ادله استکبارستیزی و مرگ و نفرین بر امریکا
ادله استکبارستیزی و مرگ و نفرین بر امریکا

روز سیزده آبان به عنوان روز مبارزه ملی مبارزه با استکبار ؛ نماد وتجلی مبازات ملت ایران دربرابر شرارتهای امریکا است و همواره از این روز در سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد با مراسم گوناگون باشکوه برگزارشده است. و سال ۱۳۹۹ بعلت شرایط کرونا بصورت مجازی بوده است .در ادامه دلایل استکبار ستیزی و شعارهای مردمی مرگ ونفرین بر راس استکبار بیان شده است :

۱۳ ابان ۱۳۹۹

چرا مبارزه با استکبار ؛ چرا مرگ برامریکا

 روز سیزده آبان به عنوان روز مبارزه ملی مبارزه با استکبار ؛ نماد وتجلی مبازات ملت ایران دربرابر شرارتهای امریکا است و همواره از این روز در سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد با مراسم گوناگون باشکوه برگزارشده است. و سال ۱۳۹۹ بعلت شرایط کرونا بصورت مجازی بوده است .در ادامه دلایل استکبار ستیزی و شعارهای مردمی مرگ ونفرین بر راس استکبار بیان شده است :

الف ادله شرعی :

  • ادله امم گذشته

از دیرباز، ظلم، استبداد و سوء استفاده از قدرت، با نظام‌های سیاسی ظالم و جائر قرین بوده و حاکمان نامشروع همیشه درصدد بودند با بسط سلطه و قدرت خود بر مردم، به امیال خویش دست یافته و با سوء استفاده از قدرت و امکاناتی که در اختیار دارند، بر قدرت و ثروت خویش بیافزایند. براساس قصص قرانی ، انبیا الهی با انان مبارزه کرده اند.

  • اسلام

تولّی و تبرّی یعنی دوستان خدا را دوست داشتن و دشمنان او را دشمن داشتن و این جزو اصول تغییرناپذیر است دوستی با دشمنان اسلام و پیامبر (ص) و مسلمانان بنا به دستور قرآن کریم حرام است. درچندین ایه خداوند به صراحت نهی نموده است : “قرآن کریم مؤمنان را از دوستی با کافران، یهود، نصارا، مسخره کنندگان دین و دشمنان دین، نهی می‌کند:«لا یَتَّخِذِ المُؤمِنونَ الکفِرینَ اَولِیاء». یـایها الذین ءامنوا لا تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء تلقون الیهم بالمودة… ؛ ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید دشمن من و دشمن خودتان را به دوستی مگیرید (به طوری) که با آنها اظهار دوستی کنید و حال آنکه قطعا به آن حقیقت که برای شما آمده کافرند و پیامبر(خدا) و شما را (از مکه) بیرون می‌کنند که (چرا) به خدا پروردگارتان ایمان آورده‌اید اگر برای جهاد در راه من و طلب خشنودی من بیرون آمده‌اید (شما) پنهانی با آنان رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشکار نمودید داناترم و هر کس از شما چنین کند قطعا از راه درست منحرف گردیده است.» «ولا يزالون يقاتلونكم حتی يردوكم عن دينكم ان استطاعوا ؛ و آنان پيوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دينتان برگردانند». قرآن شناخت اهداف دشمنان اسلام و جامعه اسلامی را از حساس ترین وظایف مسلمانان عنوان می کند. مهمترین ویژگی دشمنان اسلام ازنظر قرآن، پیمان شکنی آن ها است. قرآن کریم در این زمینه می فرماید:«کیف وان یظهروا علیکم لایرقبوافیکم لا ولاذمه »چگونه (پیمان مشرکان ارزشی دارد) درحالی که اگر بر شما غالب شوند نه ملاحظه خویشاوندی با شما را می کنند و نه پیمانی را (پایبند هستند).

