از ره رسیده یاری
از ره رسیده یاری

دو شهید مفقودالاثر دوران دفاع مقدس شناسایی شدند .

همین نزدیکی در آغوش خاک
در انتهای غروب زمانیکه خسته از کار روزانه دلم را به چای گرمی وعده می دادم، خبر تکان دهنده ای فضای اتاقم را حس و حال غریبی داد.
خبر حاکی از پیدا شدن دو شهید مفقود الاثر از دوران جنگ بود. حرف شهید که به میان گفتگو می آمد غربتی از جنس غروب آفتاب با خود داشت. و فضای خانه عطر خاصی می گرفت وقلم رقص کلمات را پی موسیقی آلاله و نسیم بر صفحه ی سفید کاغذ می نگاشت که دلتنگ سرخ پوشان سپید روی بود.
حکایت از آنجایی آغاز شد که آنسوی تلفن یکی از همرزمان شهدا با هیجان بغض آلودی گفت‌؛ پیدایشان کردم.
حاج قاسم صادقی بود ، یکی از پیشکسوتان لشکر ۲۷ محمدرسول الله صلوات الله علیه، گفت رفتم زیارت شهدا در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا سلام الله علیها که خانواده شهید ربانی جلوی مرا گرفتند و گفتند در این سال هایی که ما بر سر مزار شهیدمان حاضر می شویم متوجه شده ایم که بر سر مزار دو شهید که در جوار شهید ما هستند کسی نمی آید و ظاهرا غریب هستند حالا شما بیایید و ببینید این شهدا را می شناسید. وقتی سر مزار این دو شهید حاضر شدم متوجه شدم که این همان دو همرزم شهید مفقودالاثر خودم هستند.
ایشان در ادامه ی گفتگو افزود : این دو شهید از همرزمانم بودندکه در تیر ماه ۱۳۶۰ در کوی ذوالفقاریه آبادان به شهادت رسیدند و پیکرشان همراه دیگر شهدا در قطعه ی ۲۴ گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شده و چون فقط اسم شان را می دانستند روی مزارشان نوشته شده است.
وی پس از شناسایی و بررسی مدارک موجود شهدا را شناسایی و با حمایت بنیاد شهید به خانواده های آنان اطلاع می دهند.
قاسم صادقی همچنین اظهار داشت: این دو عزیز از شهدای گروه فداییان اسلام مستقر در آبادان کوی ذوالفقاری به فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی بوده که بعنوان شهدای مفقودالاثر ثبت شده بودند وخانواده های محترمشان سال هاست که چشم براه خبری از عزیزانشان بودند.
شهید محمد صفری فرزند صفرعلی از شهر رشت
و شهید فتح اله زمانی فرزند ابراهیم از شهر اراک
حالا این دو شهید سرافراز دفاع مقدس بعد از سی و هشت سال دوری پیدا شدند و به خانواده محترم شان اطلاع داده شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود در روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۹/۱۸ با یاری و مساعدت همرزمان شهدا و بنیادشهید دیدار خانواده شان از مزار شهدا صورت می گیرد که گزارش تکمیلی آن نیز تقدیم می گردد.

  • نویسنده : رقیه رحمتی
  • منبع خبر : استان گیلان(روزنامه پنجره نو)