مدارس مکلف به تربیت دختر مومن انقلابی و دانشگاهها، متخصص مومن انقلابی در گام دوم انقلابند
مدارس مکلف به تربیت دختر مومن انقلابی و دانشگاهها، متخصص مومن انقلابی در گام دوم انقلابند

مراسم هفته ملی جمعیت ، سالروز فتح خرمشهر و دهه کرامت مراسم سخنرانی با موضوع جمعیت و خرمشهر های گام دوم انقلاب اسلامی در محل مصلی بقیه الله الاعظم (عج) دلیجان برگزار شد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص جمعیت و حکومت های الهی بیان داشت : رسالت های اصولی همه انبیای الهی ، انسان سازی و دستیابی به تعادل جمعیتی و باکیفیت مطلوب از اهداف اولیه ادیان الهی و بخصوص نظام اسلامی بوده است .

* ایشان در خصوص نگرش به جمعیت در پیش و پس از انقلاب  اظهار داشت : مردم و جمعیت در رژیم شاهنشاهی جایگاهی نداشته و در معرض تهدید و تحدید قرار داشت ، لکن بعد از انقلاب اسلامی ،  در کمیت به موضوعات تعادل و توازن جمعیتی ، زیست مناسب ، رشد جامعه و توجه به نیروی جوان به عنوان موتورمولد جامعه و در کیفیت جمعیت نیز به توسعه کیفی فرهنگی، اجتماعی جامعه و رشد فکری، علمی و اخلاقی و حیات طیبه تحولی اساسی یافته و در سیاستهای کلان نظام مورد توجه اساسی قرار دارد . و با اقدامات صورت گرفته امید به زندگی ۱۵ سال ارتقاء یافته است .

* وی در خصوص بحران کاهش جمعیت، بزرگترین تهدید آینده و توسعه کشور گفت : در دهه اخیر کشورمان با مسائل ، تاخیر در ازدواج، میانگین سن ازدواج (۳۳ سال مردان و ۲۶ الی ۲۹ سال زنان)،  تاخیر در فرزندآوری ، تک فرزندی ، با افزایش سن، کاهش باروری  ، معضل ناباروری۲۲ % خانواده‌ها ،  مشکلات اقتصادی سبب افزایش سن ازدواج ، بدلیل هزینه‌های بالای تولد تا تحصیل و دردسرهای تربیت فرزند ، افزایش توقعات خانواده‌ها و بعضا رفاه زدگی مفرط ، شاغل بودن زن با تاخیر در فرزند آوری ، باروری زیر حد جایگزینی ، درحالیکه هر پدر و مادر باید حداقل دو نفر را جایگزین خود كنند تا جمعیت به ثبات برسد در حالیکه میزان نرخ باروری در سه دهه آینده احتمال یك‌درصد نیز خواهد رسید ، افزایش سالمندی جمعیت ، آمار نگران کننده طلق و زنان بی سرپرست ، نگران کننده بوده و بایستی برای رفع آن اهتمام داشت .

* ایشان در خصوص راهکارهای جمعیتی بیان داشت : براساس سیاست های کلان جمعیتی و مصوبه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط مجلس شورای اسلامی ، بایستی رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده ، افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج ، حمایت از زوج‌های جوان ، توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد ،تسهیلات مناسب برای مادران ، تحکیم بنیان و پایداری خانواده ، حفظ و جذب جمعیّت در روستاها و مناطق مرزی ، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی ، توانمندسازی جمعیّت در سن کار با فرهنگ سازی مورد توجه جدی ادارات و مردم قرار گیرد .

* وی در خصوص قرارگاه فرهنگی جمعیت اظهار داشت : از آنجا که نمازجمعه قرارگاه فرهنگی شهر بوده ، لازم است این قرارگاه فرهنگی ؛ نسبت به فرهنگ سازی امور خانواده و جوانی جمعیت بارصد مستمر سیاست‌های جمعیّتی در ابعاد کمّی و کیفی شهر را با رویکرد تحولی و مدیریتی جهادی، عملی و انقلابی از ادارات پیگر بوده و تا انشالله پویایی و بالندگی ارتقاء یافته و جوانی جمعیّت استمرار یابد .

