خانواده‌های شهدا هدایتگر جامعه هستند
خانواده‌های شهدا هدایتگر جامعه هستند

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته دشمن با تمام توان به میدان آمد اما راه به جایی نبرد چراکه مردم به خصوص خانواده‌های شهدا به میدان آمدند و هدایت‌گر جامعه شدند.

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با حضور حجت‌الاسلام «عباس فرازی‌نیا» مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق و امیر سرتیپ دوم «محمدرضا معصومی» فرمانده پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام شامگاه چهارشنبه در مجتمع ثامن‌الائمه علیه‌السلام مشهد برگزار شد.

امیر آذریان در این مراسم اظهار داشت: رزمندگانی که به فیض شهادت نائل آمدند از سوی خداوند انتخاب شده بودند.

وی افزود: به برکت خون شهدا امروز امنیت پایدار در کشور حاکم است و این امنیت بر منطقه نیز تأثیرگذار بوده است.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: خاستگاه رزمندگان، شهادت بود چراکه عشق به شهادت داشتند.

وی تأکید کرد: شهدا به جمهوری اسلامی نورانیت بخشیدند و تلالو نورانیتشان فراگیر شده است و لذا نباید در تداوم راه شهیدان دچار غفلت و یا فراموشی شویم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا در همه ابعاد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت‌‌آفرین شدند و اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون ازخودگذشتگی آن‌هاست.

امیر سرتیپ آذریان یادآور شد: اگر امروز استکبار جهانی که با ترفندهای مختلف به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است در رسیدن به اهداف خصمانه خود ناکام مانده به برکت خون‌های ریخته شده نوجوانان پاک‌طینتی است که عاشق امامین انقلاب بودند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی برای تداوم انقلاب هنوز شهید تقدیم می‌کند، تصریح کرد: در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته دشمن با تمام توان به میدان آمد اما راه به جایی نبرد چراکه مردم به خصوص خانواده‌های شهدا به میدان آمدند و هدایت‌گر جامعه شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: اگر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را در همه ابعاد به رخ دشمنان می‌کشیم و دل شما خانواده‌های شهدا را شاد کردیم به برکت جانفشانی شهدا و صبر خانواده شهیدان است.

این فرمانده ارشد ارتش خاطرنشان کرد: امروز قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش با مخلص‌ترین نیروها مسئولیت حراست از ۹۳۵ کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی را بر عهده دارد.

امیر سرتیپ آذریان ابراز داشت: بحمدالله هیچگونه تحرکی، امنیت مرزها را تهدید نمی‌کند و قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش با برخورداری از آمادگی بالای عملیاتی آماده پاسخ دادن به تهدیدات احتمالی دشمن است.

در این مراسم حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در خصوص اهمیت زیارت حضرت رضا علیه‌السلام و ضرورت پاسداری از آرمان‌های شهیدان مطالبی را بیان کرد.

در پایان این مراسم از جلد نهم مجموعه «تاریخ لشکر خراسان» که زندگی ۱۰۰ فرمانده و افسر شهید این لشکر را روایت می‌کند و توسط «رامین رامین‌نژاد» به رشته تحریر درآمده، رونمایی شد.