  • سیره پیامبر(ص) و امامان(ع)

در سیره پیامبر اكرم همواره دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان خدا تجلی داشت .ایشان ، هم در خصوص مشرکین، هم در مورد یهودیان و هم در مورد منافقین، آنجاهایی که سازمان‌دهی یا مخالفت بصورت تشکیلاتی وجود داشت که به‌گونه‌ای به بنیان دین یا جامعه ضربه می‌زد، با آن‌ها مقابله می‌کنند. اما اگر مخالفتهایی بود، ولی نظر مخالف یک نظر تشکیلاتی نیست، حضرت با این جریان مدارا می‌کنند.ایمه اطهار(ع)  نیز چون سیره جدشان دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا عمل میکردند.

  • بیانات امام ورهبری
  • امامین انقلاب باتوجه به ماهیت ورفتار امریکا ، بیانات زیادی داشته اند .مهمترین هشدارهای امامین انقلاب،ضرورت دشمن شناسی و خنثی کردن طرحهای آنان بوده و میباشد. ومصداق زمانه ؛ درراس آن امریکا را دانسته و شیطان بزرگ و شماره یک نامیده و خواسته اند که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم  .”باید متوجه باشید ،باید دشمنانتان را بشناسید،اگر نشناسید نمی توانید دفعش کنید” [۱] “دشمن را بشناسید ،روشهای دشمن را بشناسید، تبدیل شده و ترجمه شده آن روشها در داخل کشور را هم بشناسید” [۲] ” ما اگر روشهای دشمن را نشناختیم و مبارزه با دشمن که می خواهد ما را نابود کند به فراموشی سپردیم بدیهی است که راهی را خواهیم رفت که دشمن می پسندد ” [۳]رهبر معظم انقلاب مکرر دشمن شماره یک را اعلام نموده اند: آمریکا دشمن همه دنیای اسلام است…. آمریکا دشمن شماره اول بشر و ملت ایران است . که برخی از آن بیانات در زیر آمده است :
  • آمریکا ترجمه درست کلمه استکبار است. رهبر معظم انقلاب با اشاره به معنای استکباردر فرهنگ ما و همچنین مفهوم این کلمه در قرآن، ابلیس را از نگاه قرآن اولین مستکبر تاریخ می دانند و بعد در ادامه تصریح می کنند اگر بخواهیم استکبار را درست ترجمه کنیم، امروز با دولت متجاوز و مستکبر و یاغی و گردنکش آمریکا تطبیق می کند….دولت آمریکا طرفداران اصلی سیاهی، ظلم و زشتی محسوب می شوند. کارنامه چندین ساله آنها به خوبی نمایانگر این موضوع است. ….. آمریکا در طول تاریخ مشوق کشتارهای جمعی مردم در نقاط مختلف از جمله ایران بوده است…… آمریکا وتوکننده قطعنامه های مهم و حساس سازمان ملل متحد از جمله جنایت های اسرائیل است….. سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در اوج رذالت ودنائت سندی گویا برای دشمنی و خونخواری آمریکاست….. آمریکا نظامی است بر خلاف فطرت طبیعی انسان؛ یک نظام غیر انسانی که قصد دارد به مشابه قانون جنگل در دنیا عمل کند…. دولت آمریکا مظهر کامل فعالیت تروریستی و گسترش تروریسم در عالم است که لطمات آن را نیز کشور ما به خود دیده است… امروز سیاست های استکباری و سیاست شناخته شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بر روی نقاطی تکیه دارند که درست آن نقاط قوت ماست؛ یعنی آن چیزهایی است که نقاط قوت نظام ما و نظام دیپلماسی ماست. آنها روی این موارد تکیه دارند و می خواهند اینها را تضعیف کنند و از د ست نظام خارج نمایند. لذا به هیچ وجه نمی شود با آنها کنار آمد و نرمش نشان داد…..
  • بیانات بزرگان اسلامی

اکثر علمای اسلامی آزاد اندیش درکشورهای مختلف علیه دشمنان امریکا بخصوص امریکا موضع داشته اند.بعنوان نمونه :  مؤمنان نه تنها نباید با طاغوت و کافران پیوند دوستی برقرار کنند، بلکه باید در برابر آن‌ها موضع منفی داشته باشند و دشمنی خود را با کافران ابراز کنند، [۴] آیت الله سید کاظم حائری، از مراجع تقلید شعیان عراق طی بیانیه ای اعلام کرد:‌ «باقی‌ماندن نیروهای آمریکا و متحدان آن در عراق حرام است و باید تلاش‌های جدی برای حفاظت کشورمان و کرامت آن داشته باشیم. این نیروها در عراق قانونی نیستند».

ب – ادله عقلی

مشارکت امریکا درجنگ های جهانی؛ و مشارکت امریکا بصورت مستقیم ویا غیر مستقیم درجنگ های منطقه ای ؛ سیاست های رسمی امریکا و برنامه های انان میبن اینست که روحیه استکباری در ذات انان بوده وبدنبال سطه جویی بر تمامیت هستی ما هستند .

  • ادله تجارب علیه کشور ایران

امریکا در دوره های مختلف علیه کشورمان تلاشهای خسارت بار و جنایت کارانه زیادی نموده است:

نخست – پیش از انقلاب اسلامی :

امریکا در دوران ستم شاهی ؛ اقدامات زیر را علیه کشور ومردم ایران انجام داده است:

  • ممانعت نیروهای نظامی امریکا از اشغال وخروج از کشور پس ازپایان جنگ جهانی دوم
  • در طی سالهای جنگ جهانی دوم، علاوه بر حضور نیروهای نظامی امریکا در ایران، شرکتهای نفتی امریکا بطرق مختلف دنبال نفت ایران و امتیازات نفتی بودند .
  • کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲: طرحریزی کودتا و بازگرداندن شاه بر قدرت، شاه، تاج ‌وتخت خود را وام‌دار امریکا دانسته و سفارت امریکا، برتمامی ارکان کشور سیطره داشته، علاوه بر چپاول نفت و منابع ایران، تمامی اهداف خود در منطقه را از طریق رژیم شاه و با هزینه‌های دولت شاهنشاهی پرداخت و دنبال می‌کرد و اساساً، دولت به‌جز نقش مهره، اختیاری در امور مهم کشور نداشت.
  • در دوره بعداز کودتا ، مردم ایران در شرایط محرومیت و مستقیماً موردتهاجم فرهنگی و اجتماعی قرار داشته و در استبداد و خفقان شدید قرار داشتند. گوشه‌هایی از این وضعیت در خاطرات آخرین سفیر امریکا در ایران و خاطرات برخی سران دولت شاهنشاهی، ازجمله فردوست ثبت‌شده است.
  • بر اساس اسنادی که اشتباهاً توسط کتابخانه ریاست جمهوریهری ترومن در سال ۱۹۹۶ افشا شده و با از طبقه‌بندی خارج شدن اسناد بیشتری در آمریکا و بریتانیا زوایای بیشتری از آن روشن شد، دولت‌های آمریکا و بریتانیا طرحی موسوم به Daniel policy آماده کرده بودند که در صورت احتمال دستیابی شوروی به منابع نفتی خاورمیانه آمریکا و بریتانیا ایران و عربستان را بمباران هسته‌ای کنند.
  • اهانت دولتمردان آمریکا به ملت شریف ایران در پیش از انقلاب اسلامی در تصویب قانون کاپیتالاسیون و گرفتن حق توحش مستشاران آمریکایی در ایران
  • تاراج منابع ملی ایران : برای نمونه، اسدا… علم در خاطراتش دربارۀ گران‌کردن تجهیزات نظامی از سوی آمریکایی‌ها، می‌نویسد: «شاه گفت: با وجود این که سازنده کتباً تایید کرده است که قیمت هر هواپیما ۵٫۶ میلیون دلار است، چطور آن را به ۱۸میلیون دلار افزایش می‌دهند؟! در پاسخ گفتم: همان کاری که درمورد ناوشکن‌های اسپروانس کردند: ۶ فروند این کشتی‌ها، ۲۸۰ میلیون دلار برآورد شده بود؛ اما ما مجبور شدیم ۶۰۰ میلیون دلار بپردازیم! … به نظر می‌رسد که پنتاگون در بالاکشیدن مابقیِ ناچیز درآمد نفتی ما وقت را تلف نمی‌کند!»
  • چپاول ثروت ایران در دوره منحوس پهلوی : امریکا بر ارتش، دربار، نظام اداری و اجرایی و به ویژه بر منابع نفتی ایران مسلط شد. زاهدی نه تنها مقام نخست‌وزیری کودتا، بلکه وزارت کشور، جنگ و امورخارجه را در اختیار خود گرفت.
  • تحقیر رییس دولت ایران : در خاطرات درباریان پهلوی و اسناد لانه جاسوسی موارد  متعددی با این مضمون وجود دارد که «شاه احساس می کرد آمریکایی ها مثل نوکر با او رفتار می کنند و این ممکن است او را به شوروی متمایل کند!»

