاعات اولیه

نام شهید :  محمدعلی

نام خانوادگی شهید :  مطلبی فشارکی

نام پدر :  محمدرضا

نام مستعار :

تاریخ تولد :  ۱۳۴۵/۱/۲

محل تولد :  اصفهان – اصفهان – کوهپایه

تاریخ شهادت :  ۱۳۶۱/۸/۱۱

محل شهادت :  عین خوش

جنسیت :  مرد

دین :  اسلام – شیعه

مذهب :  اسلام – شیعه

میزان تحصیلات :  ابتدایی

مفقود الاجسد :  خیر

وضعیت تاهل :  مجرد