شهیدی که گفته بود تا «شهادت» در جبهه می‌مانم
شهیدی که گفته بود تا «شهادت» در جبهه می‌مانم

شهید محمدهادی موحدی که در 12 شهریور سال 1342 متولد شد، بارها گفته بود که هدف من شهادت است و آن‌قدر در جبهه می‌مانم تا شهید شوم.

به گزارش ایثارپرس ، شهید محمدهادی موحدی در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در روستای مهرآباد (محله مهرآباد فعلی در شهر مهردشت) متولد شد و با عشق و محبت به ائمه معصومین رشد کرده و همچون دیگر اهل خانه علاقه‌مند به اولیاء دین اسلام بود.
محمدهادی در کودکی همراه پدرش در مجالس دینی و مذهبی شرکت می‌‌کرد‌. دوران مدرسه را نیز با فراگیری علم و یاری پدر در کارهای کشاورزی گذراند و هیچ‌گاه نمی‌شد او را لحظه‌ای بیکار یافت.
وی که احساس می‌کرد پدرش به یاری بیشتری نیاز دارد مدرسه را رها کرد و به کار کشاورزی مشغول شد. از سوی دیگر شب‌ها نیز در مجالس مذهبی و کلاس‌های قرآن و احکام شرکت می‌نمود و روز ‌به ‌روز در امور واجب و حتی مستحب دین محکم‌تر می‌شد‌.
او از فعالان دوران انقلاب بود و بعدازآن نیز به عضویت گروه مقاومت بسیج مهرآباد در‌آمد و از اعضای فعال گروه به شمار می‌آمد. ‌
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وظیفه خود دید که راهی جبهه شود و بعد از گذراندن دوره آموزش تصمیم گرفت تا به عضویت سپاه پاسداران درآمده و هدف خود را که همان حراست از اسلام بود دنبال کند. در نهایت از طریق سپاه روانه جبهه شد و هر بار که زخمی می‌شد پس از بهبودی دوباره به جبهه بازمی‌گشت.
محمد‌هادی بارها گفته بود که قصد دارد تا هدف نهایی که همان شهادت و لقاءالله است در جبهه بماند و در مقابل، پدر و ‌مادرش نیز مشوق او برای حضور در جبهه بودند.
او در تاریخ ۲۵ تیرماه سال ۶۲ به عنوان فرمانده گروهان پیاده تیپ ۱۸ الغدیر در عملیات والفجر ۴ شرکت کرد و سرانجام در اولین روز از آبان ماه سال ۶۲ به شهادت رسید.

انتهای پیام/



  • نویسنده : زینب 135
  • منبع خبر : فارس