درمجموع بلحاظ تبعیت پذیری رژیم وابسته شاه، برنامه‌های امریکا عیناً درکشور پیاده سازی می‌گردید و بعبارتی تهدیدات دشمن علیه ایران از مجرای روابط موجود رژیم سابق با امریکا، بدون تنش و چالش، اجرایی می‌شده است و ضرورتی بر تهدیدعلنی از سوی امریکا، وجود نمی‌داشت.

دوم – بعد از انقلاب اسلامی

پس از اسقاط رژیم وابسته شاهنشاهی ؛واستقرار نظام مردم سالاری دینی ، از همان آغاز انقلاب،دشمنان ودر راس آن امریکا، انواع فتنه‌ها و توطئه‌ها علیه کشور برنامه ریزی و سازماندهی کردند. برخی از آنها که اشکار شده وبروز یافته است ؛ بدین قرار است :

  • قائله کردستان، ترکمن، خلق عرب، شریعتمداری، کودتای نوژه، پناهندگی به سلطنت طلبان، حمایت مالی و سیاسی از گروههای معاند، آموزش و سازماندهی براندازان نظام، حمله به صحرای طبس، جنگ تحمیلی هشت ساله، تلاش براس برقراری روابط سیاسی و نظامی محرمانه ودزدانه ماجرای مک‌فارلین، حمله‌نظامی منافقین درغرب کشور، جنگ مسلحانه در خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ، ترور، انفجار ریاست جمهوری و مراکز مهم، تحریم مالی، بانکی، نفتی، دریایی، ناامنی مرزی، بمب گذاری و انفجار حرمها و مساجد، نفوذ به ارکان‌کشور، جاسوسی، اعزام گروههای تروریستی، حمله منافقین از عراق، خرابکاری در تاسیسات نفتی، بمب گذاری در نمازهای جمعه، اسقاط هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس، تحرکات دریایی در خلیج فارس، تحریک کشورهای عرب جنوبی، و ادعای آنان مبنی بر مالکیت سه جزیره ایرانی، بمب گذاری در تاسیسات نفتی، پرورش و حمایت از گروهک‌داعش در حمله به مجلس و حرم امام، ناامنی درمرزهای کشور ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا ( ۲۸ ژانویهٔ ۲۰۱۷ ) ، خروج یکجانبه آمریکا از توافقنامه امضا شده برجام ؛ بعداز خسارات به تاسیسات هسته ای ایران وباز گرداندن تمام تحریم‌هایی که آمریکا طبق پیوست دوم برجام موظف به تعلیق آن‌ها شده بود دوباره برقرار کرد؛تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در رابطه با ایران(۱۷ آبان ۱۳۹۷ ) ؛حمله هوایی ۱۳۹۸به فرودگاه بین‌المللی بغداد و ترور فرمانده ایرانی حاج قاسم سلیمانی؛تهدید ترامپ مبنی بر حمله به اماکن فرهنگی ایران ( ۱۵ دی ۱۳۹۸) ؛ مصادره محموله موشکی و نفتی ایران ( ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰)، حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای، تهاجم و شبیخون فرهنگی، عملیات روانی، حمایت از آشوب‌های داخلی، حمایت از جریانات و عناصر نفوذی، نفوذسیستمی در ارکان نظام و تحمیل برجام هسته‌ای از طریق مقامات مرعوب کدخدا، تحمیل سند ۲۰۳۰ فرهنگی، مقدمات برجام های موشکی و ….، ۲ و ۳ و ۴ پیاده سازی خالی کردن خزانه کشور از سکه و ارز توسط مقامات عالی کشورمان و موارد دیگر فهرستی از توطئه های امریکا بصورت مستقیم و یا با واسطه بوده است.

درمجموع بعد از انقلاب اسلامی به لحاظ استقلال کشور و عدم ‌تامین منافع نامشروع امریکا، تهدیدات امریکا علناً اعلام و رسماً از مجاری سیاسی امریکا و نهادهای بین المللی و کشورهای معاند، علیه کشورمان دنبال می‌شده است و مشکلات زیادی را نیز بهمراه آورده است، لکن علیرغم وادادگی کدخدا مرعوبان و دوتابعیتی ها، و نااهلان و نامحرمان نفوذکرده در ارکان دولت، به لحاظ مقاومت امامین انقلاب و امت، با ناکامی دشمنان خارجی و داخلی مواجه شده است.

  • ادله تجربی خارجی

بسیاری از سیاست مداران کشورهای مختلف ؛ وحتی برخی از امریکایی ها وهمچنین برخی از دیکتاتورهای مورد حمایت امریکا درپایان دوره قدرت وافولشان ، از روحیه سلطه گری، ظلمها و اعمال غیر انسانی امریکاوغیر قابل اعتماد بودن انها؛ گفته اند .

  • رفتار امریکا با کشورها

تنها در نیمه دوم قرن اخیرایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی های حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. همچنین شورشهای داخلی کشورها را با عناوین انقلاب مخملین و نرم را سازماندهی و رژیم ها را تغییر داده و وابسته به خود کرده است .

  • سند ملی وراهبردهای ایالات متحده

سند راهبردهای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۷از سوی کاخ سفید منتشر شده است؛ برجسته‌نمایی تهدید حکومت ایران در خاورمیانه در دستور کار دولت ترامپ وجود دارد. بعبارتی راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا نیز کاملا ایران‌ستیز است .

  • سیطره بر نظام بین الملل

ساختار نظام بین الملل پس از جنگ جهانی براساس منافع دوقطب امریکا و شوروی و سپس بعد از جنگ سرد به دنبال حاکمیت تک قطبی بوده است؛ که تجلی آن در حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل ، سلطه بر نظام مالی و پولی ، سلطه دلار ، قوانین ومقررات وضع شده بین المللی ؛ براساس منافع قدرت های ذینفوذ و محدودیت برای سایر کشورها بوده ودر این میان روحیه استکباری امریکا جولان میدهد.

  • حمایت از دیکتاتور ها وجانیان

دولت امریکا بخاطر جلوگیری از اعتراضات گسترده مردم در کشورهای جهان مراکز آموزشی راه اندازی نموده که در آن افراد جانی و آدمکش را تربیت وبصورت انفرادی ویا گروههای ترویستی سازماندهی کرده وهمه گونه حمایت نیز میکنند ؛ افرادحیوان صفتی که حاضرند میلیون‌ها انسان را قربانی کنند و کشورهای را یکی پی دیگری به خاک و خون کشند. ( نمونه ها: مانوئل نوریگا دیکتاتور نظامی پاناما ؛هوگو برانزر از بولیوی؛ولادیمیرو مونتیسینوس رییس امنیت ملی پرو، افرین ریوس مونت در گواتمالا،روبرتو دی‌ابوسین رهبر گروه‌های مرگ السلوادور؛ زاپاتیست‌ها؛ داعش و….)

