امام خمینی احیا کننده اسلام ناب محمدی در برابر اسلام امریکایی و اسلام وهابی و اسلام شاهنشاهی بوده و رسالت ما صیانت و تحقق آن در عرصه های جامعه وایجاد تمدن نوین اسلامی است .
امام خمینی احیا کننده اسلام ناب محمدی در برابر اسلام امریکایی و اسلام وهابی و اسلام شاهنشاهی بوده و رسالت ما صیانت و تحقق آن در عرصه های جامعه وایجاد تمدن نوین اسلامی است .

مراسم سالروز رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد  ، شنبه  ۱۳ خرداد ۱۴۰۲  ؛ بعد از نماز مغرب و عشا به امامت حجه الاسلام والمسلمین مهدوی عارف در مسجد جامع جعفریه تهران نو برگزار شد . سخنران این مراسم اقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع « امام خمینی و رسالت ما  » بود .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت سالروز رحلت امام و واقعه ۱۵ خرداد درخصوص  شخصیت بی نظیر امام خمینی و دستاوردهایش بیان داشتامام خمینی شخصیت بی نظیر تاریخ معاصر ، نافذترین مرد جهان در یک اتاق ساده ، مومن ترین ؛ شجاع ترین و صادق ترین فرد ، یک آیت حقیقی از الله در زمین و احساس وجود ائمه اطهار ( ع) با مقیاس کمتر در عصر حاضر ، ترجمان ایات و احادیث با زمان و عینیت بخشی فقیه جامع الشرایط ، اثبات برتری تفکر دینی در قرن مهجوریت دین ، رهبری یک انقلاب بی نظیر و بی بدیل ، به لرزه انداختن کاخها و ارکان نظام سلطه ، برپایی یک نظام بی نظیر و جامع بنام جمهوری اسلامی ، عزت بخشی به ایران و ملل اسلامی ، احیاگر اسلام ناب محمدی می باشد .

* ایشان در خصوص عجایب بیانات و تصمیمات امام گفت : اینکه امام در چنان شرایط اختناق رژیم پهلوی تصمیم به مبارزه میگیرد و پیش بینی هایش درست بوقوع می پیوندد . مبارزه اش ابتدا بصورت لین با نصیحت به شاه  شروع کرد و هنگامی که شاه توجه نکرد ، لحن خویش را تندتر کرد و گفت خودت و پدرت غیر قانونی هستی و باید بروی و بعد از بازگشت به ایران بلافاصله بیان داشت من توی دهن این دولت میزنم ، و محکم هم زد و دولت موقت تشکیل داد و دولت شاه را به پالش و سپس فرار کشاند .

* وی در خصوص پیش بینی سربازانش  اظهار داشت : وقتی در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ از وی سوال میکنند ، که چگونه مبارزه میکنی ، بیان میدارند که سربازانم در گهواره اند و عملا هم همان بچه ها نوجوانان و جوانانی شده بودند که در میدان پیروزی انقلاب ۵۷ نقش داشتند و وقتی هم جنگ تحمیلی شروع میشود ، همین سنین بیشترین حضور در جبهه ها را داشته و امار شهدا نیز اکثرا این سنین هستند و حتی در محورر مقاومت نیز فرماندهان محور مقاومت میشوند . یعنی پیش بینی اش درست در می اید .

* ایشان در خصوص سایر بیانات و تصمیمات عجیب امام گفت : عزم راسخ برای بازگشت به وطن در شرایط پرخطر در ایران در ۱۲ بهمن ، آرامش در هواپیما در هنگام بازگشت به ایران ، تشکیل دولت موقت در شرایط استقرار حکومت شاهنشاهی در ایران ، صدور پیام در خیابانها بماند و به منزل نروید در اعلام حکومت نظامی در ۲۱بهمن ۵۷ که سبب شکست کودتای خونین شد ، مدیریت فتنه های بنی صدر، بیان دیوانه ای سنگی انداته در شروع جنگ در کشور ، اعلام فتوای جهادکفایی برای شرکت در جبهه ها ، بار مسولیت شرعی شهادت های دفاع مقدس ،بیان خرمشهر را خدا آزاد کرد در ۳ خرداد ۱۳۶۰ ،نرفتن به پناهگاه علیرغم موشکباران شهرها  ،پذیرش جام زهر قطع نامه ، بیان کمونیزم در موزه ها خواهد بود ،صدور حکم اعدام سلمان رشدی مرتد ، پذیرش جراحی خویش علیرغم اعلام کرد چه عمل شوم و چه عمل نشوم دیگر عمرم پایان یافته ، در وصیت نامه خویش نگارش کرده با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی جایگاه ابدی می روم  ، که همه نشان از ایمان بالای وی و اتصال به امام زمان (عج) آن مرد الهی دارد .

