” خمینی شهر” همواره در خط مقدم میدان‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و شایسته است شهری که خمینی نام دارد ، تجلی گر وصایای امام و کانون خمینی شناسی در کشور نیز باشد !
” خمینی شهر” همواره در خط مقدم میدان‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و شایسته است شهری که خمینی نام دارد ، تجلی گر وصایای امام و کانون خمینی شناسی در کشور نیز باشد !

نماز جمعه پرشکوه خمینی شهر در ایام ولادت امام علی ع و بازگشت امام خمینی به وطن ، در روز جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۴٠۱ در مصلای شهر با حضور خیل کثیر نمازگزاران خمینی شهری برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین تمنایی ، سخنران این هفته دبیر شورای اعتلای شهر و معماری کشور ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « از بازگشت امام خمینی تا بازگشت امام مهدی(عج)  » بود. در بین دو نماز نیز مولودی خوانی برگزار شد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و عید بزرگ بازگشت فرزندش به وطن درخصوص حکومت اسلامی صدر اسلام تاکنون بیان داشت : با شهادت امام علی (ع) ، دوره حکومت اسلامی امام حسن (ع) به جهت عدم همراهی مسلمین با پذیرش صلح توسط ان حضرت به جهت حفظ اصل اسلام ، بیش از ۱۳ قرن مسلمین از حکومت اسلامی بی بهره بوده اند . علمای زیادی نیز تلاش کردند ولی موفق نشدند !

* ایشان در خصوص رمز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : رمز پیروزی انقلاب اسلامی ، نخست رهبری امام ، سپس متحول و همراه شدن و همدل شدن مردم در ان الله لایغرمابقوم الا مایغیرو ما انفسهم ، انگاه قرارگیری دست خدا براساس وعده یدالله مع الجماعه برسر ملت قرارگرفت و حکومتی بشدت اختناق و سرکوبگر و وابسته به غرب سرنگون و آزاد گردید. لذا انقلاب وکشور مدیون رهبری امام بوده و هست و بایستی همگان دین خود را ادا کنند.

* وی در ادامه در خصوص محو شدگی باطل بیان داشتنه اینکه “دیو چو بیرون رود فرشته درآید . ” ، بلکه براساس ایه ۸۱ سوره اسرا “وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ” ، بگو حق آمد و باطل نابود شد . یعنی با تابش شعاع نور حق ، باطل نابود شدنی خواهد بود،  انگونه که وقتی چراغ اید تاریکی محو خواهد شد! امام خمینی قبل از اینکه در ۱۲ بهمن به ایران بیایند ، در قلبهای وارد شده بود و بدین جهت شاه وحشت کرده و از ایران گریخت .

* وی در خصوص ویژگی های امام خمینی گفت : امام خمینی یک انسان کامل قرن حاضر بود ، از لحاظ شخصیت فردی ، شخصیت دینی و شخصیت مدیریتی بی نظیر و خدایی بود و می توان گفت والاترین امامزاده بودند و هستند . ودستاوردهای حرکت امام در بعد داخلی بی شمار است و در بعد منقطه ای متحول کننده و در بعد جهانی نیز چشمگیر است که موج اسلام خواهی و تزلزل فرهنگ غربی و نظام سلطه را بهمراه اورده است . ارایه نظریه حکومت اسلامی و اسلام انقلابی ، تاختن به اسلام امریکایی و اسلام متحجرین وارایه اسلام ناب محمدی ( در پیروی از قیام امام حسین (ع) در مبارزه با انحراف از دین) از ویزگی های منحصر بفرد امام خمینی می باشد . امام در حیات و مماتش احیاگر اسلام ناب در ایران وجهان بوده وملت ایران در حمایت از امام،  اسلام را نجات داده و اسلام به ملت ایران حیات طیبه را ارزانی داد

لذا در جهان ایران با نام خمینی شناخته شد .