  • استعمارکشورها

هدف امریکا با بیان دهکده جهانی و کدخدای دهکده ، سلطه گری مطلق بر جهان است .وبرای رسیدن بدان ؛ استعمارهمه جانبه جهان را به خصوص جهان سوم دنبال میکند . درحوزه های استعمارفرهنگی .سبک زندگی ومصرف ابزارهای فرهنگی به کارگیری شیوه های فرهنگی و تبلیغی ؛ استعمارنظامی – امنیتی براساس رهبردهای نظام کلان منافع جهانی ومنطقه ای خود؛ استعمارسیاسی از طریق سیاستمداران غربگرا ولیبرل؛ استعماراقتصادی از طریق شرکت های چند ملیتی، از مهم ترین ابزارهای اقتصادی برای نفوذ نظام سلطه در جهان می باشند.

  • بی توجهی به مظلومان عالم

درنظام سرمایه داری امریکایی ، بجزمنافع خویش ، منافع کشورها وملل دیگر اگر در تعارض با منافعشان باشد؛ ملاک منافع خویش می باشد و محرومین هیچ جایگاهی در سیاستها وبرنامه هایشان ندارد. وبعکس برای رسیدن به منافعشان ؛ مردم محروم را محروم تر کرده وبه راحتی کشتار نیز میکنند.

  • ادله در روابط خود با دیگران

امریکا در روابط اقتصادی ، سیاسی ، علمی و…. با سایر کشورها براساس اصول منافع برابر ومتقابل عمل نکرده وهمواره با فریب وفشار وتهدید و… بدنبال امتیاز گیری حداکثری واحجاف و تحمیل به طرف مقابل بوده و میباشد. وتمیل انراامام خمینی در سال ۶۷ فرمودند: همان گونه که بارها گفته‌ام رابطه ایران و آمریکا، رابطه گرگ و میش است و بین این دو آشتی نیست.

ج – سایر ادله :

شواهد و قراین از سیاستهای رسمی در منابع و مستندات کشور ایالات متحده ؛ مواضع دولت مردان امریکا،مبین اینست که انان اساسا بدنبال حقوق برابرو شناسایی حقوق حقه ایران نیستند و سیاستشان برمدار محدود کردن ایران از حقوق خود ودرتابع شدن ملت وکشورمان با سیاستهای جهانی شان می باشد. لذا در تعاملات اقتصادی ؛سیاسی ؛ فرهنگی و….. , هیچگاه بدنبال رعایت حقوق منافع ملی مان نمی باشند.ونبایستی به آنان اعتماد کرده وامید بست و بلکه باید دریک کاراز اقتصادی سیاسی و فرهنگی انهم به پشتوانه اقتدار نظامی حق خود را باز ستاند.

