کرمانشاه با پیشینه گنجینه دفاع مقدس ، درخط مقدم جهاد تبیین بوده و انقلاب را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج)  پاس خواهد داشت !
کرمانشاه با پیشینه گنجینه دفاع مقدس ، درخط مقدم جهاد تبیین بوده و انقلاب را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج)  پاس خواهد داشت !

نماز جمعه پرشکوه شهرکرمانشاه در روز جمعه ۷ بهمن ماه ۱۴٠۱ در مسجد جامع کبیر کرمانشاه با حضور نمازگزاران این شهر برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی نماز جمعه توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آیت الله « مصطفی علما » ، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « از نهضت امام خمینی تا گام دوم امام خامنه ای » بود. پس از اقامه نماز جمعه ، نمازگزاران با تجمع در مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه اقدام کشورهای غربی در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند .

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک ایام رجبیه و سالگرد ایام شور و غوعای مبارزات انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ درخصوص چرایی و علت وقوع انقلاب بیان داشت : اختناق و سرکوب شدید مردم ، دخالت شدید غربیها ، و وابسته بودن کشور به غرب و چپاول آنان و عیاشی دربار پهلوی ، فقر و محرومیت شدید و در راس انها ، اسلام زدایی از جامعه توسط دولت و غربیها بوده که مردم با افشاگریهای امام آگاهی یافته و به صفوف مبارزه با رژیم ستم شاهی پیوسته و انقلاب معجزه وار به پیروزی منجر شد .

* ایشان در خصوص اغاز دشمنی غرب با ملت ایران اظهار داشت : نظریه حکومت اسلامی امام خمینی و پرچمداری نهضت مردمی امام (ره) بدون وابستگی به غرب و شرق ، عملی شدن حکمرانی اسلامی یعنی مردم سالاری دینی در ایران ، فرو افتادن چهره نفاق اسلامهای قلابی مانند اسلام وهابیون ( اسلام امریکایی ) ، بهم خوردن طرحهای سلطه بر منطقه صهیونیسم ، قطع چپاول منابع کشور ، جذب قلوب درجهان و غیره سبب شد ، که از ابتدای انقلاب اسلامی انواع دشمنی ها باملت ایران شدت گیرد و انواع تحریمها و محاصره ها ، تهاجم فرهنگی ، جنگ نرم ، ودر نهایت جنگ ترکیبی و جنگ روایتها را علیه ملت ایران بکار بندند .

* وی در خصوص مقایسه اجمالی وضعیت قبل و بعداز انقلاب گفت : دستاوردهای انقلاب نسبت به قبل از انقلاب بی شمار و پرحجم و شتابنده بوده است ، در پیش از انقلاب بی سوادی شدید در جامعه ، با نهضت سواد آموزی ، کلاسهای دو و سه شیفته بوده و در روستاهای اندک ، با نهصت مدرسه سازی مرتفع شد ، دانشگا هها محدود بود ، با توسعه دانشگاهها ، حجم دانشجو و هیات علمی چند برابر شد ، ،علوم ارجمان ناقص غربیها بود ، تولید دانش صورت گرفت ،از یک عقب افتادگی خجالت اور به خیزش علمی سرعت و رشد بالای علمی دست یافتیم . در زیرساختهای کشور مانند راهها ، ریلی ، برق ، مخابرات ، گاز و … رشد چند برابر یافتیم . مثلا راههای کشور ۳۶۰۰۰ کیلومتر بود به ۱۸۵۰۰۰ کیلومتر رسید یعنی شش برابر شد ، صنعت از رتبه ۶۴، به رتبه ۱۹ ارتقا یافته ایم ، در کشاورزی از رتبه ۳۰ جهان به رتبه ۱۰ جهان دست یافته ایم ، در پزشکی رتبه ۴۳ به رتبه ۱۰ جهان رسیده ایم ، در ورزش رتبه ۷۰ بوده و به رتبه ۱۳ جهان رسیده ایم . محرومیت بی داد میکرد ، با نهادهای انقلابی در رفع محرومیت کوشیده شد ، اکثر روستاها از جاده ، آب لوله کشی ، برق و مخابرات  وگاز و…. برخوردار نبودند ؛ اکنون اکثرا برخوردارند . و موارد عدیده دیگری که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

* ایشان در خصوص مقایسه وضعیت پیشرفتهای ایران با کشورهای منطقه بیان داشت : هیچیک از کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات و… ، هیچگاه چنین رشد شتابانی نداشته اند و همین میزان پیشرفت موجودشان بدون تحریم و متکی و وابسته به غرب بوده و توانایی درونی دانش و فناوری بومی ندارند .

