حماسه ۲۷ در جنگ نرم ، آغاز شد!
حماسه ۲۷ در جنگ نرم ، آغاز شد!

تشخیص، تصمیم گیری و اقدام خواص در وقت لازم و گذشت به هنگام آنان از زیبایی های فریبنده دنیا، تاریخ را نجات می دهد و ارزشها را حفظ می کند. بنا بر این خواص باید در لحظه مناسب، حرکت لازم را انجام دهند چه در غیر این صورت اقدام بعدی آنان ثمری نخواهد داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امام خامنه ای

پایگاه اطلاع رسانی حماسه ۲۷  در روز مبعثت پیامبر گرامی اسلام با تلاش جمعی از پیشکسوتان لشکر۲۷ محمدرسول الله صلوات الله علیه،  در فضای مجازی با عنوان “حماسه ۲۷ | تلاش جمعی از پیشکسوتان جامانده لشکر ۲۷محمد رسول الله صلوات الله علیه” با هدف شرح حال رزمندگان و دلیر مردانی از تبار دفاع مقدس و اولین مدافعان حرم به فرماندهی حاج احمد متوسلیان ”  راه اندازی گردید و باصدور اطلاعیه ای شروع بکار کرد و تا یک هفته دیگر در دسترس کامل قرار خواهد گرفت.

بسم الله القاصم الجبارین

“حفظ آثار جنگ و تدوین دقایق و ریزه‌کاری‌های دوران دفاع مقدس یکی از بهترین و با ارزش‌ترین کارهاست”
“اعتقادم این است که اگرچه جنگ به خودی خود موضوعیتی ندارد، اما عرصه‌ی بسیار مهمی برای بروز روحیه‌ی اسلامی و انقلابی و خصلتهای مسلمانی درست است؛ از این جهت بسیار ارزشمند است… ما حالا که دیگر جنگ نداریم و نمی‌خواهیم هم به دست خودمان یک جنگ درست کنیم که عرصه‌ی انقلاب بشود، لیکن آن هشت سال جنگ بایستی تاریخ ما را تغذیه کند… این یک گنج است. آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم، یا نه؟ این هنر ماست که بتوانیم استخراج کنیم.”
“… ما تا آن‌جا که می‌توانیم، باید آثار جنگ را کشف و حفظ کنیم… تاریخ نمی‌تواند اینها را بیان کند. در تاریخ خواهند گفت هشت سال جنگ شد – دیگر بیشتر از این‌که نمی‌شود بگویند – عملیاتها را یکی یکی خواهند گفت؛ در فلان تاریخ، عملیات فتح‌المبین شد؛ در فلان تاریخ، فلان عملیات شد؛ این‌قدر نیرو شرکت داشت؛ پیروزی به دست آمد؛ اما اینها کجا، و حقیقت آنچه که در این میدانها گذشته، کجا؟”
“امروز بعضی هستند که در دنباله‌ی کارهای فرهنگی خطرناک، می‌خواهند یاد آن روزها را هم از خاطر ملت ایران ببرند. از تکرار اسم جنگ و اسم مناطق جنگی و «خرمشهر» و «شلمچه» و «دو کوهه» و از این قبیل چیزها عصبانی می‌شوند… می‌خواهند این را از خاطر ملت ایران حذف کنند. به همین سبب، درست عکس این خواسته باید انجام گیرد؛ یعنی خاطره‌ی درخشان روزهای بزرگ دفاع مقدس، باید با قوت و قدرت بیشتر و روشن و همان که بوده است باقی بماند. البته این‌که عرض می‌کنیم «همان که بوده است» یعنی مبالغه‌ای در آن انجام نگیرد؛ چون احتیاج به مبالغه هم نیست. خسته از کار نشوید، کار را تمام شده فرض نکنید. آثار و برکات دوران دفاع مقدس باید در ذهن‌های مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامی سال‌های متمادی باقی بماند؛ این هم بسته به کارهای شما است».”

