ملت امام حسین(ع)(نگاه)
ملت امام حسین(ع)(نگاه)

پیاده‌روی اربعین امسال سرور و سالار شهیدان، تحت شرایط ویژه‌ای انجام شد. بر اساس آخرین داده‌های وبگاه ورلد امتر بیش از ۳۷ میلیون در سراسر جهان به کرونا مبتلا و نزدیک به یک میلیون و ۷۴ هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس متاسفانه فوت کرده‌اند. موج دو کرونا نیز در بسیاری از […]

پیاده‌روی اربعین امسال سرور و سالار شهیدان، تحت شرایط ویژه‌ای انجام شد. بر اساس آخرین داده‌های وبگاه ورلد امتر بیش از ۳۷ میلیون در سراسر جهان به کرونا مبتلا و نزدیک به یک میلیون و ۷۴ هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس متاسفانه فوت کرده‌اند. موج دو کرونا نیز در بسیاری از کشورها شروع شده و آمار مبتلایان و مرگ و میرها نیز به شدت بالا رفته است. تحت این شرایط ویژه و خاص، دولت عراق تصمیم گرفت پذیرای زائران مسلمان و غیر مسلمان از دیگر کشورها نباشد. با این وجود اخبار و گزارش‌های منتشر شده از منابع عراقی نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۴ میلیون عراقی از جمعیت ۳۸ میلیونی این کشور در راهپیمایی اربعین امسال حضور داشتند.
تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این راهپیمایی بزرگ و حماسی نشان می‌دهد که مردم عراق پرچم‌های بزرگ حشدالشعبی و تصاویر سردار رشید سپاه اسلام، سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جبهه مقاومت را در مسیر راهپیمایی در دستان خود حمل می‌کردند. این موج خروشان مردمی حاوی چهار پیام بسیار مهم برای دولت عراق و دولت آمریکاست. اول، امام حسین(ع) و فرهنگ ایثار و شهادت با هویت مردم عراق به شدت گره خورده است و هر دولت مستقر یا دولتی که در این کشور بر سر کار آید باید به این عنصر مهم هویت ساز توجه کرده و از اتخاذ سیاست‌هایی که آن را تضعیف می‌کند به شدت اجتناب کند. دوم، «حشدالشعبی» و
«جبهه مقاومت» پایگاه گسترده‌ای در نزد مردم عراق دارد و تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از راهپیمایی اربعین امسال به خوبی این مسئله را ثابت می‌کند. دولت کاظمی باید متوجه باشد که اگر عراقی تا کنون باقی مانده و داعش و سایر تروریست‌های سلفی تکفیری در بغداد پرچم خود را برافراشته نکرده‌اند مدیون جان‌فشانی‌های همین نیروهای بسیج مردمی است و راز محبوبیت حشدالشعبی در بین ملت عراق نیز همین نکته است. آنها عزت و استقلال عراق را با جانفشانی خود و تقدیم هزاران شهید حفظ کرده‌اند و به همین دلیل است که امروز پرچم و تصاویر فرماندهان آن بر دوش ملت عراق حمل می‌شود.
پیام سومی که راهپیمایی اربعین امسال برای دولت عراق به همراه داشت، این بود که مردم این کشور از دولت کشورشان می‌خواهند در مسیر درست تاریخ بایستد. تاکید بر خلع سلاح حشدالشعبی در شرایطی که هسته‌های فروخفته داعش در گوشه و کنار این کشور فعال شده‌اند و ‌اشغالگران آمریکایی نیز هنوز در کشور فعال هستند عمل کاملاً غیر عقلانی به نظر می‌رسد. نیروهای حشدالشعبی ساختاری نظامی زیرمجموعه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تعریف می‌شوند و فرماندهان این نیروها نیز بارها بر این نکته اذعان کرده‌اند. نیروهای مقاومت بسیح مردمی رودرروی دولت و ملت عراق تعریف نمی‌شوند. آنها مسلح نشده‌اند که اقتدار دولت را تضعیف کنند بلکه آنها بازوان توانمند دولت برای مقابله با چالش‌های امنیتی هستند که عراق این روزها با آن دست به‌گریبان است. سلاح نیروهای مقاومت ابزار بسیار مهمی در دست دولت کاظمی برای مقابله با تهدیدات امنیتی نامتقارن از سوی گروه‌های تروریستی و نظامیان آمریکایی در این کشور است. مقابله با داعش و ماجراجویی‌های نظامیان آمریکا مستلزم حضور بسیج مردمی مسلح در این کشور است و تا زمانی که نیروهای نظامی آمریکا خاک این کشور را ترک نکرده و تروریست‌های سلفی تکفیری به طور کامل نابود نشده‌اند؛ دولت نباید کمترین سخنی از خلع سلاح مقاومت بگوید؛ چرا که با خلع سلاح نیروهای مقاومت، دولت در واقع حکم نابودی خود را امضا می‌کند. در همین روزهای اخیر و در جریان برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در عراق نیروهای حشدالشعبی دوشادوش نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش در استان‌های مختلف این کشور درگیر شناسایی و دستگیری هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش و پاکسازی مناطق آلوده و ناامن بودند و چندین توطئه خطرناک امنیتی را علیه زوار ابی عبدالله علیه‌السلام خنثی کردند. این روزها جریاناتی در عراق به شدت فعال هستند تا با کمک سفارت خانه‌های دولت‌های غربی مستقر در عراق حشدالشعبی را مسئول ناامنی و حمله به مناطق مسکونی و اماکن حفاظت شده معرفی کرده و دولت و ملت عراق را مقابل این نیرو قرار دهند. مردم عراق با بلند کردن پرچم‌های حشدالشعبی و شهدای جبهه مقاومت در راهپیمایی اربعین امسال نشان دادند که فریب این صحنه سازی‌ها را نخواهند خورد و دولت این کشور نیز باید هوشیاری خود را در مقابل این توطئه‌ها حفظ کند.
پیام چهارم راهپیمایی اربعین امسال خطاب به دولت آمریکاست. مردم عراق با ادای احترام گسترده به حشدالشعبی و شهدای جبهه مقاومت در راهپیمایی اربعین امسال به دولت ترامپ نشان دادند که حشدالشعبی نیرویی ریشه دار است و پایگاه گسترده مردمی دارد و نیرویی نیست که با چند حمله یا تهدید از بین بروند. مردم عراق نشان دادند که در تقابل بین این نیروها و نیروهای‌اشغالگر آمریکایی در طرف مقاومت ایستاده‌اند و‌اشغالگران آمریکایی نیز راهی ندارند جز اینکه خاک این کشور را ترک کنند. ملت عراق امسال با بلند کردن پرچم‌های حشدالشعبی و تصاویر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نشان دادند که آنها نیز مانند مردم ایران، ملت امام حسین هستند و نیروهایی را که امروز پرچم یا حسین را در عراق و کل منطقه بلند کرده‌اند، تنها نخواهند گذاشت و دولتی را نیز که سرداران این جبهه را در تاریکی شب و ناجوانمردانه ترور کردند نخواهند بخشید.
کد خبر: ۲۰۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹

سرویس کیهان » اخبار

ملت امام حسین(ع)(نگاه)

سید محمد امین آبادی