فرمانده «نپاجا»: نقش بی‌بدلیل پدافند هوایی ارتش در عملیات‌های دفاع مقدس/ پدافند هوایی به‌روزترین سامانه‌ها را در اختیار دارد
فرمانده «نپاجا»: نقش بی‌بدلیل پدافند هوایی ارتش در عملیات‌های دفاع مقدس/ پدافند هوایی به‌روزترین سامانه‌ها را در اختیار دارد

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: امروزه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است.

امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان پدافندی عملیات بیت‌المقدس (فتح خرمشهر) که امروز (دوشنبه) در ستاد این نیرو برگزار شد، درباره نقش پدافند هوایی در مقابله با جنگنده‌های رژیم بعثی عراق، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس پدافند هوایی نقش بی‌بدیلی در عملیات‌های مختلف و سرنوشت‌ساز داشت.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد افزود: در طول دوران دفاع مقدس، استکبار جهانی انواع سامانه‌ها را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار داد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند؛ اما آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی شده بودند و از روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی نیرو‌های مسلح ایران خبر نداشتند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر مقایسه وضعیت کنونی این نیرو با دوران جنگ تحمیلی گفت: وضعیت امروز نیروی پدافند هوایی به هیچ وجه قابل مقایسه با وضعیت پدافندی ما در دوران دفاع مقدس نیست.

وی ادامه داد: امروزه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که ما قدرت برتر و مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

امیر صباحی‌فرد تأکید کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش بهترین تجهیزات و سامانه‌ها را در اختیار دارد و آماده مقابله با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره توانایی سامانه‌های پدافندی برد بلند این نیرو گفت: سامانه‌های پدافندی ما برای درگیری با اهداف در بالاترین ارتفاع نیز محدودیتی ندارند و هیچ مشکلی در رصد، کشف و انهدام هیچ هواگرد متجاوزی نداریم.

سرتیپ صباحی‌فرد همچنین درباره توان پهپادی نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی در حوزه پهپاد پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ ما سازنده همه نوع پهپاد هستیم و در این حوزه نیز هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/