* وی در خصوص شبهه اگر انقلاب نشده بود،همین پیشرفتها شده بود اظهار داشت : اولا نظام شاهی بر عیاشی و چپاول غرب و سیاستها و برنامه های غربیها توسط سفارت امریکا و انگلیس بود و ثانیا براساس بی عدالتی حاکم ، توجهی به محرومین نداشت و ثالثا در جهت تضعیف ایمان و معنویت ومحدودیت استوار بود.

* ایشان در خصوص چالشها و مشکلات موجود  اظهار داشت :  کشور وملت  ایران در طول سالهای پس از انقلاب با چالشهای بیرونی ،از قبیل انواع تهدید ، تحریم و محاصره ، تهاجم فرهنگی ، جنگ نرم ، ودر نهایت جنگ ترکیبی و جنگ روایتها مواجه بوده و می باشد و همچنین با چالشهای درونی مانند مدیران ناتوان و غیر انقلابی که با رای برخی از مردم روی کار آمدند ، سو مدیریت و عدم بهره گیری کامل از منابع انسانی و مادی داخلی و کم توجهی به سیاستهای کلان ازجمله اقتصاد مقاومتی بوده که سبب مشکلات فعلی شده است و مورد گلایه رهبر انقلاب و ملت بوده و نیاز به تلاش دولت مردان فعلی و همکاری مردم می باشد .

* وی در خصوص رسالت ما در گام دوم انقلاب گفت :  در عصر گام دوم انقلاب ، رسالت همه دلدادگان انقلاب ، درخود شناسی و بصیرت افزایی ، خود سازی و آمادگی ، تلاش و جامعه سازی ، با تلاش و عمل به راهبردهای گام دوم و بویژه اقدامات عملی در جهادتبیین می باشد .

* ایشان در خصوص ویژگی های جهاد تبیین گفت : براساس بیانات رهبر انقلاب ، جهادتبیین یک نوع از جهاد فی سبیل الله و تلاش در راه خدا ،یک فریضه و تکلیف دینی برمکلف است . یک امر قطعی و تردید ناپذیر بوده و ضرورتش یقینی است . یک جهاد عینی ، ونه کفایی است یعنی برای همه با هر توانی واجب است . یک اقدام فوری بوده و اتلاف زمان ، تعلل و موکول فریضه به بعد جایز نیست . ادای فریضه در وقتش مقبول است . یک جهاد عظیم روزگار بوده و بعبارتی بزرگتر و مهمتر از بقیه کارها و بقیه جهادها ست و باید تاکیدکرد که جهاد تبیین مهمترین کار نیروی انقلابی بوده و همه انرا جدی گرفته و مجدانه عمل کنند. .

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص  انواع اقدامات در چهاد تبیین چنین بیان کرد در جهاد تبیین که یک جهاد تکلیفیست ، همگان باید بتناسب توان خویش ، پنج گونه و پنج اقدام  را انجام دهند .

* ایشان در خصوص اقدام نخست  جهاد تبیین ایجابی ( اثباتی  ،  کنشی ) گفت : یعنی بیان حقایق ، و ” روایت درست ” ، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح ، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب ، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی – عمومی ، تخصصی در حوزه های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به اینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک نمایی ، ناموفق جلوه دادن ، انزجار از توان داخلی ، بزرگنمایی کارهای غربیهاست .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص  اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی ( تدافعی )  چنین تبیین کرد : یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می باشد . هدف جهادتبیین ، شناخت اقدامات دشمن ، روشنگری ، بصیرت ، آگاهی ، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات ، شبهه زدایی ، خنثی سازی حرکت دشمنان دربرابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم ، جنگ ترکیبی ، جنگ روایتها ، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می باشد .

* ایشان در خصوص اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه ( دفع کننده ) اظهار داشت : یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد .بعبارتی قبل از انتشار ویروس ، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات اینده تلاش صورت گیرد .

* وی در خصوص اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه ( تهاجمی ،  آینده نگرانه ) گفت :  یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می باشد .

* ایشان در خصوص اقدام پنجم جهاد تبیین آینده ساز  اظهار داشت :  یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی درگام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی ، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت می باشد .

