معلمان در ارائه الگوهای علمی از آموزه های فرهنگی و اجتماعی به مردم نقش مهمی دارند
معلمان در ارائه الگوهای علمی از آموزه های فرهنگی و اجتماعی به مردم نقش مهمی دارند

سرهنگ کریمی در پیامی روز معلم و سالروز شهادت شهید آیت الله مطهری را تبریک گفت.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در پیامی روز معلم و سالروز شهادت شهید آیت الله مطهری را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

امر تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی از جانب خداوند متعال و انبیای الهی است. آموزگار اصلی بشریت پروردگار جهانیان است و از این روست که شغل معلمی را جایگاهی است رفیع و معلمان مورد اکرام همگانند. ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرد علم و ادب، استاد مرتضی مطهری این روز عزیز را که به نام معلم مزین گشته برتمامی اساتید و فرهنگ دوستان تبریک عرض نموده چرا که روز معلم، عبور کشور از عقب ماندگی شرم آور علمی دوران قاجار و پهلوی و نیل بر قله های رفیع علمی جهان در عصر جمهوری اسلامی را مرهون مجاهدت های خسنگی ناپذیر جامعه فرهنگیان و معلمان جامعه اسلامی است.

معلمان ، انسان هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و سرمایه های اصلی یک ملت در مسیر یابندگی پیشرفت و راهیابی به فکرهای بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می شوند.

در دوران هشت ساله دفاع مقدس به دنبال وقوع این تهاجم بود که سراسری سرزمین ایران به سنگری برای مقابله و مقاومت تبدیل شد در این میانه معلمان کلاس های خود را به دژهایی برای این هدف مقدس تبدیل کردند و این چنین بود که ارتش بزرگ و چاره ساز آموزش و پرورش وارد سنگر مقاومت ملی شد.

نقش آفرینی معلمین عزیز و دانش آموزان هریک از این عناصر در طول ۸ سال دفاع مقدس تاثیر به سزایی در پیروزی های شکل گرفته در آن دوران وجود داشت.

حضور معلمین در جبهه های جنگ در سال های ۵۹ تا ۶۶ از چشم گیرترین حضور اصناف و اقشار مردمی در این عرصه بوده است به گونه ای که طبق آمار ۸۶۹۲۲ نفر معلم به جبهه ها اعزام و در نهایتد ۲۴۸۷ نفر از ایشان به شهادت و ۲۸۷۰ نفر از معلمان رزمنده به درجه رفیع جانبازی رسیده و ۲۶۴ نفر به اسارت در آمده و ۲۷۹ نفر هم مفقود الاثر شدند.

این حضور پرحجم غیر از پوشش جبهه های جنگ به لحاظ نیروی انسانی دارای تاثیرات مفید و موثر دیگر نیز بود.

ایجاد انگیزه در وجود دانش آموزان و ارائه الگوهای علمی از آموزه های فرهنگی و اجتماعی به محیط و مردم پیرامونی خود از جمله مهمترین این تاثیرات بود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مطهری ، این مناسبت فرخنده را بر آحاد معلمان متعهد و مسئولیت پذیر کشور و اساتید فرهیخته مراکز علمی و پژوهشی که در راه اعتلای آموزش و پرورش جوانان با هدف تربیت جوانان متعهد انقلابی و اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی قدم بر می دارند تبریک عرض می نماید و همچنین تعظیم به مقام شهدای معلم در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی، از خداوند متعال سلامتی و پیشرفت روز افزون معلمین عزیز را از خداوند متعال خواستارم.

ان شاءلله در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) همیشه پیروز و سربلند باشند.

انتهای پیام/