مرکزی اسرائیلی: جهاد اسلامی در اوج آمادگی نظامی است
مرکزی اسرائیلی: جهاد اسلامی در اوج آمادگی نظامی است

یک مرکز پژوهشی امنیتی در رژیم صهیونیستی، تحلیل کرد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین سیستم هجومی-نظامی خود را تقویت کرده و در اوج آمادگی قرار دارد.

به گزارش ایثارپرس ، تحلیلگر صهیونیست «یورام شووایتزر» (Yoram Schweitzer) در یادداشتی در وب‌سایت مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نوشت، جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه طی سال‌های اخیر بر حجم فعالیت‌های نظامی مستقل خود علیه اسرائیل افزوده است.
شووایتزر در ادامه مدعی شد: «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی از زمانی که برای این پست انتخاب شده سیاست‌های هجومی بیشتری را دیکته کرده و سعی می‌کند سازمانش را با حماس به عنوان طرفی که (جبهه) مقاومت نظامی (فلسطین) را رهبری می‌کند، هم‌تراز نشان دهد. در همین راستا جهاد اسلامی سیستم هجومی-نظامی خود را تقویت کرده و امروز تعداد اعضای آن به حدود شش هزار نفر می‌رسد؛ آنها به دلیل موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته ایرانی در اوج آمادگی هستند و این جنبش معادله جدیدی را در برابر اسرائیل خلق کرد که در صورت پیروی از آن امور زیادی تغییر خواهد کرد.
این تحلیلگر صهیونیست سپس ادعا کرد؛ ایران نیز جهاد اسلامی را دوست مخلص‌تری برای خود می‌داند که در زمان نیاز می‌تواند بر اساس منافع این کشور عمل کند؛ همانگونه که تنش کنونی میان آمریکا و ایران در خلیج فارس باعث شد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تهدید کند در صورتی که بین طرفین درگیری نظامی رخ دهد «اسرائیل» از سوی کسانی که آنها را «نمایندگان ایران» در منطقه می‌دانند، خسارت خواهد دید بدین معنا که تنش در منطقه احتمال وقوع درگیری در جبهه غزه را افزایش خواهد داد و جهاد اسلامی عامل اصلی در این زمینه است.
سید حسن نصرالله در سخنرانی بیست و یکم تیرماه خود گفت: در صورت بروز هرگونه جنگی، اسرائیل بی‌طرف نخواهد بود و زمانی که جنگی علیه ایران آغاز شود یعنی این جنگ در کل منطقه آغاز شده است. تهدید به نابودی عربستان سعودی مانع از جنگ علیه ایران نبوده بلکه چیزی که مانع از ورود آمریکا به جنگ می‌شود این است که می‌داند تمامی نیروها و منافعش و اسرائیل نیز در دائره آتش ایران قرار دارند .
شووایتزر در ادامه گزارش خود نوشت: اسرائیل در حال حاضر در برابر معضل چگونگی محدود کردن فعالیت‌های جهاد اسلامی و به شکست کشاندن تلاش‌های آن برای دیکته قواعد بازی جدید در مرز غزه است بدون اینکه این اقدامات، وضعیت را به سمت درگیری گسترده‌تر سوق دهد .
وی افزود: ساعت این آزمایش نزدیک است و سوال این است قبل از اینکه اسرائیل مجبور به هدف قرار دادن جهاد اسلامی در نوار غزه شود آیا حماس مانع از تقویت قدرت جهاد اسلامی می‌شود، علیرغم اینکه این اقدام چهره حماس به عنوان حامی مقاومت را تخریب می‌کند؛ و اینکه در صورتی که اسرائیل، دست به حمله (علیه جهاد اسلامی) بزند آیا حماس نیز وارد گود می‌شود؟
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در معرض انتقادهای گسترده‌ای به خاطر شیوه تعاملش با نوار غزه است، اخیرا تهدید کرد در صورتی که ناچار شود دست به حمله نظامی گسترده علیه نوار غزه خواهد زد.
از سوی دیگر تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از محافل امنیتی آگاه نوشت، در زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی در حال کشف تونل‌های حماس در زیر زمین است، حماس در حال بهبود سامانه‌های پهپادی خود است، پهپاد‌هایی که در جمع‌آوری اطلاعات و عملیات‌های هجومی در رویارویی آینده بسیار کاربردی خواهند بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : زینب 135
  • منبع خبر : فارس