شایسته است، براساس بیانیه گام دوم انقلاب ، از دبیرستانها ، دانشگاهها ، ادارات و سازمانها ، تربیت جوان مومن انقلابی مطالبه گری شود !
شایسته است، براساس بیانیه گام دوم انقلاب ، از دبیرستانها ، دانشگاهها ، ادارات و سازمانها ، تربیت جوان مومن انقلابی مطالبه گری شود !

نماز جمعه پرشکوه شهر فردوس در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (س) و روز جوان ، باحضور نمازگزاران فردوسی در مصلی امام خمینی به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد شاکری برگزار شد، سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « جوان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب » بود. بین دو نماز نیز از ده تن از نوجوانان فعال فرهنگی تجلیل بعمل امد.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)  و روز جوان به همه جوانان عزیز کشور درخصوص حضرت علی اکبر، الگوی جوانان بیان داشت : فرزند ارشد ۲۵ ساله امام حسین (ع) شبیه ترین خلق در سیما و اخلاق به پیامبر اکرم (ص) بود و دارای ویژگیهای منحصرف به فردی از قبیل ولایتمداری ، عدم پذیرش امان نامه ، مجاهدت ، شجاعت ، شهادت تشنه لب در نبرد سخت کربلا بوده که شایسته است الگو سازی برای جوانان قرارگیرد .

* ایشان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب  اظهار داشت : بیانیه‌ی گام دوم انقلاب  گرچه خطاب به ملت ایران است ولی تمرکزش به جوانان بوده و انتظار و چشم امید رهبر انقلاب در تحقق آن به جوانان می باشد ، گام دومی که منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و ایجاد «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد .

* ایشان در خصوص جوانان در پیش از انقلاب بیان داشت : وضعیت اغلب جوانان در پیش از انقلاب بسیار تیره و تار بود . چرا که اساس نظام ستم شاهی براساس الگوهای غربی بر ضد هویت اسلامی جامعه مسلمان و بخصوص جوانان بود و به فرمایش رهبرانقلاب “پهلوی‌ها به لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود”  واگر انقلاب به ثمر نمی نشست ، همه جوانان را به ورطه فساد و تباهی میکشاندند .

* وی در خصوص جوانان در چله اول انقلاب گفت : به برکت انقلاب اسلامی و نعمت جمهوری اسلامی ، در جامعه و بخصوص جوانان براساس بیانیه گام ددوم انقلاب شاهد افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق ، روحیه‌ی انقلابی و آماده‌ی تلاش جهادی ، دمیدن و نمو روحیه‌ و باور «ما میتوانیم» ، ایستادگی روزافزون ایرانیان بویژه جوانان ، وارد عرصه‌ی مدیریّت شدن ، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد وچشم تکریم و احترام دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی می باشیم . البته جوانان دارای مشکلات نیز می باشند و آنچه تاکنون شده با آنچه باید میشده و بشود، دارای فاصله‌‌ای ژرف می باشد .

۰* ایشان در خصوص جوانان در گام دوم انقلاب بیان داشت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه‌ی عمومی رهبری از جوانان بوده و چشم امید امام این انقلاب برای اجرای شایسته‌ی سیاستها ، و برای اجرای( گام بزرگ دوّم) به جوانها است ، برای تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی و ایجاد جهش در پیشرفت مادّی و معنوی کشورمی باشد . در این خصوص نخست اینکه جوانها ” باید شانه‌های خود را در همه‌ی میدانها زیر بار مسئولیّت دهند، و ثانیا مدیران باید ” زمام اداره‌ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان بسپارند ، تا این امیدهای ذکر شده رهبرانقلاب برآورده شود .

