شهادت، امری تصادفی نیست
شهادت، امری تصادفی نیست

شهید احمد سمیعی در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: «من به طور یقین درک کردم که شهادت تصادفی نیست بلکه لیاقت و سعادتی است بس بزرگ».

احمد سمیعی سوم خرداد ۱۳۴۱ در شهرستان شهرکرد به دنیا آمد، تا پایان دوره متوسطه در رشته بهداشت درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت؛ بیست و هفتم مرداد ۱۳۶۱ در سد بوکان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار وی در بهشت دو معصوم زادگاهش قرار دارد.

این شهید گرانقدر در وصیت‌نامه خود آورده است:

“الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ ۖ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا” (آیه ۷۶ سوره نساء)

آنان که ایمان آورده اند، در راه خدا می‌جنگند؛ و کسانی که کافر شده اند، در راه طاغوت می‌جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان [در برابر اراده خدا و پایداری شما]سست و بی پایه است. (۷۶) سوره نساء

برادر و خواهر من بدانید که آگاهانه در این راه قدم نهادم چرا که خون سرخ شهیدان از هابیل تا حسین (ع) و از حسین تا شهدای کربلای جنوب و غرب ایران و مظلمومان جهان صدایم می‌زنند که چیست تو را؟ چرا نشسته ای؟ آخر ما مسلمان هستی؛ ما در عصری زندگی می‌کنیم که ظلم سراسر جهان را فرا گرفته است، ما باید آن قدر شهید بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی (عج) پیروز شود و قسط و عدل الهی در سایه توحید قرار گیرد.

من به طور یقین درک کردم که شهادت تصادفی نیست بلکه لیاقت و سعادتی است [بس]بزرگ و تنها هدف من برادران و خواهران این است که اسلام و امام را داشته باشید که در نهایت قرآن را نیز حفظ کرده اید، دست از خط امام و روحانیت مبارز برندارید.

می‌خواهم چند کلمه ایی با خانواده ام بگویم؛ خانواده عزیزم می‌دانم که برای آمدن من ثانیه شماری می‌کنید، ولی چه می‌کردم در زمانی که خدا مرا به مهمانی دعوت کرده است و من عاشقانه به ملاقات خدا شتافتم و از خانواده‌ام تقاضا دارم که اگر جسدم را نیاوردند بدون هیچ ناراحتی به خدا توکل کنید و از خدا صبر و استقامت بخواهید؛ از این که نتوانستم در جوانی خدمتی برای شما کنم مرا ببخشید، امیدوارم که با رهبری زعیم عالیقدر امام خمینی (ره) آن آمریکای جهان‌خوار و صدام، مزدوران و اسرائیل غاصب را نابود کنند.

اما خانواده عزیزم شما را بعد از شهادت، که سعادت دنیا و اخرت است وصی خود قرار داده و بنا بر مورد فوق از شما تقاضا دارم که مرا عفو نمایید و برای حقیر از کلیه دوستان و بستگان طلب حلالیت کنید، از خداوند برایم طلب آمرزش نمایید.

در راه حفظ انقلاب اسلامی، [که]ارمغان خون هزاران شهید و معلول و رهبری ابراهیم زمان خمینی بت شکن است کوشا باشید.

انتهای پیام/