رشادت «ابراهیم نابلسی» برای زمین نیفتادن اسلحه مقامت
رشادت «ابراهیم نابلسی» برای زمین نیفتادن اسلحه مقامت

ابراهیم النابلسی جوان ۲۶ ساله فلسطینی اهل اردوگاه‌های جنین بود و یکی از فرماندهان عملیات جبهه مقامت بود که مرداد سال ۱۴۰۱ در نتیجه محاصره رژیم صهیونیستی و یورش به شهر جنین به شهادت رسید.

از زمان تسلط رژیم صهیونیستی بر سرزمین فلسطین، مردان و زنان مبارز آزادی سرزمین به اشغال رفته خود جهاد کردند. مسیری پر خون و سخت که با شهادت، جانبازی و اسارت هزاران نفری آنان همراه بوده و تا به امروز ادامه داشته است. فلسطین امروز نه تنها در میان مسلمانان و اعراب که در همه جهان به عنوان نمادی از مقاومت و ایستادگی شناخته می‌شود. بیش از ۶۰ سال است که آوارگان فلسطینی چه در سرزمین‌های اشغالی و چه در خارج از خانه و کاشانه خود با رویای پیروزی و بازگشت به خانه‌های خود در راه پیروزی بر رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند. پیمودن بخشی از این مسیر با مقاومت مقابل سلطه جویی و اشغالگری امروز رژیم صهیونیستی را به منفورترین چهره بین المللی تبدیل کرده و بخشی دیگر با دادن جان‌های عزیز و فدا کردن خون در تلاش برای بازپسگیری سرزمین آبا و اجدادی فلسطینیان است.

مقاومت خونین ابراهیم نابلسی برای زمین نیفتادن اسلحه مقامت+ فیلم

موشک‌های مقاومت کابوس رژیم صهیونیستی

جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ ر می‌توان آغاز حمله موشکی آشکار به سرزمین‌های اشغالی دانست که اگرچه رژیم صهیونیستی خسارات زیادی را به شهروندان لبنانی وارد کند، اما در پایان این لبنان بود که با پیروزی اسرائیل را مجبور به عقب نشینی کرد تا حلاوت پیروزی‌های دهه‌های گذشته این رژیم علیه مردمان فلسطین و اعراب را به کابوسی از ضعف این رژیم تبدیل کند.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ عملیات نظامی همه جانبه‌ای را علیه حماس و نوار غزه به راه انداخت این حملات با پاسخ راکت‌های حماس و فتح به این رژیم بی پاسخ نماند و در طول ۲۲ روز از مقاومت مردم غزه ۶۴ سرباز اسرائیلی و ۴ شهروند این رژیم به هلاکت رسیدند.

حملات بعدی اسرائیل به غزه و دیگر مناطق فلسطینی نشین با پاسخ صریح و کوبنده گروه‌های مقاومت همراه بود و رژیم صهیونیستی را به این نتیجه رساند که منطقه بیش از هر زمان دیگری برای اشغالگران و اشغالگری ناامن شده است. در آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی این گروه‌های مقاومت بودند که با پرتاب موشک‌هایی از جنوب لبنان نسبت به یورش این رژیم واکنش نشان دادند. تخمین زده می‌شود که طی ۱۰ دقیقه ۱۰۰ راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد. منابع صهیونیستی نسبت به حملات صورت گرفته اعلام کردند از بعد از جنگ ۲۰۰۶ لبنان، این حملات بی سابقه بوده است.

مقاومت خونین ابراهیم نابلسی برای زمین نیفتادن اسلحه مقامت+ فیلم

داغ اسرائیلی‌ها از عملیات‌های شهادت طلبانه

مبارزات مردم فلسطین به ویژه عملیات‌های شهادت طلبانه آنان در طول ۶۰ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در مجاهدت‌های مردمی بوده است. عملیات‌های استشهادی در فلسطین و لبنان بر علیه نظامیان رژیم صهیونیستی از سوی زنان و مردان مجاهد مقاومت سابقه دیرینه دارد. سال ۱۹۹۱ و پس از آنکه نیرو‌های صهیونیستی توانستند آثار انتفاضه سال ۱۹۸۷ که به انتفاضه سنگ معروف است را مهار کنند، نیرو‌های مقاومت فلسطین به سلاح متوسل شدند و سربازان اسرائیلی را در نوار غزه مورد هدف قرار دادند. سال ۱۹۹۲، نیرو‌های اشغالگر پس از تبعید ۴۱۵ تن از رهبران فلسطینی مورد هدف عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان قرار گرفتند. «ساهر حمد الله التهام»، «سلیمان زیدان»، «عمار عمارن» از جمله مجریان عملیات‌های استشهادی در دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰ بودند. در ابتدای سال ۲۰۲۳ «خیری علقم» جوان ۲۱ فلسطینی عملیاتی را علیه شهرک نشینان اسرائیلی انجام داد که طی آن ۹ صهیونیسم به هلاکت رسیده و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

فرمانده ۲۶ نابلسی

«ابراهیم النابلسی» فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، متولد شهر جنین فلسطین در یکی از اردوگاه‌های این شهر بود. جوان ۲۶ ساله و یکی از چهره‌های اصلی مقاومت فلسطین که از چندین سو قصد در ارتش اسرائیل جان سالم به در برد و مدت‌های تحت تعقیب قرار داشت.

ارتش رژیم اشغالگر صبح روز سه شنبه ۱۸ مرداد سال ۱۴۰۱ به شهر قدیم نابلس در کرانه باختری یورش بردند که منجر به درگیری‌های شدیدی بین نظامیان صهیونیست و مبارزان مقاومت بود. در پی این یورش ابراهیم محاصره شد و در همین هنگام بود که در شبکه‌های اجتماعی پیام صوتی از النابلسی حین محاصره منتشر شد.

وی در فایل صوتی می‌گوید: «من شهید خواهم شد، مادرم دوستت دارم، پس از من از وطن دفاع کنید، من محاصره شده‌ام و رایحه شهادت را استشمام می‌کنم، من به شما وصیت می‌کنم هیچ کس اسلحه اش را زمین نگذارد.»
او یکی از هزاران جوان فلسطینی بود که در راه آزادی قدس شریف جام شهادت را سرکشید و با مقاومت مقتدرانه خود برگی زرین در تاریخ پر افتخار مقاومت فلسطین رقم زد.

نماهنگ حماسی «به پاس خونتان» در پاسخ به آخرین درخواست این شهید در لحظه شهادت تولید شده در فلسطین اشغالی است.