سوم خرداد به یاد ماندنی‌ترین واقعه تاریخ انقلاب است
سوم خرداد به یاد ماندنی‌ترین واقعه تاریخ انقلاب است

سرهنگ «فلاحی» گفت: سوم خرداد ماه به عنوان ماندنی‌ترین ایام تاریخ ایران و روزی که با پیروزی نیروهای ایرانی، شکست بزرگی نصیب دشمن شد در ویترین افتخارات این کشور باقی خواهد ماند و پرداختن به این روز مبارک همواره مایه عزت و سربلندی ملت ایران است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس از گسترده‌ترین و با ارزش‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس و یکی از دوازده عملیات بزرگ و مؤثر ایران در ۸ سال دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: رزمندگان توانستند خرمشهر را پس از ۵۷۵ روز از اشغال آزاد کنند و پرچم جمهوری اسلامی را بر گلدسته مسجد جامع این شهر برافرازند و بیشترین دستاوردهای سیاسی، نظامی و اجتماعی دوران جنگ در عملیات بیت‌المقدس حاصل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌ها و رشادت‌های دلیرمردانی بوده‌ایم که برای عظمت ایران اسلامی از جان خود مایه گذاشتند واجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در دست بیگانگان قرار گیرد.

سرهنگ فلاحی تبیین کرد: سوم خرداد ماه به عنوان ماندنی‌ترین ایام تاریخ ایران و روزی که با پیروزی نیروهای ایرانی،  شکست بزرگی نصیب دشمن شد در ویترین افتخارات این کشور باقی خواهد ماند و پرداختن به این روز مبارک همواره مایه عزت وسربلندی ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم دفاع مقدس را گرامی بداریم چراکه هر چه داریم از رشادت و ایثارگری و ازخودگذشتگی شهدا است، تصریح کرد: سربلندی و آرامش امروز را مرهون دفاع مقدس و خون شهدا و ایثارگری مردم ولایت‌مداری هستیم که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کرده و تا پای جان جنگیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر لزوم حفظ فرهنگ عزت‌آفرین و غرورآفرین دفاع مقدس به‌ویژه عملیات بیت‌المقدس تأکید و مطرح کرد: حضور و روحیه دهه نودی‌ها برگرفته از دفاع مقدس و خون مطهر شهدا است و این خود باعث ترس دشمن شده است لذا باید این فرهنگ تبیین و به نسل‌های آینده منتقل شود.

سرهنگ فلاحی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی را علیه کشور تدارک دیده‌اند، لذا یاد و خاطره شهدا یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جهت اشاعه فرهنگ ایثار وشهادت و از خود گذشتگی وانتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آن‌ها برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اقدام کرد.

انتهای پیام/