تشخیص، تصمیم گیری و اقدام خواص در وقت لازم و گذشت به هنگام آنان از زیبایی های فریبنده دنیا، تاریخ را نجات می دهد و ارزشها را حفظ می کند. بنا بر این خواص باید در لحظه مناسب، حرکت لازم را انجام دهند چه در غیر این صورت اقدام بعدی آنان ثمری نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امام خامنه ای

باسلام و عرض تبریک روز مبعث پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و سلم بر تمامی مسلمانان جهان و با درود به روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به استحضار می رسانیم که سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کشف و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، برای همه اتمام حجت می باشد .ترویج دفاع مقدس برای امروز و دیروز نیست، بلکه برای نسل جدید و آیندگان لازم است. لشکر ۲۷با سابقه درخشان در دفاع مقدس ، فاقد سایت اطلاع رسانی بوده، بدین جهت جمعی از پیش کسوتان جامانده لشکر ۲۷ با هدف جمع اوری ، حفظ و نشر و فرهنگ سازی ، ارزشهای دفاع مقدس ، و مقابله با تحریف و عملیات روانی در خصوص دفاع مقدس با راه اندازی پایگاه hamaseh27.ir اقدام نموده اند .
محتوای سایت حماسه ۲۷ شامل معرفی لشکر ۲۷ ، پیشینه آن ، گردانهای رزمی و پشتیبانی ؛ عملیاتهایی که در ان شرکت داشته ، مناطق عملیاتی ، خاطرات ، شیرینی و تلخی ها ، مدافعان حرم، کارهای جهادی و هر آن چه به دفاع مقدس و پس از آن مرتبط می باشد ، خواهد بود .
و اینک در این روز مبارک مبعث پیامبر الهی که اسم لشکر نیز محمد رسول الله بوده و شماره ۲۷ آن نیز در تطابق با ۲۷ رحب بوده است ؛ آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی حماسه ۲۷ ، با رمز :

” محمد رسول الله ، محمد رسول الله، محمد رسول الله ادرکنا “

اعلام گردیده و دست یاری بسوی همه عزیزان رزمنده و پیشکسوت لشکر ۲۷، خانواده معزز شهدا و ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و همه علاقمندان شهدا و دفاع مقدس و انقلاب دراز می نماییم. امید است با همکاری شما دلاور مردان بتوانیم سایت حماسه۲۷ را به آنچه در خور نام و سابقه لشکر ۲۷ می باشدبرسانیم . در همین رابطه نشانی info@hamase27.ir اماده دریافت مطالب و پیشنهادات شما عزیزان جهت ارتقای امور و نشر معارف دفاع مقدس می باشد.
امید است با استعانت از خداوند متعال و مدد اهل بیت علیهم السلام و پیروی از راه حضرت امام خمینی “قدس سره” و بهره گرفتن از خط ولایت و رهبری بتوانیم گامی در حد توان در زمینه انجام ادای دین و تکلیف نسبت به اسلام و انقلاب و شهیدان والامقام برداریم.

پایگاه اطلاع رسانی حماسه ۲۷ با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت زنده نگهداشتن ارزشها و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت، توسط جمعی از پیشکسوتان و جاماندگان لشکر ۲۷ محمدرسول الله صلوات الله علیه، راه اندازی شده و به هیچ نهاد، گروه و سازمان وابسته نیست و به صورت کاملا خصوصی اداره می شود. از کلیه عزیزانی که در رابطه با برپایی پایگاه اطلاع رسانی حماسه ۲۷ تلاش نمودند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌گردد.

                                       با تقدیم احترام

                                            جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان جامانده لشکر ۲۷محمد رسول الله صلوات الله علیه

۲۷ رجب ۱۴۴۲
۲۱ اسفند ۱۳۹۹

ایثار پرس آغاز این نبرد مبارک را به همه رزمندگان جبهه مقاومت ، بخصوص دلاورمردان لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلوات الله علیه، بویژه به افسران جنگ نرم تبریک می گوید و امیدوار است به لطف خدا و یاری شهدا تداوم بخش راه شهدا واقع گردد.