نماز جمعه ها بعنوان قلب فرهنگی شهرها ، با پیشتازی در پژوهش محوربودن ، قطب تپنده فرهنگی شهر در گام دوم انقلاب خواهند بود !
نماز جمعه ها بعنوان قلب فرهنگی شهرها ، با پیشتازی در پژوهش محوربودن ، قطب تپنده فرهنگی شهر در گام دوم انقلاب خواهند بود !

نمازجمعه شهر چهاردانگه در مصلی شهدای گمنام چهاردانگه با حضور زنان و مردان مومن چهاردانگه در تاریخ  ۲۵  آذر ۱۴۰۱  برگزارشد . سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود. آنگاه خطبه های با صلابت نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین سالارسنجری خوانده و سپس نماز وحدت بخش جمعه چهاردانگه به امامت ایشان اقامه شد. در آغاز مراسم نیز زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت جناب اقای قاسمی قرائت شد و مهمان این هفته در بین دو نماز نیز شهید حسین رضایی  با روایتگری دانش آموز چهار دانگه ای امین دولت آبادی با زندگی نامه و وصیت نامه شهید بود .

اعلام فرمان عمومی جهاد تبیین

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص ضرورت جهاد تبیین بیان داشت : طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریمها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار ، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است . جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند . ودر چنین شرایط حساسی در بهمن ۱۴۰۰ ، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند .

جهاد تبیین ایجابی

* ایشان درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

جهاد تبیین پدافندی

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

جهاد تبیین پیش دستانه

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

پژوهش در نیازهای ضروری جامعه

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص نخستین توصیه راهبردی رهبر انقلاب ، در خصوص علم و پژوهش گفت : تولید علم ودانش نافع بومی لازمه پیشرفت و وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است . در احادیث نیز علم نافع توصیه شده ، بخصوص که جامعه اسلامی با مشکلاتی مواجه می باشد لازم است هسته های علمی در ادارات و سازمان ها شکل گرفته و پژوهشها درجهت شناسایی درست و رفع . لذا مشکلات موجود بوده و امور را براساس ان برنامه ریزی و راهبری کنند . همچنین ضرورت دارد پژوهشهای دانشگاهها به سمت نیازهای ضروری کشور و اولویتها سوق پیدا کند ، تا هم کیفیت ارتقا یافته وهم از مشکلات کاسته شود .

علم و پژوهش در گام دوم انقلاب

* ایشان در خصوص پژوهش در نیازهای ضروری جامعه اظهار داشت : این رستخیز علمی که پس از انقلاب ایجاد شده ، بایستی با جهاد علمی نظام اسلامی بسرعت از مشکلات داخلی رها شده ، و رشد شتابان یافته و درتراز جهانی بعنوان قطب برتر جهانی قرار گیرد .

پژوهش حوادث پائیز ۱۴۰۱

* وی در خصوص پژوهش در حوادث پائیز ۱۴۰۱  اظهار داشت : ضرورت دارد پژوهش علمی در خصوص ریشه های حوادث اخیر و روشها و شیوه های دشمنان خارجی و نااهلان داخلی صورت گرفته و برای خنثی اثرات تخریب روانی برخی ازمردمی باور کرده اند ، بکارگیری شود ، تا شبهات رفع شده و مردم بصورت یکپارچه همگارم با انقلاب باشند .

نمازجمعه پژوهش محور

*  ایشان در خصوص پژوهش در نمازجمعه بیان داشت : با توجه رشد علم و دانش آحاد جامعه و لزوم شناخت کالبد شکافانه مسائل ملی و جهانی ، ضرورت دارد نمازجمعه هایی که بایستی پذیرای مردم مسلمان باشند ، نیز برای حضور پرشورتر مردم و تاثیرگذاری بیشتر بر شهر ، تحقیقات علمی در خصوص نمازجمعه و پرشورتر شدن و روشهای آن صورت گرفته ، و براساس سندراهبردی پیاده سازی شود . نماز جمعه ها بعنوان قلب فرهنگی شهرها بوده ، بایستی با پیشتازی در پژوهش محوری ، قطب فرهنگی شهر در گام دوم انقلاب بوده و نقش آنان ارتقا خواهند یافت !

زمینه سازی ظهور درگام دوم انقلاب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

********************

حجت الاسلام والمسلمین سنجری ، امام جمعه چهاردانگه ، در خطبه های اول نماز جمعه چهاردانگه ادامه مباحث سلسلسه مباحث بلد امین طرحی نو در مورد نظام شهری را بیان کردند و در خطبه دوم نیز مفاهیم زندگی در غرب و اسلام و همچنین معنای عملی زن در غرب و اسلام را مقایسه ای تبیقی ارایه نمودند . در پایان نیز از فقدان نظارتی تعزیراتی در گرانی های چهاردانگه و تبعیض در ساخت و ساز های چهاردانگه انتقاد نمودند .

حجت‌الاسلام سنجری به‌عنوان امام جمعه جلفا منصوب شد

نشانی نمازجمعه چهار دانگه درایتا  ? ita: @Salarsanjary

***************

در سال گذشته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر چهاردانگه در تاریخ  ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ با موضوع شرحی بر بیانیه گام دوم انقلاب و جایگاه نمازجمعه بود !

*********************

شهرچهاردانگه در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب غرب شهر تهران واقع بوده و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۵۶٬۰۰۰ نفر بوده است . شهرستان چهاردانگه ۴۳ شهید و بخش چهاردانگه  درمجموع ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

مکانهای زیارتی چهاردانگه مزارشهدای دفاع مقدس ، ومزار شهدای گمنام و امامزاده عباس (س) می باشد .

شهرچهاردانگه دارای محله قدس ، لقمانی ، حسین‌آباد مفرح و شهرک گلشهر ، شهرک ماهشهر ، شهرک شهید مطهری ، شهرک حسن‌آباد ، شهرک شهید باهنر ، شهرک امام حسین می باشد .

شهرک صنعتی چهاردانگه در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار واقع بوده و شامل ۳۵۰۰ ‏واحد صنفی و ۳۰۰۰ ‏واحد تجاری می باشد،  ‏بخش های اجرا شده شهرک صنعتی، شامل ۲۲۰ ‏واحد کارگاهی، فضای عمومی شهرک و محوطه آن می باشد و بیش از ده هزار نفر از نیروهای انسانی مختلف را در خود جای داده است.

مشاغل و اصناف مستقر در این شهرک صنعتی عبارتند از: صنایع چوبی و تولید مبلمان و کابینت ، ‏ماشین سازان، فلز تراشان، آهنگران ساختمانی، آلومینیوم کاران، مصنوعات فلزی و درودگران. خودروسازی (ایران‌خودرو دیزل)، شرکت لوله و پروفیل (سدید)، شرکت کیان‌تایر، شرکت لوله و ماشین‌سازی، شرکت بوتان، ماشین آلات، ابزار و محصولات فلزی نساجی و پوشاک، ترابری، انبارداری، تعمیر وسایل نقلیه و عمده‌فروشی، سینجر گاز، رب ستایش،…