حماسه ۹ دی نقطه عطف تجلی قله بصیرت ملت ایران بود و تداوم آن همچنان زداینده فتنه های جنگ شناختی است !
حماسه ۹ دی نقطه عطف تجلی قله بصیرت ملت ایران بود و تداوم آن همچنان زداینده فتنه های جنگ شناختی است !

نماز جمعه پرشکوه شهر بندر ماهشهر در روز جمعه ۹ دی ماه ۱۴٠۱ در مصلای این شهر با حضور نمازگزاران برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی‌پور ، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « راز و رمز ۹ دی » بود. سپس راهپیمایی یوم الله نه دی از مصلی تا حسینیه ثارالله برگزارشد .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک سالروز یوم الله نه دی درخصوص انقلاب اسلامی در سال ۵۷  بیان داشت : انقلاب اسلامی در تحقق یپروزی غیرممکنی بود ، که به نفس مسیحایی امام به ملت ایران و عنایت الهی متحول و محقق شد و در حیات و بقایش در برابر انواع تهدیدات و تحریم  مقاوم و بالنده بوده است و از انحراف و ارتجاع محافظت شده و همچنان با روحیه انقلابی بالنده و روبه رشد قرار دارد .

* ایشان در خصوص انقلابهای جهان اظهار داشت : انقلاب فرانسه علیه پادشاهی ، انقلاب اکتبر لنین در روسیه و برقراری دولت کمونیستی ، انقلاب کمونیستی چین علیه امپراطوری ، انقلاب هائیتی علیه برداری فرانسه ، … نسبت به اهداف اولیه انقلابیون به سرنوشت نامبارکی دچار شدند ، از برداری قرون وسطایی به برداری نوین ، از امپراطوری به سرمایه داری نوین و…. مبدل شدند .

* وی در خصوص انقلابهای منطقه گفت : انقلابهای عربی در تونس ، مصر و لیبی با فتنه غربیها ، با سرکوب و استقرار نظام وابسته مواجه شد ، انقلاب شیعیان عراق ، در ۲۵ سال پیش با سرکوب جنایت بار صدام و سازمان مجاهدین خلق کاملا سرکوب و استمرار حکومت دیکتاتوری صدام را بهمراه داشت .

* ایشان در خصوص سرنوشت انقلاب مشروطه بیان داشت : نهضت های اسلامی در ایران ، بویژه انقلاب مشروطه  سرانجام با به توپ بسته شدن مجلس و اعدام روحانیون نهضت سرکوب و اختناق محمد علی شاه قاجار منجر شد .

* وی در خصوص سرنوشت دیگر انقلابها اظهار داشت :  سرنوشت انقلاب های جهان یا به انحراف و یا بازگشت به جای اول و بدتر از قبل ( دیکتاتوری های بعد از انقلابهای منطقه ) بوده و تنها انقلاب اسلامی ایران بوده که با انواع مشکلات ، مقاوم و پویا و بالنده بدون انحراف و اضمحلال ادامه یافت است . و راز حیات انقلاب اسلامی نظام ولایتمداری امت و امام بوده و می باشد  .

* ایشان در خصوص مردم ایران ( مردم عهد انقلاب اسلامی) بهتر از صدر اسلام ( عهد رسول الله و امامان ) گفت : مردم عهد امام اول ، با سکوت خود بدعت ثقیفه را پذیرفتند ، اهانت به حضرت زهرا(س) ، شهادت امام علی (ع) بدون عکس العمل جدی مسلمانان بهمراه آمد . مردم عهد امام دوم ، در برابر تهدید و تطمیع معاویه ، به یاری امام حسن (ع) نرفتند و امام بخاطر حفظ اسلام ، صلح را پذیرفتند . مردم عهد امام سوم ، ابتدا سفیر امام یعنی مسلم را تنها گذاشتند و سپس به تقابل با امام (ع) برامدند و وحشیانه ترین جنایت تاریخ را انجام دادند . مردم عهد بقیه امامان (ع) ، هم عدم یاری امامان رابهمراه داشته و درعهد ۱۲ قرن امامت امام زمان هم بدلیل عدم امادگی مسلمانان ایشان ظهور نکرده اند . ولی ملت ایران در سخت ترین شرایط امام انقلاب را تنها نگذاشتند ، لذا بر همین اساس امام خمینی درباره جایگاه مردم ایران فرمود: من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص انقلاب دروغین ۱۳۸۸ چنین بیان کرد : انقلاب رنگین با نماد سبز اموی در برابر سبز علوی در سال ۸۸ هشت ماه کشور را در آتش فتنه و اشوب سوزاندند ولی با بصیرت انقلابی مردم و حضور دریوم الله نهم دی ، بساط برنامه دشمنان خارجی وداخلی بریده و عبور از فتنه ها صورت گرفت و تجلی قدرت الهی در شکست فتنه سنگین آمریکایی آشکار شد . حماسه ۹ دی نقطه عطف تجلی قله و اوج  بصیرت ملت ایران بود و تداوم  آن همچنان زداینده فتنه های جنگ شناختی است !

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص انقلاب دروغین ۱۴۰۱ چنین تبیین کرد : دشمنان با پشتیبانی ضمنی دولت روحانی آشوبهای سالهای ۹۶  و ۹۸  را رقم زد ولی بازهم موفق نبودند ، لذا حوادث پاییز ۱۴۰۱ با شبیه سازی ظاهری انقلاب ۵۷ را پیاده سازی کردند . غیر از اغتشاشات در برخی شهرها ، توانستند بخشی از دانش اموزان و دانشجویان را میدان بیاورند.