* ایشان در خصوص ثقلین یادگار امام خمینی بیان داشت : امام خمینی بعد از ده سال رهبری داهیانه ، ایران را زنده کرد و بی تکلف وباشکوه رفت و زلزله ای به جهان انداخت.و از میان همه اورده هایش ، دو چیز گرانبها برجای گذاشت ، نعمت جمهوری اسلامی و نعمت ولایت فقیه را برای ما به ارمغان اورد . برای اولی گفت حفظ نظام از اوجب و اجبات است و برای دومی نیز گفتند که پیشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور اسیبی وارد نشود . لذا جمهوری اسلامی همانند حرم صیانت از آن واجب است و حمایت از رهبری نیز واجب است ، زیرا بزرگ پرچمدار اسلام ناب محمدی می باشند .

* وی در خصوص خلف امام خمینی اظهار داشت : خلف برحق ایشان ،امام خامنه ای در طول سه دهه اخیر با رهبری مدبرانه اولا کشور را ازافات گوناگون و مهلک دشمن محفوظداشتند و ثانیا راه پیشرفت و کمال جامعه را مقاوم و پویا ترسیم و پیگیری نمودند ، که دستاوردهای این سال ها بی نظیر و بی بدیل می باشد.

* ایشان در خصوص دین امام خمینی بر مردم گفت : اگر امام نبود،  انقلاب نبود و اگر انقلاب نبود اسلام در محاق و غربت می ماند و پوسته ای بیش نبود. اگر امام نبود، ایران چون کشورهای دیگر در مسلمانی تضعیف می شدند و…. لذا دین امام بر آحاد جامعه ، عمل به وصایای وی می باشد ، وصیت نامه امام ۱۸۵٠ موضوع سیاسی، دینی، اجتماعی خطاب به مردم ، صنوف ، مسولین ، ملل مسلمان وجهان در موضوعات فتنه های ابرقدرتها، امریکا، انگلیس، احکام اجتماعی،ازادی، استقلال، اسلام، انتخابات، ایران، ایمه، ستم شاهی، دولت، توطیه،ج.ا.ا، جنگ تحمیلی، جوانان، حکومت اسلامی،دانشگاه، مدارس، دشمنان، طاغوت، شهدا، نهادهای جمهوری اسلامی بیان شده است ، که لازم است بدان عمل شود .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص عمل به وصیت نامه امام خمینی چنین تبیین کرد : جانشین خلف امام فرموده اند :” باوصیت نامه امام انس پیدا کنید، در ان تعمق پیدا کنید، مراجعه به ان ” و براساس دینی که برگردن داریم همه ما باید احساس کنیم یک وظیفه الهی انقلابی داریم و بدان هم عمل کنیم وهم سفارش به دیگران کنیم .

* ایشان در خصوص کانون خمینی شناسی بودن شهر خمینی شهر پیشنهاد داد : امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بوده و خمینی شهر نیز شایسته است متجلی نهضت خمینی در کالبد و فضاهای شهر و مدیریت شهری وصایای وی بوده و کانون خمینی شناسی درگام دوم انقلاب باشد.در زیر ساختهای شهری (خیابانها،  میدانها، بوستانها،…) ، درسبک مدیریتی مدیران و رواب شهروندان شایسته است تجلی گروصایای امام خمینی باشد. و ستاد نماز جمعه خمینی شهر ، بعنوان مرکز فرهنگی شهر مناسب است بخشی از وصیت نامه را در نمازجمعه بخواند و براساس وصایای امام و رهبری پیگری نماید. تا در اینده نزدیک خمینی شهر نمایشگاه زندگی امام شده ، و قطب خمینی شناسی در کشور واقع شود .” خمینی شهر” همواره در خط مقدم میدان‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و شایسته است شهری که خمینی نام دارد ، تجلی گر وصایای امام و کانون خمینی شناسی در کشور نیز باشد !

