قدیری ابیانه آشنایی گمنام/ شیر مردی بی ریا با وسعت عمل بسیار
قدیری ابیانه آشنایی گمنام/ شیر مردی بی ریا با وسعت عمل بسیار

در سن ۲۰ سالگی اولین انجمن اسلامی دانشجویی را در ایتالیا بنیانگذاری کرد که به بزرگترین تشکل دانشجویی تبدیل گردید و با سفر حضرت امام خمینی (ره) به نوفل لوشاتو در فرانسه به امام پیوست. سپس به ایتالیا بازگشت تا مبارزات را در ایتالیا هدایت نماید.

سال ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد اما پدر ومادرش اهل یکی از روستاهای شهرستان نطنز  به نام ابیانه بودند. دوران فراگرفتن تحصیل در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان را که سپری کرد راهی فلورانس ایتالیا شد و در رشته معماری مشغول به تحصیل شد.

در سن ۲۰ سالگی اولین انجمن اسلامی دانشجویی را در ایتالیا بنیانگذاری کرد که به بزرگترین تشکل دانشجویی تبدیل گردید و با سفر حضرت امام خمینی (ره) به نوفل لوشاتو در فرانسه به امام پیوست. سپس به ایتالیا بازگشت تا مبارزات را در ایتالیا هدایت نماید.

در دهه مبارکه فجر ۵۷ توانست به تنهایی سفارت ایران را از عوامل سلطنت طلب و وابسته به حکومت پهلوی آزاد نماید و در شهریور ۱۳۵۸ به عنوان اولین دیپلمات و رایزن مطبوعاتی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا مشغول به کار شد.

در این دوره بود که چند نفر به دست وی به تشیع گرویدند که از جمله آنها شخصیت شناخته شده در ایران یعنی ادواردو آنیلی فرزند صاحب کارخانجات فیات و باشگاه یوونتوس بود. فیلم مستندی از زندگی این شخصیت که بعدها به شهادت رسید در سیما پخش شد.

دکتر قدیری ابیانه به عنوان اولین دوست ایرانی و عامل تشرف وی به تشیع در این فیلم به شرح ماوقع پرداخته است. آشنایی این دو به دنبال مناظره ای بود که در تلویزیون ایتالیا به طور زنده پخش شد و دکتر قدیری ابیانه مناظره خود را با این جمله معروف آغاز نمود “به نام خداوند قوی تر از ناوهای آمریکایی”.

دکتر قدیری در سال ۱۳۶۱ به ایران بازگشت و در وزارت امور خارجه ابتدا به عنوان معاون مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه و سپس به عنوان مدیرکل اطلاعات و مطبوعات و مشاور وزیر خارجه مشغول به کار شد. در این دوره وی عضو ستاد ۵۹۸ و کمیته آزاد سازی اسرا  بود و مسئولیت تبلیغات جنگ و مقابله با تبلیغات دشمنان خارجی و عوامل مزدور ایرانی آنها را بر عهده داشت. تنظیم بیانیه های وزارت امور خارجه و تدوین مواضع خارجی جمهوری اسلامی ایران بخشی از وظایف وی بود و نمایندگی وزارت امور خارجه را در امور حوزهای علمیه خارج از کشور و نیز نمایندگی وزارت امور خارجه در مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و در کمیته تعاون جهانی اسلام را بر عهده داشت.

پس از پایان جنگ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا مشغول بکار شد. در آن دوره حدود ۷۰۰ دانشجوی بورسیه دکتری در استرالیا مشغول بکار بودند که هم اینک در مصادر امور مشغول بکار هستند. وزیر محترم صنایع، معادن و بازرگانی از جمله آنان می باشد.

در بازگشت از استرالیا مدتی در سمت کارشناس ارشد اقتصادی وزارت امور خارجه و مشاور وزیر فعالیت کرد و سپس به دفتر ریاست جمهوری دعوت شد. ابتدا در سمت رئیس کل روابط عمومی ریاست جمهوری و سپس به عنوان معاون ارتباطات و تبلیغات دولت و دفتر رئیس جمهور در سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶فعالیت نمودند.

۴ اداره کل زیر نظر وی بود و عضویت و دبیری شورای عالی سیاستگذاری تبلیغات دولت را بر عهده داشت. معاون اول رئیس جمهور و وزرای خارجه،‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اطلاعات و رئیس صدا و سیما اعضای این جلسه بودند.

در این دوره دکتر قدیری ابیانه در شوراهای عالی هیئت دولت به شرح زیر به طور مستمر حضور داشت که باعث تسلط و ورود وی به انجام خدمت مسائل کلان کشور در زمینه های مختلف شد:

شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

– شورای عالی اداری؛

– شورای عالی اقتصاد؛

– شورای عالی جوانان؛

– شورای عالی الگوی مصرف؛

– ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار؛

– شورای عالی محیط زیست؛

– شورای عالی مناطق آزاد؛

– شورای عالی کشاورزی،

– شورای عالی آفریقا؛

– شورای عالی خلیج فارس،

– شورای عالی آسیای میانه؛

– شورای هماهنگی برنامه ایران ۱۴۰۰؛

– شورای سیاستگذاری تبلیغات دولت؛

– شورای بررسی اتصال آبی خلیج فارس با دریای خزر و نیز بررسی امکان انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور

و….

این مطلب بهانه ای بود برای معرفی دلیر مردی که درعرصه های مختلف و صحنه های مبارزه و دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده و هم اکنون نیز با تمام توان در مسیر خط امام و رهبری گام برمی دارد. با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه بیشتر آشنا شویم:

? سایت و کانال‌های محمد حسن قدیری ابیانه در ایتا, بله, سروش و تلگرام

 

www.ghadiri.ir

 

@ghadiri1404

 

@Gozideha1404

 

اینستاگرام

http://instagram.com/ghadiriabyaneh

 

? mh.ghadiri@gmail.com

 

? @GhadiriAbyaneh

 

ghadiri.ir/post/7474

 

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : ایثارپرس