شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت بود
شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت بود

«سلامی» گفت: شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت بود و همواره در صحنه‌های مجاهدت، خطر، معنویت و از خودگذشتگی پیشگام بود.

سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان که امروز در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع از حرم ال الله برگ زرینی از نهضت حسینی و زینبی است و با پیمودن راه شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی می‌توانیم جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب را  محقق کنیم.

وی گفت: سردار سلیمانی اسطوره اخلاص، عمل و یگانه شخصیت بین المللی مقاومت است که گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب با تکیه بر آموزه‌های عاشورایی به قله رفیع مجاهدت رسید.

وی با بیان این که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای جبهه مقاومت بود ادامه داد: سردار سلیمانی همواره در صحنه‌های مجاهدت، خطر، معنویت و از خودگذشتگی پیشگام بود، با بی توجهی به دنیا و اخلاص کامل، یک سرباز برای ولایت فقیه بود.

سلامی ادامه داد: انتظار داریم ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت شهرستان‌ها با محوریت روز جهانی مقاومت به ریاست فرمانداران و دبیری فرماندهان نواحی فعال شوند و کارگروه‌های ۱۶ گانه استانی محور تلاش‌های خود را روز جهانی مقاومت قرار دهند و شهرداری ها، نهاد‌های فرهنگی، دستگاه‌های مختلف در زمینه فضا سازی فرهنگی و تبلیغی متناسب با روز جهانی مقاومت برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌ی پیش بینی شده در روز جهانی مقاومت بیان داشت: برگزاری مراسم ویژه روز جهانی مقاومت روز ۱۳ دی ماه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان مقاومت، برگزاری رزم نمایش‌های مدافعین حرم و امنیت، برگزاری مسابقات فرهنگی- ادبی- هنری رسانه ای، ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و جهادی در مناطق محروم، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با مادران و همسران شهدا، برگزاری نشست‌های تبیینی و بصیرتی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم، اکران فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس ومقاومت، اجرای نمایش‌هایی با مضامین دفاع مقدس و جبهه مقاومت برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمان از وجود ۵۷ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یادمان ۴۴ یادمان شهدای گمنام تکمیل و ۱۳ یادمان نیاز به مساعدت و همکاری دارد و امیدوارم تا پایان سال تکمیل و مورد بهر برداری قرار گیرد.

وی از تشییع و تدفین پیکر ۶ شهید گمنام در ۳ شهرستان سمنان خبر داد و گفت: در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان مردم انقلابی استان سمنان است که دستگاه‌های متولی باید برنامه‌ریزی لازم برای استقبال، تشییع و تدفین از پیکر شهدای گمنام را در دستورکار قرار دهند.

سلامی گفت: ثبت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس در سامانه جامع کشوری که در سطح استان نیز فعالیت دارد می‌تواند در ساماندهی امور مؤثر واقع شود و تا به امروز استان سمنان در تعداد کاربران ثبت برنامه‌ها رتبه اول، ثبت برنامه‌ها به نسبت جمعیت رتبه دوم و حجم برنامه‌های ثبت شده رتبه سوم را در بین استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سامانه جامع دفاع مقدس و ثبت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در آن امری مثبت و حائز اهمیت است، افزود: کارگروه‌ها و ستاد‌های شهرستانی گرامی داشت برنامه‌های دفاع مقدس به منظور اطلاع دیگران و همچنین ثبت فعالیت‌ها برای استفاده آیندگان، باید اقدامات خود را به ثبت برسانند.

انتهای پیام/