به بهانه سالگرد شهادت فرمانده کمیل ل ۲۷
به بهانه سالگرد شهادت فرمانده کمیل ل ۲۷

گفتنی هایی از شهید مرتضی خانجانی فرمانده گردان کمیل لشگر 27 محمد رسول الله صلوات الله علیه + عکس

شهید مرتضی خانجانی فرزند مراد علی در تاریخ ۱۳۴۵/۱۰/۰۱ در یک خانواده مذهبی و با ایمان در شهرستان ملایر از توابع استان همدان دیده به جهان گشود دوران کودکی را با شور و شعفی وصف ناشدنی پشت سر نهاد تربیت دینی و معنوی خانواده همچنان با گوشت و پوست او عجین شد که با وجود اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود به عضویت بسیج درآمد و زمانیکه انقلاب اسلامی به ثمر رسید او نوجوانی سیزده ساله بود که فعالیتهای زیادی انجام می‌داد.
وی تحصیلات خود را در رشته علوم تجربی ادامه داد و موفق به اخذ دیپلم گردید در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سن هفده سالگی و با آغاز جنگ تحمیلی ندای پیشوا و مقتدای خود حضرت امام خمینی قدس سره را لبیک گفت و به سوی جبهه‌های نبرد شتافت. او در سال ۱۳۶۴ با اصرار خانواده ازدواج نمود. بزرگترین آرزویش شهات در راه خدا و رسیدن به معبود ازلی بود.


مرتضی در چندین عملیات شرکت نمود در عملیات مهران از ناحیه شکم مورد اصابت تیر واقع شد و یکبار دیگر هم در عملیات دیگری تیری به سینه‌اش برخورد کرده و او را مجروح ساخت .
خانجانی علاقه بسیاری به امام (رحمت الله علیه)‌ داشت و همواره به سخنرانی های ایشان گوش فرا می‌داد و همیشه به بسیجی بودن خود افتخار می کرد سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۵/۰۵ بر اثر اصابت ترکش به زیر گلویش در حالیکه فرماندهی گردان کمیل بن زیاد از لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (صلوات الله علیه) را بر عهده داشت در عملیات غدیر در منطقه عملیاتی کوشک پاسگاه زید شربت شیرین شهادت را نوشید و به لقاء‌الله پیوست.
از این شهید گرانقدر یادگاری به نام فاطمه باقی مانده است مزار مطهر او در گلزار شهدای ملایر بهشت هاجر می‌باشد . روحش شاد و یادش گرامی باد .

وصیت نامه شهید خانجانی :

  • نویسنده : زینب 135