رسالت معلمان ،  تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است !
رسالت معلمان ،  تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است !

نشست معلمان شهر فردوس با حضور اقای مهندس رحیمی مدیر آموزش و پرورش فردوس و اقای مهندس مهجور معلم بسیجی و رئیس بسیج مهندسین فردوس . جمعی از ملمان برگزیده فردوس بمناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر (س) و روز جوان در تالار اجتماعات کانون معراج شهدای فردوس ، با سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در شامگاه  ۱۴ اسفند ۱۴٠۱ برگزار شد.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)  و روز جوان به همه جوانان عزیز کشور ، بخصوص معلمان جوان حاضر و تشکر از زحمات آنان درخصوص فرهنگیان شهید اظهار داشت : یاد معلمان و کارکنان شهید را گرامی داشته و تلاش ما باید جبران خلا اینان که بصورت فیزیکی حضور ندارند تا جامعه از تلاش مخلصانه انان برخوردار شود ، را جبران کند. و این دینی است که برگردن همه مدیران و معلمان است . که لازم است ؛ ضمن عمل به وصایای شهدا ؛ فرهنگ ایثار و مقاومت در میان نسل جاری و آتی دانش اموزان ارتقا یابد .

* ایشان در خصوص وظایف معلمان اظهار داشت : همانطور که میدانید و اهتمام دارید شما عزیزان مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین پرورش استعدادهای علمی و اجرایی نونهالان مورد نیاز جامعه انقلابی ایران اسلامی را بعهده دارید .

* وی با ذکر مصادیقی از خاطرات خود از معلمان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب گفت : معلمان پیش از انقلاب عمدتا در راستای نظام ستم شاهی در پازل ترویج کم رنگ شدن هویت اسلامی در میان دانش آموزان به فعالیت مشغول بوده و برخی نیز مروج بی اخلاقی بودند ولی بعد از انقلاب اساسا نظام آموزش و پرورش بصورت ظاهری ، کمی و کیفی بشدت متحول شد . نظام اموزشی بر مبانی اسلام و اهداف انقلاب استوار شد ومنشا تحولات شگرفی شده است که بسیار قابل تقدیر می باشد ، اگرچه ضعف ها و نارسایی های زیادی نیز وجود داشته ودارد ، که بایستی با اهتمام عمومی رفع شود .

در خصوص انواع معلمان آموزش و پرورش گفت : معلمان براساس تعهد کاری و عملکرد به پنج دسته تقسیم میشوند : معلمان خائن : که بر خلاف اهداف انقلاب و شهدای عزیز و وصیت امام عمل می کنند ، و سند۲۰۳۰  این خیانت بزرگ  را در ترویج ضد اخلاقیات ، بی دینی و  ضددینی دنبال میکردند و سبب دلزدگی ،یاس و منزجر شدن دانش آموزان میشوند ، اینان بد عقوبتی خواهند داشت . این گروه گرچه اندکند ولی بسیار خطرناکند ، که بعضا تحلیلهای غلط آنان را در دلدادگی به غرب را مشاهده می کنیم . این تفکر حتی یک مورد آن نیز شایسته این مسولیت نیست و بایستی یا اصلاح گردند ویا سکان دار نباشند . دسته دیگر معلمان ُمطَفِّف  : معلمانی که کم کاری ( درکمیت و کیفیت کار ) دارند ، و خداوند می فرماید ” وای برکم فروشان !” که حساب و کتابش در قیامت سخت خواهد بود . این گروه لازم است  ، تجدید رویه کنند تا عاقبت بخیر شوند. دسته دیگر معلمان وظیفه مدار ند که  از لحاظ کمی و کیفی به وظیفه کاری خود درست وکامل عمل میکنند !  گرچه وجدانش اسوده است ولی اندوخته چندانی برای اخرت ندارند . و لازم است تدبر و تجدید نظر کنند .دسته چهارم معلمان رسالت مدار هستند ، که علاوه بر عمل به وظیفه کاری ، به رسالت پرورش دانش آموز صالح متعهد اهتمام دارند ! این دسته مشمول سخن امام خمینی هستند که فرمود معلمی شغل انبیاست ! ،اسودگی وجدان ؛ در سرای دیگر ماجورند . سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، راهکارهای مقدور ، ارتقای علمی ، تحکیم فضایل اخلاقی در محیط‌های تربیتی ، استحکام خانواده ، …. تبیین کرده که لازم مورد اهتمام جدی قرار گیرد . دسته پنجم معلمان ایثارگر هستند . که علاوه بروظیفه و رسالت مداری ، بیش از وقت اداری و وظیفه کاری عاشقانه و ایثارگرانه اهتمام دارند . علاوه بر اسودگی وجدان ؛ و ماجوربودن ؛ از جایگاه والایی برخوردارند .