* وی در خصوص خرمشهر در دوره زمانی اشغال گفت : بعد از تصرف خرمشهر توسط بعث عراق ، ۱۹ ماه یعنی معادل ۵۷۸ روز در اشغال ارتش بعث عراق بود و در این مدت هم شهر را با خاک یکسان کرد تا بتواند از آن دفاع کند و هم استحکامات زیادی ایجاد کرد و درلبه خط زیر تمام خانه های مردم را تونل کنده و بکیدگر راه داده و سنگرهای زیر زمینی ایجاد کرد و با موانع گسترده ای که ایجاد کرده بود ، شهر به یک دز نفوذ ناپذیر مبدل شده بود ، تا برای همیشه در تصرف داشته باشند و صدام با غرور تمام اعلام کرد ، اگر ایران بتواند خرمشهر را بگیرد ، من کلید بصره را میدهم . که به قول خودش نیز عمل نکرد .

* ایشان در خصوص عملیات الی بیت‌المقدس بیان داشت : در این عملیات بزرگ که از ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ شروع شد طی ۲۴ روز ، ۵۰۳۸ کیلومتر مربع از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز- خرمشهر ازاد شد و ۱۹ هزار اسیر و بالغ بر ۱۶ هزار نفر از بعثی ها  نیز کشته یا زخمی شدند و عنایم زیادی بدست ایران افتاد .

* وی در خصوص عملیات آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت : در سه مرحله عملیات مناطق زیادی ازاد شد ، وخرمشهر در مرحله چهارم عملیات یعنی از روز ۱ خرداد ۱۳۶۱ تا سوم خرداد صورت گرفت :ه منجر به آزادی خرمشهر گردید . یعنی ضریب سرعت عمل رزمندگان ما  ۱۱ برابر  ( ۳ روز – ۳۴ روز ) عملیات بعث عراق بود ، آنهم در حالیکه آنها به شهر بی دفاع حمله کردند و رزمندگان ما به دژ مستحکم حمله ور شدند . واین همانا دست خدا بود که بر سررزمندگان اسلام قرار گرفت و معجزه شد ، لذا جمله امام که خرمشهر را خدا ازاد کرد ، یک حرف زبانی نبود ، تحقق یک وعده الهی بود .

* ایشان در خصوص پیامدهای عملیات خرمشهر گفت : در ۱۵/۰۲/۶۱ حمله هوایی عراق  به چند شهر کشورمان ، صدور قطعنامه سازمان ملل پس از ۱۸ماه از گذشت جنگ در ۲۱/۰۲/۶۱ ، اعلام پرداخت قسمتی از غرامت جنگ توسط برخی کشور های عربی ، توطئه تجاوز اسراییل غاصب به لبنان و سپس اعزام رزمندگان بدون اذن امام توسط هاشمی و محسن رضایی به لبنان ، که بسیار پرخسارت بود .

* وی در خصوص دستاوردهای عملیات آزادی خرمشهر اظهار داشت : غیر از آزاد سازیها و غنایم نظامی زیاد ، این پیروزی ، عظمت قدرت ملت و اسلام را به رخ جهانیان کشاند و بازدارندگی تجاوز های احتمالی اینده را تضمین کرد و یک تجربه دفاعی موفقی برای کشور بهمراه داشت ، که توانستیم ضعفهای قدرت هوایی ، زمینی و دریایی خویش را بشناسیم و توانمند کرده و به انتقال خدمات دفاعی به ملل مظلوم ازجمله عراق و سوریه و یمن و لبنان و…. شود . ویکبار دیگر کارامدی خط ولایت در برابر خط سازش لیبرالی را اثبات کرد ، لذا همانطور که خرمشهرهای عراق و سوریه و یمن ازاد شدند ، محتمل بودن خرمشهرهای دیگر بخصوص آزادی قدس شریف را به ذهن متبادر می سازد .

* ایشان ضمن تبریک روز دختر در خصوص روز دختر گفت : روز دختر ، روز میلاد حضرت معصومه بوده و لازم است حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و ایشان بعنوان الگوی دختران جامعه قرار گیرد و از انجا که مخاطب محوری بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق راهبردهای انقلاب اسلامی جوانان می باشد، لذا ادارات مختلف بایستی رسالت خویش را پرورش نسل جوان مومن انقلابی قرار دهند .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب مدارس مکلف به تربیت دختر مومن انقلابی و دانشگاهها، متخصص مومن انقلابی در گام دوم انقلابند و اگر ناتوانند جای خود را به مدیران توانمند بسپارند، تا پروزش نسل آینده بر اساس نیاز اینده انقلاب تحقق پذیر شده و جوانان کشور ، زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) در جهان باشند .