*  وی در خصوص زمینه سازی ظهور گفت : برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی است؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند» با کافران سخت جهاد و کارزار کن. وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا ” آیه ۵۲ سوره فرقان بایستی با محوریت قلب فرهنگی نمازجمعه شهر و با تداوم بخشی راه شهید والامقام شهید ایت الله اشرفی اصفهانی بایستی مجاهد جهادتبیین عمل کرد و این انقلاب که مطلع فجر بوده و مقصد انقلاب براساس بیانیه گام دوم زمینه سازی ظهور مهدوی بوده ، لذا راه مقدسی بوده و هر تلاشی در این راه ماجوریت دارد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان که تکبیر نمازگزارن همراه شد ، گفت : کرمانشاه با پیشینه گنج دفاع مقدس، درخط مقدم جهادتبیین بوده و انقلاب را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج)  پاس خواهد داشت !

*******************************

امام جمعه کرمانشاه: افراد توهین‌کننده به قرآن کریم در برابر قدرت آن هیچ ارزشی ندارند !

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان از آینده اسلام می‌ترسند و تدبیر و مدیریت قرآن شرق و غرب را فرا گرفته است، گفت: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال است که از چنان قدرتی برخوردار است که کشورها و افراد توهین کننده در برابر آن بی‌ارزش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه، توهین به ساحت قرآن کریم توسط برخی کشورهای اروپایی را محکوم کرد و افزود: اگر دنیا نمی‌تواند قرآن را تحمل کند به این دلیل است که این کتاب آسمانی به ما رشد فکری و معنوی می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اظهار داشت: امریکا و انگلیس در گذشته ارباب ما بودند و هم اکنون از ضعف و تهی دستی آنها است که به قرآن توهین می کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ۱۲ بهمن روز بازگشت امام خمینی (ره) به وطن است، رهبری که سالها زندان و تبعید را برای عظمت اسلام و رهایی کشور از استبداد متحمل شد.

وی یادآور شد: آخرین تبعیدگاه امام خمینی (ره) پاریس بود و ایشان در فرانسه مصاحبه‌های متعددی برای معرفی و تبیین انقلاب و اسلام داشتند که لازم است همه ما هم در شرایط کنونی اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای همه جهانیان تبیین کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، برانجام فعالیت‌های فرهنگی اصرار دارند، تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که امروزه دنیا با تبلیغات می‌چرخد و هیچ‌کس به اندازه اسلام سرمایه فکری، علمی و روشنگری ندارد لذا باید این موضوع را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به مناسبت ۱۰ رجب، روز ولات امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: اگر چه این امام همام سنی نداشتند ولی از شجاعت علمی و فکری بالایی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه معصومین خورشید جامعه و محور انسانیت و هدایت هستند و در دنیا و آخرت انسان را هدایت می‌کنند، گفت: معصومین نماینده خدا و راهنمای ما هستند و باید به آنها توجه داشته باشیم و هرکس در دامن معصومین قرار بگیرد رستگار خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه سرمایه انسان تقوا است، گفت: همین تقوا را با خودمان به آخرت می‌بریم چون خداوند خریدار تقوا است، لذا باید سعی بر این داشته باشیم که با خدا خوب معامله کنیم.

وی اضافه کرد: اگر متوجه خدا باشیم او نیز متوجه ما است لذا ضروری است در تمامی عبادات واحب و مستحق نیت پاک و درست داشته باشیم و توجه به خدا کنیم.

*******************************

شهرکرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و یکی از کلان‌شهرها و نهمین شهر پرجمعیت کشور است . و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری زیادی دارد . در فاصله ۵۳۱ کیلومتری تهران و در مسیر به عتبات عالیات در عراق و مسیر اربعین حسینی قراردارد .از کرمانشاه تا مرز خسروی ۱۹۶ کیلومتر و از کرمانشاه تامرز مهران ۲۵۲ کیلومتر می باشد.

جمعیت کرمانشاه در سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۹۴۶٬۶۵۱ نفر بوده است . این شهر نقش بی بدیلی را در دووران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بحرانها ایفا نموده اند .

استان کرمانشاه در جنگ ایران و عراق یکی از مناطق محوری جنگ بود . مردم استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. تعداد شهدای کرمانشاهی عملیات مرصاد را ۵۴۵ شهید بوده که از این تعداد ۲۴۷ شهید از شهدای جبهه‌ای و ۲۹۸ نفر شهدای مردمی هستند که به علت بمباران‌ها به شهادت رسیده اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

*******************************