فرآیند احراز ایثارگری به زودی الکترونیکی می‌شود
فرآیند احراز ایثارگری به زودی الکترونیکی می‌شود

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر الکترونیکی کردن فرایند تشکیل پرونده و احراز ایثارگری تأکید کرد و گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در سامانه الکترونیکی بنیاد فرایند احراز ایثارگری تا مهرماه سال جاری کاملاً الکترونیکی می‌شود.

به گزارش ایثارپرس به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و گرامی داشت روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران به عنوان نابغه‌ای علمی، عارف، مدیری شایسته و پایه‌گذار حرکت‌های رهایی‌بخش سرزمین‌های اسلامی فلسطین و لبنان الگویی تمام‌عیار برای اساتید و دانشگاهیان ایران اسلامی است.
وی با تأکید بر ضرورت مقاومت در برابر توطئه‌های آمریکا در جنگ اقتصادی و اعمال جنگ روانی علیه ملت ایران گفت: اساتید بسیجی دانشگاه با علم، ایمان و روحیه ایثارگری خود می‌توانند نقش برجسته‌ای در افزایش توان و به‌کارگیری علوم و فنون برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد در خصوص فعالیت‌های این اداره کل، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در آن مجموعه و رسیدگی به بیش از ۵۷۰۰ پرونده در کمیسیون مرکزی احراز در طی سال گذشته گفت: رسیدگی سریع به تقاضاها و احقاق حقوق ایثارگران و همچنین رعایت دقیق قوانین و مقررات در احراز ایثارگری آنان از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فرآیند احراز ایثارگری باید مورد توجه مسوولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ۱۵۰۰ پرونده دریافتی از ستاد کل نیروهای مسلح که مربوط به بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و رزمندگان دارای سابقه مجروحیت و فاقد مدارک بالینی هستند، بیش از ۶۰۰ مورد آن‌ها در کمیسیون احراز تأیید شده است گفت: در مورد مابقی این پرونده‌ها هم به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود و در کمیسیون پزشکی تعیین درصد می‌شوند.
معاون رییس جمهور تأکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی در قانون برنامه ششم توسعه ضرورت دارد هرچه سریع‌تر با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح مابقی درخواست‌ها هم جمع‌آوری و مورد رسیدگی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی بر الکترونیکی کردن فرایند تشکیل پرونده و احراز ایثارگری تأکید کرد و گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در سامانه الکترونیکی بنیاد تا مهرماه سال جاری فرایند احراز ایثارگری کاملاً الکترونیکی می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه تمامی پرونده‌های احراز شهدا و جانبازان مدافع حرم تعیین تکلیف شده‌اند، در خصوص کارت‌های ایثارگری گفت: تاکنون برای بیش از ۶۱۵ هزار نفر از ایثارگران کارت شناسایی ایثارگری صادر و تحویل خانواده‌ها شده است و ۳۰۰ هزار نفر از افراد باقی‌مانده نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی درخواست کارت ایثارگری اقدام کنند تا کارت‌های جدید برای آنان صادر شود.