حفظ بنیان خانواده از دستاورد‌های مهم زنان در دفاع مقدس است
حفظ بنیان خانواده از دستاورد‌های مهم زنان در دفاع مقدس است

سردار «اسلامی» نقش زنان در دفاع مقدس را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: حفظ بنیان خانواده از مهمترین دستاورد‌های دفاع مقدس است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز‌ ، ضمن تبریک سال نو به ویژه به بانوان ایرانی با بیان اینکه دل رزمندگان در دوران دفاع مقدس به حضور و مدیریت زنان در خانه‌ها گرم بود، اظهار داشت: زنان تنها نقش تدارکات و پشتیبانی برای جبهه‌ها را نداشتند بلکه تمام مسئولیت زندگی، تربیت فرزندان و حفظ اساس و بنیان خانواده بر عهده آنان بود و یکی از دلایلی که باعث شده رزمندگان با آرامش خاطر در میدان نبرد مبارزه کنند، وفاداری و پاکدامنی بانوان گرانقدر ایرانی در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه زنان می‌توانستند به واسطه فشار سنگین زندگی، قید ادامه زندگی با رزمندگان را بزنند، فرزندانشان را رها کنند و از این مسئولیت سنگین رهایی پیدا کنند، افزود: زنان در دفاع مقدس پشت رزمندگان را خالی نکردند بلکه با قبول مسئولیت دو چندان، نه تنها بار تامین زندگی، مدیریت خانواده، تربیت فرزندان را به عهده گرفتند؛ بلکه در انتقال ارزش‌های رزمندگان به فرزندان و جامعه و تدارک و پشتیبانی از جبهه‌ها نیز اهتمامی ویژه داشتند.

‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه در ایام نوروز زنان نقش مهمی در تقویت روحیه فرزندان و امید آفرینی در خانواده داشتند، تصریح کرد: زنان در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه باید با بهانه گیری فرزندان مدار می‌کردند، جای خالی رزمندگان را نیز در خانواده پر کرده و روحیه اهل خانه را تقویت می‌کردند.

وی با اشاره به اشک‌های پنهانی زنان برای رزمندگان عنوان کرد: زنان در دوران دفاع مقدس کوه صبر بودند چنانچه به رغم انبوه مشکلات و کمبود‌های مالی، اقتصادی، عاطفی و‌… با حفظ عفت و پاکدامنی خانواده را مدیریت کردند و اغلب حتی کسی از مشکلات آن‌ها نیز با خبر نمی‌شد، آن‌ها حتی این مشکلات را از همسران و فرزندان خود نیز پنهان می‌کردند تا مبادا ذهن آن‌ها در میدان نبرد با دشمن مشغول شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به ستاد پشتیبانی جنگ عنوان کرد: زنان و مادران در دوران جنگ علی‌رغم تمام مسئولیت‌های با حضور درستاد‌های پشتیبانی جنگ و تدارک اقلام مورد نیاز برای رزمندگان، حضور خود را درکنار آن‌ها اعلام می‌کردند، تا گام‌های رزمندگان برای دفاع از میهن اسلامی مصم‌تر برداشته شود.

‌وی ادامه داد: لباس، نامه و یا بسته‌ای که از طرف زنان برای رزمندگان ارسال می‌شد انرژی آن‌ها را صد چندان می‌کرد و عزم پیروزی بر دشمن را مضاعف می‌ساخت و شاید بتوان با جرات گفت که سنگر اصلی را برای دفاع از جنگ تحمیلی شیرزنان ایرانی در خانه‌ها بستند.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه این شیرزنان حتی بعد از جنگ این سنگر را رها نکردند تصریح کرد: بانوان ایرانی حتی بعد از جنگ با وجودی که خیلی از آن‌ها بار سنگین از دست دادن همسر، فرزند، پدر ویا برادر را در جنگ بر دوش می‌کشیدند؛ اما هر گز حتی بعد از جنگ سنگر را رها نکردند و قدم به قدم با نظام انقلاب اسلامی پیش رفتند و پای ارزش‌های این انقلاب ایستادند.

وی با بیان اینکه ما چطور این همه ایثار و از خود گذشتگی را برای نسل جوان به تصویر کشیده ایم افزود: متاسفانه در تبیین اسطوره‌ای به نام زن ایرانی در فاع مقدس و نقش این زنان در دفاع مقدس بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم؛ رسانه‌ها و صنعت سینما نیز در بازتاب نقش مهم و تاریخی این زنان ناکام بوده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه نقش تاریخی زنان ایرانی در دفاع مقدس باید به عنوان یک الگوی برجسته اخلاقی و انسانی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: جامعه امروز با الگو‌های اصیل فرهنگ ایرانی – اسلامی به ویژه نقش تاریخی و ارزشمند زنان ایرانی در دفاع مقدس آشنا نیست و این به سبب غفلت از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای است.

انتهای پیام/