تأثیر مکتب امام حسین (ع) بر ایثار
تأثیر مکتب امام حسین (ع) بر ایثار

تأثیر مکتب امام حسین (ع) بر ایثار شاخصه‌های مذهبی شیعه با ولادت ائمه(ع) و معصومین(ع) شکل گرفت و کامل شد و در دفاع مقدس به شکل عینی، بار دیگر به واسطه رزمندگان به منصه ظهور و بروز رسید. به گزارش ایسنا،انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس به شدت متأثر از فرهنگی است که آن […]

تأثیر مکتب امام حسین (ع) بر ایثار

تأثیر مکتب امام حسین (ع) بر ایثار

شاخصه‌های مذهبی شیعه با ولادت ائمه(ع) و معصومین(ع) شکل گرفت و کامل شد و در دفاع مقدس به شکل عینی، بار دیگر به واسطه رزمندگان به منصه ظهور و بروز رسید.

به گزارش ایسنا،انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس به شدت متأثر از فرهنگی است که آن را حسین(ع) و یارانش در نهضت عاشورا در صحنه تاریخ به نمایش گذاشتند. با مطالعه این صحنه از تاریخ درک می‌کنیم که ایثار، حماسه، شجاعت، فداکاری، مقابله با ظلم و کفر و حفظ کرامت انسانی جلوهای بی‌بدیلی از مکتب حسین(ع) هستند که نه تنها تراکم رویدادهای تاریخی آن را کم رنگ نکرده است بلکه هرچه زمان می‌گذرد نو تر می‌شود.

مذهب تشیعی که امام حسین (ع) آن را در روز عاشورا به رنگ سرخ درآورد موجب شد تا انسان‌هایی از او و ایثارش الگو بگیرند تا در زمان‌هایی که ظلم و باطل می‌خواهند به ملت یا عقیده‌ای چنگ‌اندازی کند، سینه‌ سپر کنند و با مقاومت و شهادت خود اجازه ندهند ارزش‌های الهی کمرنگ یا از صحنه روزگار محو شوند. خون امام حسین(ع) نه فقط اسلام ناب محمدی را ریشه‌دار کرد بلکه، انقلاب اسلامی ایران را هم به درختی تناور و پر شاخ و برگ تبدیل کرد که شکوهش برای دیگر کشورهای جهان اسلام سایه آرامش بوده و هست.

شاخصه‌های مذهبی شیعه با ولادت ائمه(ع) و معصومین(ع) شکل گرفت و کامل شد و در دفاع مقدس به شکل عینی، بار دیگر به واسطه رزمندگان به منصه ظهور و بروز رسید. قلب‌ها و عقیده‌شان با حسین(ع) و یارانش پیوند ناگسستنی برقرار کرد تا در برابر کفر، از عزت شیعه و تاریخ پرحادثه یک ملت دفاع کنند تا یا شهید بشوند یا به پیروزی برسند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشت این‌ است که پایان هشت سال دفاع مقدس مانند عاشورا هیچ‌گاه در دل تاریخ گم نشد و همچنان ادامه یافت و از پس این استمرار تاریخی، تفکر و ایمانی که محصول خلوص و فداکاری رزمندگان بود بار دیگر بازآفرینی شد.

نتیجه‌ این دو دوره از تاریخ که انطباق بسیاری بر هم دارند. زیست‌ آگاهانه یک ملت، هشیاری و تحرک، بیداری‎های بزرگی بود که به اراده خدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری و کسانی که از این حریم حراست می‌کنند زمینه ساز ظهور منجی عالم خواهند شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا