زرنگ بازی‌های شیر بچه مشهدی برای رفتن به سوریه
زرنگ بازی‌های شیر بچه مشهدی برای رفتن به سوریه

مستند داستانی بچه زرنگ در قسمت ششم خود به سرگذشت اعزام شهید «محمد اسدی» به سوریه پرداخته است.

«محمد اسدی» پیش از اینکه به سوریه برود از سال ۹۲ به مدت ۱۸ ماه، چهار دوره را با هزینه شخصی خود در جهاد عراق مشارکت کرد. برای رفتن به سوریه ۴۰ روز روزه گرفت و به عبادت پرداخت و مدتی در حرم امام رضا (ع) بیتوته کرد. ارادت او به حضرت زهرا (س) باعث شده بود که در وصیتنامه خود بنویسد «دوست دارم من هم مانند مادرم حضرت زهرا (س) پیکرم مجهول المکان و در نزد بی‌بی زینب (س) بماند.»

زرنگ بازی‌های شیر بچه مشهدی برای رفتن به سوریه

او را در سوریه غلام عباس و در عراق ابوزینب صدا می‌کردند. به شهید «محمود کاوه» و «عبدالحسین برونسی» از شهدای مشهدی علاقه خاصی داشت. ادب او زبانزد عام و خاص بود، به عربی تسلط کامل داشت، دوستانش رجزخوانی‌هایش در مقابل تکفیری‌ها را خوب به یاد دارند. کارشناسی ارشد رشته حقوق را در دانشگاه پیام نور مشهد خواند و در دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خوبی داشت، عضو بسیج دانشگاه و از فعالان مسجدی بود. در بین دوستانش به شجاعت و جسارت شهرت داشت و دوستان خاصش او را «شیر فاطمیون» می‌نامیدند.

شیر فاطمیون با ۳۱ سال سن در اولین روز از ماه رمضان سال ۱۳۹۵ در سوریه به شهادت رسید، جانشین محور تیپ امام حسن مجتبی (ع) لشکر سرافراز فاطمیون و فرمانده گردان خط شکن غلامان عباس (ع) همانطور که خودش دوست داشت پیکرش مفقودالاثر ماند تا اینکه پس از یک سال از شهادت به کشور بازگشت و پس از تشییع در زادگاهش شهر مشهد، در پارک خورشید این شهر به خاک سپرده شد.

زرنگ بازی‌های شیر بچه مشهدی برای رفتن به سوریه

مستند داستانی «بچه زرنگ» روایتگر ایثار و تلاش شهدای مدافع حرمی است که برای مبارزه با دشمن تکفیری به سوریه رفتند. فصل اول این سریال درباره زندگی ۵ شهید مدافع حرم اهل مشهد بهمن سال ۱۴۰۱ به روی آنتن تلویزیون رفت و حال قسمت دوم این مجموعه راوی ده تن از شهدای فاطمیون است. پخش این مجموعه از ۲۵ فروردین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
قسمت ششم این مجموعه که امشب چهارشنبه ۳۰ فروردین از شبکه دوم سیما به روی آنتن می‌رود سرگذشت تلاش‌های شهید «محمد اسدی» برای رفتن به سوریه است. این شهید ایرانی تلاش داشت تا خود را به عنوان نیروی افغانستامی معرفی کرده و از طریق فاطمیون به سوریه اعزام شود.

بازپخش قسمت‌های این مجموعه، روز بعد در سه نوبت و ساعت‌های ۰۰:۴۰، ۰۹:۱۵ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/