یادواره شهدا بایستی حس حضور در فضای معنوی جبهه را زنده و انتقال پیام شهدا را انعکاس گر باشد!
یادواره شهدا بایستی حس حضور در فضای معنوی جبهه را زنده و انتقال پیام شهدا را انعکاس گر باشد!

دوازدهمین یادواره شهدای مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) چهارشنبه شب در تاریخ ۱۰ اسفند  ۱۴٠۱ در باغ موزه دفاع مقدس با حضور خانواده شهدا ، جانبازان و رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله برگزار شد. در این یادواره ، از سایت قاصدان اسمانی رونمایی و بهره برداری شد.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تشکر از زحمات متولیان و برگزارکنندگان این یادواره درخصوص اسیبها و تهدیدات متوجه دفاع مقدس گفت: کم رنگ شدن عطر ویاد دفاع مقدس در لایه های جامعه،  جابجایی برخی حقایق توسط بعضی ها ، بزرگنمایی برخی ضعفهایی که ناگزیر بوده ، کم ارزش جلوه دادن دستاوردهای بی نظیر، تحریف دشمنان می باشد.

* این رزمنده دفاع مقدس در خصوص زنده نگه داشتن نام شهدا گفت: یادشهدا و برگزاری یادواره و مجلس و نصب تصاویر و ذکر نام انها،  وظیفه همه برای ادای حداقلی دینی است که این شهدا برگردن همه ماها دارند ؛ می باشد .

* وی در خصوص توسل به شهدا گفت : خیلی ها به شهدای والا مقام توسل می جویند و درخواست حاج و شفاعت دارند، که اقدام بسیار پسندیده ومطلوبی است لکن به سبک کاسبانه حلال می باشد و بیشتر برای ارضای نیاز متوسلان به شهداست.

* ایشان در خصوص زنده نگه داشتن راه شهدا بیان داشت : وظیفه ارزشمدارانه، زنده نگه داشتن راه شهدا و مقاومت وپایمردی آنان می باشد .

* وی در خصوص ترویج فرهنگ وسیره شهدا اظهار داشت : انچه بالاتر از وظیفه هست، تکلیف رسالت مدارمی باشد، کاوش در گنج دفاع مقدس و شهدا و ترویج فرهنگ و سیره شهدا در جامعه و عملی کردن وصایای شهدا در محیط کار و جامعه وتحقق اهداف اسلام وانقلاب می باشد .

* ایشان در خصوص اسیب های یاد واره شهدا  گفت : یکی از آفت های این یاد واره ها، برگزاری ضعیف و کم محتوای آنان بوده و محدود به نمایش تصاویر، سخنرانی با موضوعات غیر مرتبط، وپرکردن وقت برنامه توسط مجری و شعرخوانی و مداحی و گروه سرود و پخش کردن نما آهنگهایی که در صدا و سیما بارها پخش شده بوده و از طرف دیگر خالی بودن نقل زندگی نامه و وصیت نامه شهدای آن یادواره می باشدو ضعف شدید در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می باشد .ٍ