د- سخن پایانی

  • در اغلب موارد، بشترین اقدامات صورت گرفته علیه کشور ما، از سوی امریکا بوده و همواره صدمات جسمانی، فیزیکی، روحی و خسارتهای سنگین و هزینه‌های بالایی را بصورت مستقیم وغیر مستقیم برکشور تحمیل کرده اند و درتمامی مواردفوق، آنچه سبب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان گردیده است ؛هشیاری ، مقاومت و پایداری امامین انقلاب و امت ایران بوده است. نبرد ناهمطرازی که ضربه زننده، غالباً دست برتر را داشته و درعین حال ناکام‌ کننده طرح‌های دشمن، ملت مسلمان و مقاوم ایران بوده است.
  • وضعیت اقتدار ایران امروز، بر اساس مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبرانقلاب: ” ایران به برکت انقلاب، اکنون در جایگاه متعالی و شایسته ملت ایران در چشم جهانیان و عبورکرده از بسی گردنه‌های دشوار در مسائل اساسی خویش است. “و بر اساس بند سابع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط ایشان: “(انقلاب اسلامی) نماد پر ابهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان، آمریکای جهان خوار و جنایتکار، روز به روز برجسته ترشد”. همچنین شکست امریکا در سیاستهایش بر اساس متن مندرج در توصیه ششم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چنین است که: ” صحنه جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته و یا در آستانه ظهورند؛ تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت دربرابر سلطه امریکا و صهیونیسم، شکست سیاست‌های امریکا در منطقه غرب آسیا و زمین گیر شدن همکاران خائن آنها درمنطقه، گسترش حضور قدرتمندانه سیاسی جمهوری اسلامی درغرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسرجهان سلطه.” را بهمراه داشته و بی نیازی ایران به مذاکره با شیطان بزرگ به لحاظ موارد فوق و بی حاصل بودن آن، در توصیه ششم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری، مبین اینست که: ” درمورد امریکا، حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی، محصولی نخواهدداشت.”
  • رفتارهای عناد آمیز چهار دهه گذشته آمریکا علیه ملت ایران در ابعاد گوناگون، برای دستگاه دیپلماسی ما درس عبرت نشد و آن‌ها را به بلوغ “ضرورت و حساس بودن مرزبندی با دشمن” (عبارت پنجم بیانیه گام دوم انقلاب، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷) نرساند؛ و حتی پس از حمله جنایت‌کارانه امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و هیات همراه که ماهیت جنایتکار و دشمن بودن وی مجدداً عیان گردید، در اوج موج نفرت از امریکا جهانی شد، دستگاه دیپلماسی ما پیام ادامه مذاکره با امریکا داد. این در حالی است که پیش از آن، در ۲۲ بهمن سال ۹۷، امام المسلمین در بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب اعلام کرده‌اند:” امروز ملت ایران علاوه بر امریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه گر و غیرقابل‌اعتماد می‌داند…؛ و در مورد امریکا، حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت “(بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب)؛ بنابراین با توجه به “زیان داشتن مذاکره ” هیچ عقل سلیمی به دنبال زیان نمی‌رود.‌ و با توجه به اینکه این مقوله در حوزه ملی می‌باشد، لذا زیان ملی و علیه منافع ملی تلقی می‌شود. ازآنجاکه طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام بر عهده رهبر انقلاب اسلامی است و این فقیه جامع‌الشرایط، به‌صراحت اعلام “زیان‌بار بودن مادی و معنوی مذاکره با امریکا” نموده‌اند، لذا مذاکره با امریکا غیرقانونی و غیرشرعی می‌باشد.
  • بر این اساس حجت شرعی و عقلی مذاکره با آمریکا حرمت داشته و اصرار به تداوم مذاکره با “آمریکای جنایتکار” و حتی با اروپای وحشی، گناهی نابخشودگی بوده و بایستی پرونده مذاکره بسته گردیده و تا تنبیه جنایتکار بسته بماند؛ و مجلس جدید شورای اسلامی نیز آن را ممنوع نماید و لازم است به یک مطالبه عمومی مبدل گردد.
  • ایران با اقتدار چون یک قدرت نوظهور جهانی بروز یافته و سبب بازدارندگی دشمن از تقابل و رویایی مستقیم گردیده و به سمت ارتقا حداکثری و مصون سازی کشور در حرکت میباشد و بزودی شبیه دوران جنگ سرد فیمابین دوکشور برقرارخواهد گشت. و با زمینه سازی و بسترسازی‌هایی که درگام دوم انقلاب، در کشور محقق خواهد شد، انشاالله با جدال آخرالزمانی، انهدام دجال زمان در ظهور مهدوی بزودی رقم خواهد خورد؛ و جهان از نظامات بین المللی تأمین کننده منافع جهان خواران رها گردیده و عدالت مطلق با استقرارحکومت مهدوی فراهم خواهدگشت.

 

[۱] امام خمینی ره صحیفه امام ج ۱۲ ص۴۶۳

[۲] امام خامنه‌ای ۹ آبان ۱۳۷۵

[۳] امام خامنه‌ای ۹ آبان ۷۵

[۴][۴] مطهری، مرتضی، آشنایی با قرآن، ج۱-۲، ص۱۴۴-۱۴۵.

دکترسید جواد هاشمی فشارکی؛

پژوهشگر وعضو گروه مولفین کتاب دکترین جنگ امریکا ( دکترین جنگ پیشگیرانه امریکا درمناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران )