در این جهاد عظیم روزگار، جهاد محله محور با مرکزیت مساجد محلات و گرانیگاه نمازجمعه شهر بعنوان قلب فرهنگی شهر ، تاثیر تحول گرا را بهمراه خواهد داشت !
در این جهاد عظیم روزگار، جهاد محله محور با مرکزیت مساجد محلات و گرانیگاه نمازجمعه شهر بعنوان قلب فرهنگی شهر ، تاثیر تحول گرا را بهمراه خواهد داشت !

نمازجمعه نصیرشهر در مسجد حضرت رقیه (س) به امامت حجت‌الاسلام سید مرتضی علیانسب و با حضور پرشور مومنان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد .  سخنران این مراسم دبیر شورای اعتلای معماری و شهر دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی با موضوع : ” رسالت ما در جهاد تبیین ” در بعد از برپایی نمازجمعه بود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ؛ در آغاز ضمن حمد و شکرالهی بیان داشت :  از این اینکه در این مقطع تاریخی بین الطلوعین دو فجر انقلاب اسلامی و فجر ظهور مهدوی و در این پیچ مهم تاریخی قرار گرفته ایم و شرایطی فراهم هست ؛ که می توانیم به قدر استطاعت کمک کنیم خدای را شاکریم ؛ در حالی که در گذشته چنین شرایطی فراهم نبوده است . انقلاب عظیمی که ملت بزرگ ایران بپا کرد، و ثمره شیرین اش نظامی برخاسته از اخرین دین الهی مترقی بوده و منجر به حکومت جمهوری اسلامی که در راس آن نایب امام زمان (عج ) قرار دارد ؛ شده و فرامین و بیانات وی برای همه مسلمین و حتی موحدین ؛ لزوم اجرای ان فراهم بوده و این توفیق صرفا برای این مقطع زمانی از تاریخ فراهم شده است .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص تهدیدات دشمنان گفت : دشمنان انسانیت در شکل گیری نطفه انقلاب و مبارزات انقلاب در تلاش برای عدم وقوع انقلاب بودند و بعد از انقلاب نیز طی ۴۵ سال انواع تهدیدات سخت و نرم را برای به سازش و شکست کشاندن داشته اند ، لکن موفق نبوده اند ، لذا در سالهای اخیر به جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی روی آورده اند ، و با لشکر تحریف و انحراف بدنبال تاثیر اذهان و افکار و رفتار مردم و سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

وی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت  طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریمها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار ، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است . جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند . ودر چنین شرایط حساسی در بهمن ۱۴۰۰ ، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند .

ایشان درخصوص ادله ضرورت جهاد تبیین گفت : چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است ؛ نخست تحریف واقعیت ها است . ” امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که مخدوش واقعیّتها را تحریف کنند ، در تحریف واقعیّتها و دروغ‌پردازی ؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای ، دروغ‌هایی که نشسته‌اند آمیخته میکنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند و آرایش میدهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه میدارند.”و دوم کتمان کردن نکات مثبت می باشد : “در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای ۴۰ ؛ پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق.”است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است ؛ بگونه ای که “یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند.”تا ایجاد بدبینی کنند . چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است که حتی ” تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،.” لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق ) ؛ همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون میکند .

وی در خصوص رسالت عمومی ما در عصر حاضر اظهار داشتبا عبرت گیری از تاریخ ، اطاعت ازنایب امام زمان ، بزرگ پرچمدار ، حمایت از جمهوری اسلامی بعنوان نظام برامده از شهدا ، حمایت از دولت انقلابی ، اهداف انقلاب ، دامن نزدن به ضعف ها که یاس اوراست  که البته نقد بجا بسیار ضرورت دارد . ندای هل من ناصر جهادتبیین ، یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است . که با جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن بایستی روشنگری صورت گیرد . با جهادتبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن ، در جامعه مصون سازی صورت گیرد . وبا جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی های لازم را قبل تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایتهای جدید دشمن بوجود اید.یاری انقلاب و نظام ،  کمک به سامان گرفتن امور جاری ، تحمل شرایط ، عدم نق زدن،  عدم همراهی با تبلیغات منفی رسالت عمومی همگانی است و رسالت ما در برابر شهدا ، حراست و صیانت و ترویج فرهنگ و تداوم بخشی راه شهداست .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص  اقدامات عملی مردم در جهاد تبیین چنین تبیین کرد در جهادتبیین پنج گونه و پنج اقدام  را بایستی انجام داد، که  جهاد تبیین ایجابی ، جهاد تبیین دفاعی ( تدافعی ) ، جهاد تبیین پیش گیرانه ( دفع کننده ) ،جهاد تبیین پیش دستانه ( تهاجمی) وجهاد تبیین آینده ساز و زمینه ساز ظهور مهدوی می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  . اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ فروکش کرد ولی عوارض شیمیایی آن بر برخی افکار مانده و یا پدیده بی حجابی و بی حیایی که اخیرا دامن زده شده و یا گرانی های سازماندهی شده نااهلان و یا تضعیف برنامه های دشمن ، از جمله مصادیق جهاد پدافندی است غ که بایستی تلاش کرد تا اثر سموم دشمن زدوده شود .

*ایشان درخصوص روش پیش گیرانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات آخر سال در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

*وی در خصوص اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه ( تهاجمی) گفت : یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان قبل از اقدام آنان می باشد . یعنی تهاجم به بنیان های منحط آنان و زمین گیر کردنشان در خانه خودشان می باشد .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

*****************

نصیرشهر در بخش مرکزی شهرستان رباط‌کریم بوده و در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و ۵ کیلومتری جنوب اسلامشهر قرار دارد . جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ ، ۲۶۱۵۴ نفر بوده و مردم آن شیعه اثنی عشری می باشند و در دوران دفاع مقدس شهدایی از جمله شهید فرمانی ، شهید میرزایی و…. نیز تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند . مکان زیارتی این شهر ، گلزار شهدا و مزارشهدای گمنام می باشد . مصلی نصیرشهر ، قلب تپنده فرهنگی شهر در جمعه های هرهفته ، با حضور پرشورنمازگزاران و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه این شهر می باشد .

آثار باستانی متعددی بدست آمده مبین آن است که قدمت سکونت درمنطقه رباط کریم به قرون گذشته برمیگردد و همچنین براساس نظر کارشناسان درحوالی بازارک معروف به چاله بازارک نشانگر آن است که سکونتگاهی نیز در زیر خاک مدفون شده وجود دارد .

*****************