نقش موثر کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
نقش موثر کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«مفتح» گفت: یکی از اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ثبت خاطرات شهدا در قالب کتاب است که این کار در خصوص شهید «عینعلی» انجام شده است.

مراسم رونمایی از کتاب «زمانی برای عاشقی» عاشقانه‌های یک فرمانده در وصف خاطرات «معصومه خدابخشی» همسر سردار شهید «محسن عینعلی» ابه قلم «لیلا گودرزیان‌فرد»، امروز با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، «گلعلی بایایی» نویسنده حوزه دفاع مقدس، راوی، نویسنده، جعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان  در خانه کتاب و ادبیات تهران برگزار شد.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: از همسر شهید «عینعلی» باید تشکر کرد که جهاد این جهادگر بزرگ را با روایت خاطرات این شهید در قالب کتاب تکمیل کرد.

وی افزود: در مدتی که در شهرستان تویسرکان خدمت کردم با بزرگواران فراوانی برخورد کردم که از سربازان سردار شهید عینعلی بودند و خاطرات بسیار ارزشمندی را از این شهید والامقام بیان کردند که باید تنظیم، ثبت و به رشته تحریر در بیاید.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت تکمیل جهاد این شهید بزرگوار با مرحله بعد از شهادت که مرحله پیام‌رسانی و مرحله رساندن خاطرات و اهداف شهدا است، تکمیل شد و این وظیفه سنگین را همسر شهید به عهده گرفتند و با نشر این کتاب، جهاد این شهید که سهم عمده‌ای را در دفاع مقدس داشت به سرانجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: قطعا دفاع مقدس در تاریخ کشور و میهن ما یک واقعه بسیار بزرگی است و درس بزرگی چه برای نسل‌های آینده کشور چه برای دیگر کشورها و دیگر امت مسلمان است. که باید سعی کنیم این گنجینه و اتفاق بزرگ را به شکل درخور قابل توجه‌ای ثبت و ضبط کنیم.

مفتح ادامه داد: یکی از اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ثبت خاطرات شهدا در قالب کتاب است که این در خصوص شهید عینعلی انجام شده و باید از تولیدات رسانه‌ای نیز استفاده کرد تا بتوانیم ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را بیان کنیم.

وی متذکر شد:  این نعمت بزرگ جمهوری اسلامی که خداوند به ما ارزانی داشته و این مقاومتی که مردم دارند، ثمره  اخلاص‌های شهدا است.

انتهای پیام/