* وی در خصوص ویژگی های «جوان مومن انقلابی» اظهار داشت : ویژگی های جوانان مومن انقلابی شامل آرمان گرایی براساس اهداف اسلام و انقلاب ، تلاش فراتر از وظایف اداری ، حافظ جمهوری اسلامی بعنوان مدافع حرم مرکزی ، پیروی تدابیر رهبری بعنوان پرچمدار اسلام ناب محمدی ، که از شوون عاقبت بخیری است ،  آشنا به شرایط زمانه و محیط ، اشنا به وظایف ، رفتار درست ، بدون هزینه تراشی برای نظام ، ایجاد عدالت و قیام به قسط و عدل ، عدم حمایت از عدالت طلبی های قلابی ، فعال و نقش‌آفرین در عرصه های زندگی ، ایثارگرانه همانند روحیات دفاع مقدس ، الگوسازی برای اقشارمختلف مردم ، علیرغم همه کاستی‌ها و گلایه‌ها و انتقادات ، وفادار به انقلاب و رسالت مدار و مطالبه گرمی باشد

* ایشان در خصوص  جهادتبیین از وظایف اولویت دار جوان مومن انقلابی گفت : از انجا که جهاد تبیین ، نوعی از جهاد فی سبیل الله در برابر تهدیدات دشمن  ، فریضه ، امر قطعی ، جهاد عینی ، یک اقدام فوری ، جدی ،و جهاد عظیم روزگار می باشد ، جوان مومن انقلابی سرباز جهاد تبیین بوده و در شیوه جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب ، دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف کشور را تبیین میکند، با جهاد تبیین دفاعی در خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن کوشا بوده و با جهاد تبیین پیش گیرانه ، جامعه را برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن آماده میکند ؛ وبا جهاد تبیین پیش دستانه ، حمله تبیینی قبل از تهاجم قریب‌الوقوع دشمن را دنبال میکند و با جهاد تبیین زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) ، راهبردهای گام دوم انقلاب را پیاده سازی کرده ودر جهت تعجیل در فرج اقدام عملی دارد .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص جوان مومن انقلابی ، پیاده ساز راهبردهای گام دوم انقلاب چنین گفت : راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم بوده و لازم است سرلوحه امور جوانان مومن انقلابی در بخش های مختلف باشد و تلاشگر جهاد علمی ، تلاشگر ارتقای معنویت و اخلاق درمحیط خویش و جامعه ، مروج اقتصاد مقاومتی ، گسترش دهنده عدالت در بخش های مختلف جامعه ، مبارز در مواجهه با فساد در هر زمینه و هر سحطی ، صیانت کننده از استقلال و ازادی دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ، حفظ و صیانت از عزت ملی ، دارای مرزبندی مشخص با برنامه های دشمن ، عامل ومروج سبک زندگی اسلامی در عرصه های فردی و محیط زندگی و کار و جامعه ،  مبارزه کننده با سبک زندگی غربی درنمادها و اشکال و وسایل و لوازم زندگی ، منتظر و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) می باشد .

* ایشان در خصوص انتظارات رسالت محور درخصوص پرورش جوانان مومن انقلابی از نهادهای مربوطه  اظهار داشت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب انتظار رسالت محور از هر نهادی متناسب رسالت حووزه خود ، پرورش جوانان مومن انقلابی است ، بعنوان مثال رسالت متولیان آموزش و پرورش و مدرسه ، پرورش نوجوان مومن انقلابی ، متولیان آموزش عالی و دانشگاهها ، پرورش متخصص مومن انقلابی ، حوزه های علمیه ، تربیت طلبه مومن انقلابی ، صنوف کاسب مومن انقلابی ، ادارات کارمند مومن انقلاب ، هیات های مذهبی هیاتی مومن انقلابی ، مساجد جوانان مسجدی مومن انقلابی و …. می باشد .

* وی در خصوص مطالبه گری قرارگاه فرهنگی گفت : از انجا که نمازجمعه ، قرارگاه فرهنگی شهر بوده ، لازم است محور فرهنگی جوانان مومن انقلابی و مطالبه گر از سازمانها و نهادهای مختلف باشد و حلقه واسط این قرارگاه ، مساجد محلات بعنوان مراکز ثقل فعالیتهای فرهنگی جوانان مومن انقلابی و بسیج محلات در پیاده سازی موارد مذکور با محوریت امام جمعه شهر دنبال شود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : این شهر که فردوس نام دارد ، شایسته است، جلوه هایی از فردوس برین و بهشت موعود دراین فردوس زمین در زیرساختهای شهری و سیمای شهر و مدیریت شهری پیاده سازی شود.

مکان مصلی :

https://balad.ir/p/%D9%85%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B3-ferdows_hosseiniyah-and-tekieh-3UgzVJcC7mQTcw#15/34.02323/58.17241