مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس: متاسفانه سلبریتی‌ها بیشتر از قهرمانان جنگ شناخته‌ شده هستند
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس: متاسفانه سلبریتی‌ها بیشتر از قهرمانان جنگ شناخته‌ شده هستند

سردار ناظر گفت: متأسفانه ما کمتر توانسته‌ایم مفاهیم مربوط به دفاع مقدس را منتقل کنیم، درحالی که سلبریتی‌ها بیشتر شناخته شده هستند.

سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه بازدید از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگویی با اشاره به این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: تا کنون چند روزی در نمایشگاه کتاب حضور یافتم و طی این چند روز شاهد استقبال بی نظیری از بخش‌های مختلف نمایشگاه بودم تا جایی که در پارکینگ‌ها، جای پارک نبود و حتی داخل نمایشگاه هم مملو از جمعیت بود. به‌نظر می‌رسد این دوره از نمایشگاه وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: غرفه انتشارات سرو وابسته به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در راهروی ۱۵ شبستان قرار گرفته است و تا کنون شاهد استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان در همه مقاطع سنی هستیم. انصافاً امسال شاهد حضور پر رونق و فروش مناسب بودم. ما با ۴۵ عنوان کتاب در غرفه به صورت حضوری و ۷۳ عنوان کتاب از طریق سایت به صورت مجازی در این دوره از نمایشگاه حضور داریم که با استقبال خوبی مواجه شدیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به وضعیت عرضه کتاب‌های دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: حتماً باید در این زمینه کار کنیم؛ چراکه موضوع دفاع مقدس، موضوع مهمی است و البته غرفه‌های مهمی در خصوص دفاع مقدس مشاهده کردم که بسیار تأثیرگذار بودند و غرفه‌های خوبی داشتند. انصافاً کتاب‌های خوبی آورده بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت.

سردار ناظر در ادامه گفت: انتشارات متعددی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که امیدواریم تلاش بیشتری داشته باشیم تا بهره برداری بیشتری از این کتاب‌ها صورت بگیرد؛ چراکه موضوعات دفاع مقدس قابل اهمیت است و موضوعات بسیار مهمی در آن نهفته می‌باشد و حتی ارزش‌های دفاع مقدس بسیار ارزشمند است. ما باید به وسیله کتاب این موضوعات دفاع مقدس را به مردم منتقل کنیم و به گونه‌ای کار کنیم که مردم از آن استفاده کنند و به صورت کاربردی در زندگی شأن از آن بهره برداری کنند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موضوعات دفاع مقدس هم بحث مدیریتی دارد و هم بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در آن نهفته است و از آن می‌توان استفاده مطلوب کرد. متأسفانه ما کمتر توانسته‌ایم مفاهیم مربوط به دفاع مقدس را منتقل کنیم، اما هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: هرکسی در جایگاهی که دارد باید بتواند مفاهیم دفاع مقدس را به نحو مطلوب انتقال دهد. برای مثال دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه داریم که اساتید ما باید برای تدریس این دو واحد به دانشجویان مفاهیم را به درستی انتقال دهند. حتی آموزش و پرورش و مدارس می‌توانند در این حوزه تلاش خود را به نحو مطلوب داشته باشند. بحث روایتگری از دیگر موضوعات مهمی است که با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار در موزه می‌توانند به طور دقیق‌تری در جریان موضوع دفاع مقدس قرار بگیرند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: همه مجموعه‌های فعال در کشور می‌توانند دست به دست هم دهند تا بتوانند روی مفاهیم دفاع مقدس به نحو مطلوب کار کنند و آن را به درستی انتقال دهند. امروز همه مخاطبان به این حوزه علاقمندند. ما باید بتوانیم به معرفی فرماندهانی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید باکری، شهید کاظمی، شهید خرازی، شهید همت، شهید سلیمانی و هزاران شهید و فرمانده دیگر بپردازیم، فرماندهانی که متأسفانه امروز کسی آن‌ها را نمی‌شناسد درحالی که سلبریتی‌ها به واسطه یک فیلم و تبلیغات در میان مردم بیشتر شناخته شده هستند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا فرماند‌های عالی رتبه کشور و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به مردم معرفی کنیم و اتفاقاتی که در موضوع دفاع مقدس به صورت عقلانی و علمی صورت گرفته است را به نحوی میان مردم انتقال دهیم تا مردم با این مسائل آشنا شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام