از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ، احیای سبک زندگی اسلامی و تعالی بخشی آن متناسب شرایط عصر حاضر بوده و جهت بخشی آن برای عصر انتظار مهدوی (عج) می باشد !
از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ، احیای سبک زندگی اسلامی و تعالی بخشی آن متناسب شرایط عصر حاضر بوده و جهت بخشی آن برای عصر انتظار مهدوی (عج) می باشد !

نشست جمعیت ترویج سبک زندگی اسلامی در روزپنجشنبه تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ الی ۱۸ با حضور اعضای جمعیت و دبیری دکتراسماعیل فدایی تشکیل گردید . سخنران این نشست ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، با موضوع « سبک زندگی قبل و بعد انقلاب و تبیین دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی درحوزه سبک زندگی » بود.

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک ۴۴ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی درخصوص جایگاه سبک زندگی اسلامی در رژیم شاهنشاهی بیان داشت : رژیم شاه نه تنها به معیارهای اسلامی پایبند نبود ، بلکه در نقطه مقابل بوده و در تقابل با آن بوده و به کانونهای فساد؛ مانند کارخانه های مشروب و مغازه های مشروب فروشی ، کاباره ها ، خانه های رسمی عیاشی ، اختلاط در کنار دریا و غیره دامن زده و مروج آن بود و دربار شاه خود دارای باند مواد مخدر و فساد و فحشا بود و اعضای خاندان پهلوی و وزرا ام الفساد بودند . و کانونهای معنونیت بخصوص مساجد و هیات های مذهبی در فشار و محدودیت و محجوریت بودند . و برهمین اساس خانواده های اصیل وبا فرهنگ غنی اسلامی به مرور در معرض هجمه های ضد فرهنگی قرارگرفته و سبک زندگی اسلامی بجز برخی قشرهای مذهبی ، بسیار ضعیف شده بود . و هدف رژیم شاهشاهی تضعیف اسلام و کنار زدن اسلام ازجامعه مسلمان بود .

* ایشان در خصوص اگر انقلاب نشده بود بیان داشت : اگر انقلاب اسلامی به ثمر نمی نشست و تغییر رویکرد صورت نمی گرفت ، رژیم فاسد شاه و غربی ها ادامه داده بودند ؛ کشور ما بشدت در معرض اماج تهدیدات ضد فرهنگی قرارگرفته و بنیان های اسلامی و سبک زندگی اسلامی ملت ایران را بشدت تخریب میکردند و بدتر از کشور ترکیه و کشورهای های حوزه خلیج فارس میشدیم .

* وی در خصوص یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی  اظهار داشت : از دستاوردهای انقلاب اسلامی خروج اسلام و سبک زندگی اسلامی از غربت و محجوریت در جامعه و زندگی ملت مسلمان ایران بود . و مسجد همانند زمان پیامبر(ص) و امام علی (ع) ، کانون بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و…. شده و این مهم مورد توجه رهبران انقلاب بوده و امام خمینی در بیانات مختلفی داشته و رهبرانقلاب نیز در دیدارهای مختلف به مسولان به مردم توصیه های لازم را کرده اند ، در حالیکه هیچ کلامی از شاهان در حمایت از اسلام و زندگی اسلامی در تاریخ ثبت نشده و در رویکردهای انان بجز تظاهر به مسلمانی دیده نمیشود .

* وی در خصوص جایگاه سبک زندگی اسلامی در جمهوری اسلامی گفت : درقانون اساسی جمهوری اسلامی ، سیاستهای کلان نظام و نیز در قوانین و اسناد بالا دستی وزارتخانه ها ئ سازمانها ، الزام به رعایت مبانی دین مبین اسلام ، توجه به هویت اسلامی ، زندگی اسلامی و ….. تاکید شده است و حمایتهای حقوقی و نهادی صورت می پذیرد و تشکلهای مختلفی رسما تشکیل شده و ازجمله این جمعیت سبک زندگی اسلامی که با ازادی کامل مشغول فعالیت هستند . در برنامه ها فرهنگی سازمانها پیش بینی شده و حتی اموزشهای خانواده داده میشود و کرسی های محافل اسلامی و قرانی تشکیل و توسط صدا وسیما منتشر وفرهنگ سازی میشود . و درگام دوم انقلاب یکی از راهبردهای مورد تاکید رهبر انقلاب معنویت و اخلاق می باشد .

