اندر شهادت آن مرد میدان مجاهدت
اندر شهادت آن مرد میدان مجاهدت

در این نوشتار چکیده ای از خاطرات دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی بیان شده است .

بنام خدای شهیدان شاهد

سحر گاه جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ، خبری رسید شوک آور ، باورش برایمان سخت بود . گفتیم شاید صحت و یا دقت نداشته باشد . ولی نه ، منبع خبر موثق بود ، همرزمان را نا باورانه دردمشق مصیبت زده کرد. تلویزیون کانال ایران را روشن کردیم و مضرب ، ساعتی بعد خبر از واقعیتی تلخ داد . خنده ها خشک ، پشتمان را خم و آینده را تار کرد و دیگر بهت و ماتم در بغل و دیگر هیچ  …… بزرگ مرد میدان مجاهدت توسط بزرگ نامرد میدان جنایت و نامردان میدان خیانت به شهادت رسید !

وجودش بعد از کوله بار تجارب دفاع مقدس و بحرانها و محرومیت زدایی ، برای نیروهای ایرانی و غیر ایرانی محور مقاومت پر برکت بود و خبر نبودنش بهت آور و از اینکه جای خالی اش در فرماندهی مقاومت چه خواهد شد و چه تحولاتی رخ خواهد داد . ولی بر این باور بودم ، در آن شرایط سخت حملات موشکی صهیونیستها و آمریکاییها به مقرهای ما ، خونش می توانست جوششی مضاعفی را برای تحرک درجبهه مقاومت و پیوند عمیق تر درمحور مقاومت و میان ملل اسلامی بوجود آورد .

روحیه بخش بودن خبر حضورش در منطقه برای همه ما و رعب آور بودن برای دشمن ، چهره متبسم و فروتنانه وی در جلسه توجیهی در منطقه حلب و یا در پروازهای سوریه و گپ و گفت بسیار صمیمانه با وی در خصوص مسایل منطقه ، تقدیر وی در هنگام تقدیم کتاب ره توشه مدافعان حرم و تورق آن ، یا هنگامی که در پایان پرواز برای مسافران درهواپیما دست تکان میدادند و یا …. درنظرم مرور شد و اینکه دیگر توفیق دیدار آن فرمانده محبوب قلوب را نخواهم داشت …. او به آرزویش رسید ولی مکتب اخلاق و رفتارش در دلمان ماندگار شد و ما را به رهرویی فرا می خواند .

فردای آن روز یادداشتی نوشتم و به طریقی برای خبرگزاری ایسنا فرستادم و در ۲۹ دی ۱۳۹۸ منتشر شد که :” جرقه آزادی قدس زده شد !

سرباز آن بزرگ سرباز سپاه اسلام

سید جواد هاشمی فشارکی

اول بهمن ۱۴۰۱