* وی ضمن بیان مثالهایی گفت : سخنان و پیش بینی هایش،بیانات سیاسی ، اجتماعی ،اجتهادش،ایمانش،اخلاقش،زندگی فردی،وصیت نامه اش،دستاوردهایش،احیای اسلام ناب ،بیداری اسلامی، همه موارد ، انبوهی از معارف امام خمینی است ، که بایستی به نشر آن در جامعه و جهان اهتمام ورزید .

* ایشان درخصوص قیام ۱۵ خرداد گفت :  ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ خروش ایمان درونی مردم مسلمان برعلیه نظام ستم شاهی بود . مردمی که  در اعتراض به دستگیری مرجع تقلید ،کفن پوش شده و با شعار یا مرگ یا خمینی ، عملا اثابت کردند که تا پای اثار جان اماده دفاع از اسلام و مرجعیت هستند و نهایت سبوعیت شاه را با کشتار خونین اثبات کرد و سبب شعله ور شدن قیام و نهضت امام خمینی و شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی ان شد ، لذا بایستی انرا گرامی بداریم . که رویش های انقلاب ، که حتی امام را ندیده اند ولی بر تداوم نهضتش جان دهند، یکی از دستاوردهای آن می باشد .

* ایشان در خصوص روش مقابله با تلاشهای دشمنان علیه امام خمینی بیان داشت : ما مکلفیم  بدانیم چه تهدیداتی از سوی دشمن علیه امام و دستاوردهایش وجود دارد و ما نسبت به دفع آن تلاش کنیم . بدیهی است که شخصی که منافع غرب در ایران ،جهان اسلام ، نظام سلطه را به خطر انداخته ،و دروغ بودن حمایت از فلسطین و مردم را اشکار ساخته و پوچ بودن امید واهی به نظامهای بین المللی را عیان کرده ، دشمنی های سختی را با وی داشته و دارند . لذا در زمان حیات امام تلاش به بمب گزاری و ترور وی داشتند که خنثی شد و هم بدنبال تضعیف امام و تاثیر کلام امام بودند . بعد از رحلت امام بدنبال تخریب چهره امام ،انحراف در خط امام ،ولایت فقیه ،تمسخر سخنان امام که برخی عملی نشده ،ایجاد بدل سازی رهبری ، آنتی تز انقلاب و ایجاد انقلاب بدلی ، استحاله نظام با مراجع بدلی ، تخریب دستاوردهای امام و تحریف در سخنان امام ، مانند تحریف تصمیمات راسخ وی با انگ حرف مرد دوتاست و امثال اینها تهدیداتی است که از دشمنان خارجی و منحرفان داخلی که مدعی خط امام هستند در حال رقم خوردن می باشد ، که بایستی شناخت پیدا کرده و انها را خنثی نماییم .

* وی در خصوص رسالت ما در قبال امام اظهار داشت : کشورهای دیگر شخصیتهایی کمتر از یکصدم و یک هزارم امام را دارند و تجلیل های زیادی میکنند ، در حالیکه شخصیت امام ، مومن ترین ، نافذترین ،مقتدرترین رهبر ساده زیست و مردمی ترین ، نیابت امام زمان ، فقیه جامع الشرایط ،ایت الهی بر روی زمین بود . وی احیاگر اسلام ناب و حیات به مسلمانان ،اثبات برتری دین در قرن مهجوریت ، رهبر انقلاب بی بدیل ،مبدع نظام بی نظیر ، احیای ندای دین در دنیا  و بیداری ملل ازاده و بیداری اسلامی گشت ، و رسالت ما ، صیانت از شخصیت و دستاوردهای عظیم امام در برابر انحراف و تحریف و نیز نشر آن می باشد .

* ایشان در خصوص وصیت نامه امام خمینی بیان داشت : وصیت نامه امام  حاوی ۱۸۵۰ مطلب ، که بر آمده از منابع فقهی متناسب با عصر حاضر بوده و هنوز تازه و پاسخگوی نیازهای آینده کشور و جهان می باشد و منشور جامع حل مسائل جاری می باشد و به جهت دینی که امام بر گردن آحاد جامعه دارند ، بایستی هرکسی در حیطه مرتب با خویش به وصایای وی عمل کند .

* وی در خصوص دستاوردهای امام گفت : دستاوردهای امام راحل نظام اسلامی ؛ اصل ولایت فقیه ، بعنوان جانشین امام زمان ، و نیزاستمرار ولایت فقیه دررهبرانقلاب می باشد ، که از نعمات های الهی است که توسط امام و حمایتهای مردم حاصل شده است ، که ضمن صیانت از این موارد بایستی به بیانات وی عمل کرد.

* ایشان در خصوص دیگر دستاوردهای امام بیان داشت : از دیگر دستاورد های مهم امام ، ایجاد سنگر جمعه و احیای مساجد و جماعت  بوده ، که ضمن حضور فعال ، بایستی در غنای آن مشارکت داشته باشیم  .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:  امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام منتج از نهصت امام خمینی هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم . و به تاسی از این بیت از سروده امام ” سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ – ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏ ” با عمل به وظایف خویش به انتظار فرج نشینیم .