* ایشان در خصوص تحول و نقش تاریخی در چهار و نیم دهه بیان داشت : به برکت انقلاب اسلامی در۴ ونیم دهه عمر با برکت جمهوری اسلامی مراکز معنوی توسعه و یا ایجاد شده و فصل نوینی از تاریخ بی بدیل سبک زندگی اجتماعی در مبارزات و پیروزی انقلاب ، در دفاع مقدس ، دربحرانهای طبیعی ؛ در دوران بحران ویروس منحوس کرونا و فعالیتهای فرهنگی اجتماعی و سیاسی در سبک زندگی اجتماعی ملت ایران رقم خورده است ، که از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی درحوزه سبک زندگی اجتماعی ملت ایران بشمار میرود .

* وی در خصوص جایگاه سبک زندگی اسلامی در حوزه های معماری و شهرسازی اظهار داشت : پس از انقلاب اسلامی مصوبات بسیار خوبی در رعایت هویت اسلامی و فرهنگ وسبک زندگی اسلامی و حیات طیبه درمعماری و شهرسازی و زنده شدن و حیات بخشی به اسلام در کارکرد ، در سیمای بصری و در معنویت بخشی و محله اسلامی و شهر اسلامی را داشته ایم و بعبارتی نظام اسلامی ریل گذاری خوبی را کرده است ولی متاسفانه در حوزه اجرا با ضعفهای فراونی مواجه بوده و هستم که بایستی اسیب شناسی مدیریتی و تغیر رویکرد مدیریتی صورت گیرد .

* ایشان در خصوص جایگاه مسجد در سبک زندگی اسلامی گفت : مسجد در اسلام کانون و مرکز تقل محله اسلامی و شهر اسلامی بوده و برنامه مسجد محوری، محورشدن مساجد در محله بایستی رونق بگیرد . و هسته شکل دهنده شهر اسلامی و زیر ساخت تمدن نوین اسلامی بوده و تا ان شالله شاهد سبک معماری گام دوم انقلاب در تطابق با سبک زندگی اسلامی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشیم .

* دکتر هاشمی فشارکی  در خصوص آسیب های وارده بر پیکر سبک زندگی اسلامی گفت : در این مسیر طی شده دوران جمهوری اسلامی در شاهد آسیبهایی در حوزه اجرا ، ضعفهای مدیران شهری و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت مهندسی سازمانها ، شرکتهای مهندسین مشاور و پیمانکاران و برخی از خود مردم بوده ایم . بخشی نیز ناشی از اساتید غربگرا در اموزشهای مغایر فرهنگی و همچنین هجمه تهاجم فرهنگی دشمنان در ترویج فرهنگ غربی بوده است ولی کاهلی ها پذبرفته نبوده و بایستی بازبینی و اصلاح شده و برابر راهبرد هفتم بیانیه گام دوم انقلاب با ترویج پدیده فرهنگ منحط غربی در تمامی لایه های واردات ، توزیع و مصرف مبارزه شود .

* وی در خصوص سبک زندگی اسلامی  گام دوم انقلاب بیان داشت : برابر راهبرد هفتم بیانیه گام دوم انقلاب ، همه موظف به فراگیری و اجرای سبک زندگی اسلامی در تمام شوون خانوادگی ، شغلی و اجتماعی بوده و در افق اینده ، پرورش نسلهای آینده زمینه ساز ظهور (عج) در تراز گام دوم انقلاب می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : رسالت ما  ، نخست به نعمت برخورداری از جامعه ای که ارزشهای الهی اسلام در آن رسمیت داشته ، بایستی شکرگذاری کرده ، و از نهادهای مروج آن قدردانی کرده ، و نسبت به فراگیری آن اهتمام داشته ، و به ترویج آن اهتمام داشته ،و با مصادیق ضد سبک اسلامی مقابله نموده ، ودر پیگیری اثر گذاری سبک زندگی در تمامی امور استمرار بخشی داشته باشیم .