باز دوکوهه،باز بارقه/دو کوهه، نشانی از دو کوه صبر و ایثار
باز دوکوهه،باز بارقه/دو کوهه، نشانی از دو کوه صبر و ایثار

به مناسبت اردوی چهار روزه چهار هزار نفره میثاق رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) از دوم الی پنجم اسفند ۱۴٠۱ در یادمان دوکوهه اندیمشک
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

زمین دوکوهه متبرک به قدوم رزمندگانی است که به جرقه زیر پای انان خداوند قسم خورده (۱) ، آن هنگام که برای دویدن آمادگی رزم به زیر پایشان کوبیده می شد و برای شتافتن به سوی رزم و نماز و راز و نیاز و رمز عملیات صدای اهنگ ان نواخته می شد و فضای ان صدای ملکوتی جیوش اسلام طنین انداز بود. و بر افراز ان ملائک در طیران بوده و بال خود را گسترانده و به استقبال و گلچین شهدای اینده امده بودند و انان را تاخطوط نبرد مشایعت کرده و لحظه شهادتشان به اسمان بالا می بردند.

و در بعد از عملیات که به دوکوهه باز میگشتند ، جای خالی انان با مداحی« ای از سفر برگشتگان کو شهیدانتان» عرق شرم را جاری می ساخت.

و اینک بعد از سه و نیم دهه زمین دوکوهه زمان را در نوردیده و با حضور جاماندگان غافله عشق و ایثار با طی مسافت تقریبی هفتصد کیلومتری ، عجین یافته با باز گشت شهدای بهشتی طیران زایر حرم حسینی ، عطر متبرک شهدا را مضاعف بر مشام رساند و ما را به تداوم مقاومت و پایداری ان عصر فرا می خواند.

باز دو کوهه و دوکوه صبر و مقاومت، باز دوکوهه و دوکوه نسل راست قامتان دفاع مقدس و نسل جوانان عصر حاضر، با عزم راسخ برای اتصال این انقلاب با پرچمداری امام خامنه ای به انقلاب مهدوی (عج ) فرا می خواند. سربازان خامنه ای به انتظار ظهور صف کشیده اند و بهوش و بگوش ندای اناالمهدی زدیوار کعبه اند….

(۱)  در آیات آغازین سوره عادیات به اسبان پیکارگران در راه خدا سوگند یاد شده است: (والعادیات ضبحا فالموریات قدحا فالمغیرات صبحا فاثرن به نقعا فوسطن به جمعا)؛ «سوگند به اسبان تیزتک (جهادگر) که نفس نفس می‌زنند و سوگند به اخگر انگیزان (از برخورد سم‌ها) و سوگند به تکاوران بامدادی که در آن جا گرد برانگیزند و با هم به میانه آن (معرکه) درآیند! ». سوره عادیات/ آیه۱ – ۵. صحنه هایی که بارها در پادگان دوکوهه آغازش بود .

عکس های اردوی میثاق رزمندگان لشکر ۲۷ را می توانید در ( اینجا ) ببینید

  • نویسنده : دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی؛ پژوهشگر و بیسیم چی دفاع مقدس
  • منبع خبر : ایثارپرس