* ایشان در خصوص آثار حوادث ۱۴۰۱  اظهار داشت : گرچه جنبه های ناامن سازی و اغتشاشات فروکش کرده ، لکن اثار الودگی های افکارو قلوب مانده و رسالت امروز در بصیرت افزایی مرددین و برگرداندن مردودین می باشد  .

* وی در خصوص جهاد تبیین در نبرد حق و باطل گفت : اکنون تقابل دوجبهه پیروران رسالت و ولایت و دشمنان رسالت و ولایت / نبرد شدید حق و باطل در جریان است و دشمنان فاطمه به میدان امده اند  تا کار اسلام محمدی را تمام کنند ،پسر فاطمه یاری طلبیده و ندای جهادتبیین داده که یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است .

* ایشان در خصوص رسالت ما در جهاد تبیین بیان داشت :  بایستی بصورت جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن روشنگری کرد، وبا جهادتبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن مصون سازی کرد و با جهاد تبیین پیش دستانه آمادگی های لازم را قبل تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایتهای جدید دشمن بکار برد ، تا اساسا امکان بروز آن در جامعه میسر نشود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص گروههای جهاد تبیین گفت :  براساس این فرمایش الهی :” بگو: من شما رابه یک پند، موعظه می کنم و آن اینکه ، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید . قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ” لذا عزادار واقعی ، پیروی در سیره فاطمی و عمل به جهاد تبیین امام المسلمین ، بصورت فردی و بصورت گروهی بوده و الگوی زینبی ، مشکل گشای مشکلات کشور ، بخصوص در پیروی ازجهادتبیین زینبی در عملیات جنگ شناختی دشمنان در این پیچ تاریخی بوده و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و بستر سازی ظهور مهدوی (عج) در گام دوم انقلاب اسلامی می باشد .

*****************

برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده و اعلام شده در قبل از سفر ماهشهر دکتر سید جواد هاشمی فشارکی به بندر ماهشهر :

✅سخنرانی در مراسم مزار شهدای ماهشهر در شب جمعه ۸ دی ۱۴٠۱: با موضوع رسالت ما در برابر شهدا

✅سخنرانی در هیات فاطمیون : هیات مومن انقلابی در تراز گام دوم انقلاب

✅سخنرانی در پیش از نماز جمعه ماهشهر در تاریخ ۹ دی ۱۴٠۱ : با موضوع نقش مردم با بصیرت در  انقلاب، با نگرشی بر حوادث اخیر

✅سخنرانی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر بعثت (ممکو سابق) شامگاه جمعه ۹ دی ۱۴٠۱ : با موضوع حاج قاسم های انقلاب در گام دوم انقلاب

✅سخنرانی در جمع اساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، شنبه ۱٠ دی ۱۴٠۱ با موضوع سیری در علم و پژوهش در ایران، پیش از انقلاب،  چله اول انقلاب،  گام دوم انقلاب

✅سخنرانی در جمع خانمهای طلبه و انقلابی:با موضوع رسالت طلاب در گام دوم انقلاب

******

بندر ماهشَهر مرکز شهرستان بندر ماهشهر در استان خوزستان است. که دارای خور ( شاخه‌ای از دریا در خشکی) که مهم‌ترین آن‌ها خور موسی می باشد که از نظر راهبردی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

جمعیت شهرستان بندر ماهشهر براساس آمار ۱۳۹۵برابر با ۲۹۶٬۲۷۱ نفر و بندر ماهشهر نیز ۱۶۲٬۷۹۷ نفر  بوده و قریب۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند .

منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر شامل ۳۲ تاسیسات پتروشیمی بوده که این بندر بعد از عسلویه ، مهم‌ترین مجتمع پتروشیمی کشور می باشد .

آب و هوای آن گرم و مرطوب و دمای آن بین ۵۰ درجه در تابستان تا صفر درجه در زمستان تغییر می‌کند. ودر نیمه دوم تابستان بندر بسیار شرجی‌با رطوبت نسبی تا۱۰۰٪ می باشد . از اواخر خرداد و اوایل تیر ماه تا معمولاً نیمه مرداد ماه، باد گرم – موسوم به (تش باد یا  باد لوار) می وزد. میانگین بارش سالیانه ماهشهر حدود ۲۳۳ میلی‌متر است. بندر ماهشهر به سبب واقع شدن در جلگه خوزستان دارای خاک آبرفتی و نسبتاً مناسب برای رشد گیاهان گرمسیری است .

اماکن زیارتی شامل مزار شهدادر آرامستان رضوان و مزار شهدای گمنام ، زیارتگاه شاهزاده حمزه ( برادر امام علی بن موسی الرضا ) در ۲۵ کیلومتری جاده بندر ماهشهر به سمت هندیجان ، مزار سید صالح ، قدمگاه امیرالمؤمنین که از بین رفته می باشد .

مصلی ماهشهر ، در مرکز شهر ماهشهر، قلب تپنده فرهنگی شهردر جمعه های هرهفته ، با حضور پرشورنمازگزاران و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه ماهشهر می باشد .

اماکن سیاحتی پارک ساحلی( معروف به پارک دریاچه ) ، پارک ارم ( معروف به پارک جنگلی ) ، پارک ساحلی مجیدیه بندرماهشهر در جوار خلیج فارس ، پارک ساحلی مجیدیه و دریاچه خور بندر ماهشهر ، مجتمع بندری امام خمینی (ره) ، خوریات منتهی به خلیج فارس می باشد .

مفاخر علمی ماهشهر دکتر شیرعلی برادر شهید شیرعلی ، دکتر ابراهیم قیصری حافظ شناس و قرآن پژوه ، عیسی قیصری نویسنده کتاب ضرب‌المثل هاو زبان و گویش ماهشهری و ….