رسالت پاسداشت خون شهدا در اجرایی شدن وصایای آنان در امور بخشهای مختلف جامعه است!
رسالت پاسداشت خون شهدا در اجرایی شدن وصایای آنان در امور بخشهای مختلف جامعه است!

در مراسم سالگرد رحلت مادر شهید حسین سلیمی و یادبود اصغر و رضا بهرامی که باحضور مادران دو شهید بهرامی در مسجد صاحب الامر (عج) محلات در شب جمعه ۴ خرداد ۱۴٠۲ برگزار شد ، سخنران این مراسم دکتر سید جواد  هاشمی فشارکی با موضوع رسالت ما در قبال شهدا بود .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص رسالت ما در برابر شهدا گفت: تشیع و شرکت در مجلس شهید ، یاد و ذکر شهید و شهادت نخستین وظیفه کسانی است که از نعمت امنیت حاصل از فداکاری و نثار خون شهدا بهره مند هستند ؛ که دارای فضیلت بوده و اعمالمان را بدان متبرک می کنیم و

ایشان درخصوص دیگر رسالت ما در قبال شهدا افزود:  توسل به شهدا که امامزادگان عشق و شهادتند ؛ که بیان امام خمینی “شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است .” و توسل به شهدا برای حاجت روایی بخصوص در بن بستهای امور زندگی و شفاعت از آنان کردن ؛ که این یک تجارت نیکوست .

وی مهمترین وظیفه ما در قبال شهدا بیان داشت : عمل به وصیت شهدا بهترین شیوه گرامی‌داشت مقام و راه آن‌ها است . عمل به وصایای شهدا ؛ تکلیف همه مخاطبان شهدا می باشد و براساس حقی که برگردن ما دارند بایستی بدان عمل نماییم والا در سرای دیگر شرمنده خواهیم بود . همچنین با توجه به تهدیدات دشمنان حفظ و ترویج فرهنگ ایثار یک ضرورت اساسی و تاثیر گذار در خنثی کردن فتنه دشمنان می باشد . لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ وظیفه عمومی بوده و بخصوص تکلیف افراد مومن انقلابی پرورش جوانان انقلابی با شخصیت شهدایی زندگی کردن و الگو قراردادن شهدا و خود به الگو تبدیل شدن می باشد . لذا فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان خصوص رسالت غایی و زمینه سازی ظهور گفت :  علاوه برای دعای تعجیل در ظهور امام مهدی (عج) ؛ زمینه سازی ظهور می باشد ؛ که ما مکلف بدان بوده و راه نجات دنیا از ظلم و جور گسترده فعلی بدان است . لذا بایستی علاوه بر انتظار ظهور بودن ، زمینه ساز و بستر ساز ظهور حضرت (عج) درگام دوم انقلاب اسلامی باشیم . تا جز منتظران واقعی ظهور حضرت واقع گردیم .