روش شهید «عشریه» برای تربیت روزآمد فرزندانش
روش شهید «عشریه» برای تربیت روزآمد فرزندانش

شهید ابراهیم عشریه از سال ۷۹ وارد سپاه شد و پس از گذراندن دوره‌های پاسداری به عنوان مربی تاکتیک و دفاع شخصی به خدمت سپاه علویون استان قم درآمد، پاییز سال ۹۴ به سوریه رفت و ۲۴ فروردین ۹۵ در عملیات تک قدرتمند به نیرو‌های تکفیری در جنوب حلب به شهادت رسید.

شهید ابراهیم عشریه متولد سال ۵۶ در شهر نکا مازندران بود که پس از پایان تحصیلات خود در راهنمایی و دبیرستان تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ریاضی درس خواند و با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشته فنون نظامی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری فارغ‌التحصیل شد.

روش شهید «عشریه» برای تربیت روزآمد فرزندانش/ وصیت شهید به فرزندانش

از سال ۷۹ وارد مجموعه سپاه پاسداران شد و پس از گذراندن دوره‌های پاسداری به عنوان مربی تاکتیک و دفاع شخصی به خدمت سپاه علویون استان قم درآمد و در دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان جانشین تیپ به خدمت ادامه داد. او پس از چندین بار تلاش برای اعزام به سوریه بالاخره در پاییز سال ۹۴ به سوریه رفت و ۲۴ فروردین ۹۵ در عملیات تک قدرتمند به نیرو‌های تکفیری در جنوب حلب در اثر اصابت گلوله به شدت زخمی و شهید شد، اما متأسفانه پیکر پاکش توسط نیرو‌های رزمنده جبهه مقاومت پیدا نشد.

شهیدی که به گفته خودش راهش را با آگاهی و معرفت انتخاب کرده بود و سرانجام برات شهادتش را از اهل بیت (ع) گرفت و با وجود سه فرزند دختر زمینی شدن را برنتابید و آسمانی شد. پیکر او پس از سه سال از شهادت در تیر سال ۹۸ به میهمن بازگشت.

در روایتی که همسر شهید از خصوصیات اخلاقی او بیان کرده آمده است: به نماز اول وقت، گوش کردن به روضه اهل‌بیت (ع)، خوش‌اخلاقی، احترام به پدر و مادر تأکید داشت، همچنین عقیده داشت در منزل باید راجع به موضوعاتی مانند دین، انقلاب و سیاست روز صحبت شود.

روش شهید «عشریه» برای تربیت روزآمد فرزندانش/ وصیت شهید به فرزندانش

عاشق ولی فقیه بود، می‌گفت اگر در منزل بحث سیاسی شود فرزندان با انقلاب و امامشان و زندگی اهل‌بیت (ع) و اینکه چه بر سر آل الله آمد مطلع و آگاه می‌شوند. اشعار حافظ شیرازی و فیض کاشانی را می‌خواند و به نماز شب اهمیت می‌داد. چندسال به‌عنوان راوی به مناطق جنوب اعزام شد، عاشق خواندن و مطالعه زندگی و خاطره‌های شهدا بود.

در ادامه بخشی از وصیتنامه این شهید را که به صورت فیلمی کوتاه درآمده است می‌بینید. وصیتنامه این شهید از آثار به یادگار گذاشته و ارزشمند اوست.

او در بخشی از این وصیتنامه خطاب به فرزندانش نوشته است: عزیزانم! پدرتان تمام تلاش خود را به عمل آورد تا نمونه یک پدر خوب باشد. به شما وصیت می‌کنم جز در راه دین مبین اسلام و ولایت در قول و فعل قدم مگذارید.