رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس: نخستین کنگره ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود/ نشر دفاع مقدس رشد داشته است
رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس: نخستین کنگره ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود/ نشر دفاع مقدس رشد داشته است

امیر شهریار امینیان با بیاان اینکه نخستین کنگره ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: نشر دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی در انتشار کتاب‌های چاپ اولی و تجدید چاپ همراه بود.

«امیرشهریار امینیان» رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس ، با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ از لحاظ تولید کتاب دفاع مقدس نسبت به سال ۱۴۰۰ پیشرفت‌ صورت گرفته است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ بخاطر فروکش شدن شرایط کرونایی و پویایی ناشران، کتاب‌های دفاع مقدس از لحاظ تعداد عناوین و کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ وضعیت بهتری داشت.

وی از رشد ۳۰ درصدی چاپ کتب دفاع مقدس خبر داد و افزود: خوشبختانه ناشران حوزه دفاع مقدس در سال گذشته فعال‌تر عمل کردند و اقبال اجتماعی مخاطبین و تنوع آثار نیز کمک کرد لذا حدودا در این حوزه رشد ۳۰ درصدی انتشار صورت گرفت.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس درباره افت تعداد شمارگان کتاب‌های منتشر شده عنوان کرد:  در حوزه شمارگان با افت در تمام عرصه‌های نشر روبرو هستیم هرچند در موضوع تولید محتوا و عرضه کتا‌ب‌های چاپ اولی رشد خوبی داشته‌ایم اما همچنان در این عرصه برای ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس عملا با ۳۰ هزار کتابی که از دوران دفاع مقدس تا امروز منتشر شده است به‌نسبت فعالان، جامعه ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس و شهدای عزیزی که تقدیم انقلاب اسلامی شده است، عقب‌ماندگی داریم.

امینیان چاپ کتاب با شمارگان پایین را در سطح دنیا یک امر رایجی دانست و عنوان کرد: لزوما چاپ کتاب با شمارگان پایین نقطعه ضعف نیست چراکه گاهی چاپ چنین کتاب‌هایی برای شناخت بازار هدف و مخاطب است تا کتاب مورد نظر جایگاه خودش را پیدا کند.

وی در تشریح علت کم شدن شمارگان کتاب‌های منتشر شده با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و قیمت بالای کاغذ و ده‌ها دلیل دیگر در افت شمارگان کتاب‌های منتشر شده دخیال است، گفت: کمبود و گرانی کاغذ ناشران را مجبور می‌کند کاغذهای مورد نیز را از بازار آزاد تهیه کنند که همین امر فشار زیادی را به ناشران وارد می‌کند تا در سرمایه‌گذاری محتاط‌تر عمب کند لذا اتخاذ شمارگان پایین فرایند بلند مدت انتشار آثار خواهد بود.

انتهای پیام