* ایشان در خصوص سیاست مواجهه با انواع معلمان بیان داشت : قطعا معلمان خائن و معلمان ُمطَفِّف در میان شما افراد متعهد وجود ندارد . لکن معلمان رسالت مدار و معلمان ایثارگر وجود دارد که بایستی از انان تقدیر و بعنوان اسوه معرفی شوند . تا این روحیه تعمیم داده شود ،و انبوهی از دانش آموزان مومن انقلابی برای اینده  کشور پرورش یافته وتحویل جامعه گردند و در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی باشند .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص معلمان مومن انقلابی ، پیاده ساز راهبردهای گام دوم انقلاب چنین گفت : راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم بوده و لازم است سرلوحه امور همه معلمان عزیز جوان مومن انقلابی در بخش های مختلف باشد و تلاشگر جهاد علمی ، تلاشگر ارتقای معنویت و اخلاق درمحیط خویش و جامعه ، مروج اقتصاد مقاومتی ، گسترش دهنده عدالت در بخش های مختلف جامعه ، مبارز در مواجهه با فساد در هر زمینه و هر سطحی ، صیانت کننده از استقلال و ازادی دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ، حفظ و صیانت از عزت ملی ، دارای مرزبندی مشخص با برنامه های دشمن ، عامل ومروج سبک زندگی اسلامی در عرصه های فردی و محیط زندگی و کار و جامعه ،  مبارزه کننده با سبک زندگی غربی درنمادها و اشکال و وسایل و لوازم زندگی ، منتظر و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) می باشد .

* ایشان در خصوص  جهادتبیین از وظایف اولویت دار معلمان متعهد گفت : از انجا که جهاد تبیین ، نوعی از جهاد فی سبیل الله در برابر تهدیدات دشمن  ، فریضه ، امر قطعی ، جهاد عینی ، یک اقدام فوری ، جدی ،و جهاد عظیم روزگار می باشد ، معلمان مومن انقلابی سرباز جهاد تبیین بوده و در شیوه جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب ، دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف کشور را تبیین میکند، با جهاد تبیین دفاعی در خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن کوشا بوده و با جهاد تبیین پیش گیرانه ، جامعه را برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن آماده میکند ؛ و با جهاد تبیین پیش دستانه ، حمله تبیینی قبل از تهاجم قریب‌الوقوع دشمن را دنبال میکند و با جهاد تبیین زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) ، راهبردهای گام دوم انقلاب را پیاده سازی کرده ودر جهت تعجیل در فرج اقدام عملی دارد .

* ایشان در خصوص وظایف همگان و بخصوص معلمان متعهد عزیز گفت : جمهوری اسلامی حرم مرکزی بوده و همه وظیفه حراست و صیانت از ان از دستاوردهای فیزیکی ومعنوی آنرا بعهده داریم  . واز شوون عاقبت بخیری پیروی از متولی این حرم  یعنی رهبر انقلاب اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی و مبارز با دشمنان اسلام می باشد. هر موفقیتی را شکر گار باشیم و در هر مشکل و یا بحرانی که بوجود می اید با دعا و تلاش درصدد رفع آن باشیم و در دامن زدن بدان نقش نداشته باشیم . در این شرایط حساس بنیان سست کن ها ، نق زنی ، دامن زدن به گرانی ، خرید های غیرضرور ، شایعه گرانی و بیشتر شدن مشکلات می باشد و با دعوت به صبر و استقامت ان شالله بزودی از این پیچ تاریخی با موفقیت بیرون خواهیم رفت و زمینه سازی ظهور (عج) فراهم خواهد شد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص رسالت معلمان گفت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب میتوان گفت ، رسالت معلمان ، تربیت محصل مومن انقلابی برای گام دوم انقلاب اسلامی است ! و با اهتمام شما عزیزان یقینا تحقق پذیر بوده و آینده را کشور را تضمین می سازد . و ان شالله در گام دوم انقلاب از سازندگان تمدن نوین اسلامی خواهند بود .