ایشان در خصوص ضرورت پرداختن به جهاد تبیین گفت : براساس بیانات رهبر انقلاب ، جهادتبیین یک نوع از جهاد فی سبیل الله و تلاش در راه خدا ،یک فریضه و تکلیف دینی برمکلف است . یک امر قطعی و تردید ناپذیر بوده و ضرورتش یقینی است . یک جهاد عینی ، ونه کفایی است یعنی برای همه با هر توانی واجب است . یک اقدام فوری بوده و اتلاف زمان ، تعلل و موکول فریضه به بعد جایز نیست . ادای فریضه در وقتش مقبول است . یک جهاد عظیم روزگار بوده و بعبارتی بزرگتر و مهمتر از بقیه کارها و بقیه جهادها ست و باید تاکیدکرد که جهاد تبیین مهمترین کار نیروی انقلابی بوده و همه انرا جدی گرفته و مجدانه عمل کنند. .و از انجاکه نظام در معرض تهدید و تحریف و اسیب دشمنان بوده وحفظ نظام از اوجب واجبات هست ، لذا مجرای حفظ نظام امروز در جهاد تبیین است !

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص  انواع اقدامات در چهاد تبیین چنین بیان کرد در جهادتبیین پنج گونه و پنج اقدام  را بایستی انجام داد : اقدام نخست جهاد تبیین ایجابی ( اثباتی  ،  کنشی) یعنی بیان حقایق ، و ” روایت درست ” ، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح ، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب ، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی – عمومی ، تخصصی در حوزه های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به اینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک نمایی ، ناموفق جلوه دادن ، انزجار از توان داخلی ، بزرگنمایی کارهای غربیهاست . اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی ( تدافعی ) ، یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می باشد . هدف جهادتبیین ، شناخت اقدامات دشمن ، روشنگری ، بصیرت ، آگاهی ، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات ، شبهه زدایی ، خنثی سازی حرکت دشمنان دربرابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم ، جنگ ترکیبی ، جنگ روایتها ، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می باشد . اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه ( دفع کننده ) یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد .بعبارتی قبل از انتشار ویروس ، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات اینده تلاش صورت گیرد .  اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه ( تهاجمی ،  آینده نگرانه) یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می باشد . اقدام پنجم جهاد تبیین آینده ساز (عاقبت اندیش ) یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی درگام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی ، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت می باشد .

*دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان  وی در خصوص زمینه سازی ظهور گفت : برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی است؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند» با کافران سخت جهاد و کارزار کن. وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا ” آیه ۵۲ سوره فرقان بایستی با محوریت قلب فرهنگی نمازجمعه شهر و با تداوم بخشی راه ۲۳۰۰شهید خمینی شهری بایستی مجاهد جهادتبیین عمل کرد و این انقلاب که مطلع فجر بوده و مقصد انقلاب براساس بیانیه گام دوم زمینه سازی ظهور مهدوی بوده ، لذا راه مقدسی بوده و هر تلاشی در این راه ماجوریت دارد .و خمینی شهریها انقلاب را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج)  پاس خواهد داشت !

***

خمینی شهر مرکز شهرستان خمینی شهر در استان اصفهان ودر ۱۷ کیلومتری غرب اصفهان می باشد .جمعیت خمینی شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ ۳۱۵٬۰۵۲ نفر بوده و همگی شیعه می باشند .

شهرستان خمینی شهر ۲ هزار و ۳۰۰ شهید و شهر خمینی شهر ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده ، که در جوار حرم امامزاده سیدمحمد ارمیده و زیارتگاه عاشقان می باشد . خمینی شهر ۱۳۲ خانواده ۲ و ۳ شهیدی دارد، تصریح کرد: کوچکترین دانش آموز شهید در این شهر متولد شده است و ۶۲ شهید جهادگر، ۲۰۰ شهید ارتشی، ۱۲۸ شهید ورزشکار، یکصد شهید جاوید الاثر و ۴۱ شهید طلبه دارد.