شهدای شاهچراغ ، چهل چراغ فروزان حقایق نظام اسلامی بوده و سند سیه رویی دشمنان داخلی و خارجی در حوادث پاییز ۱۴٠۱ هستند !
شهدای شاهچراغ ، چهل چراغ فروزان حقایق نظام اسلامی بوده و سند سیه رویی دشمنان داخلی و خارجی در حوادث پاییز ۱۴٠۱ هستند !

مراسم چهلم شهدای شاهچراغ توسط هیات شهدای گردان مقداد درحسینیه شهدای گردان مقداد در ۱۳ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد ، سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع “تحلیل حوادث پاییز ۱۴۰۱ و فاجعه تروریستی شاهچراغ ” بود.

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت ایام درخصوص حوادث اخیر بیان داشت : درود بر ارواح مطهر شهدای چهل چراغ مقداد تا شهدای شاهچراغ ، شهدای والامقامی که تصاویرشان زینت بخش این محفل است . به برکت خون شهدای دفاع مقدس و اقتدار کشور در فراسوی مرزها ، باید تامل کرد که چرا از مدافع حرم بودن نظام در ۱۴۰۰ کیلومتر در بیرون مرزها به داخل حرم در میانه کشورکشیده شد !  حمله مسلحانه ای با کلاش در حرم شاه‌چراغ شیراز در عصر ۴ آبان ۱۴۰۱ که منجر به شهادت ۱۵ نفر  و مجروحیت ۲۰ نفر شد و قلب ملت را جریحه دار کرد و غصه ای مضاعف شد تا همچنان اشک و غم ، مهمان چشمان و قلوب ایرانیان عزادار شود. اگرچه از نظامی این عمل ارزش نظامی مهمی ندارد ولی بررسی ابعاد و علل وقوع این رویداد قابل تامل هست .

* ایشان در خصوص  انکار عامل تروریست داعشی  اظهار داشت : علیرغم اینکه داعش مسولیت ترور و کشتار در حرم شاهچراغ را بعهده گرفت ، و فیلم بیعت فرد ترویست داعشی را هم نشان داد ، ولی برخی جریانات سیاسی با خون های به ناحق ریخته شده شهدای شاهچراغ کاسبی کرده و نظام اسلامی را متهم کردند که کار خودشونه و بدنبال آن نیز اتهام بهانه ای برای سرکوب اشوبها توسط نظام را زدند و حتی داشتند مشابه سازی با فاجعه سینما رکس ابادان در رژیم شاهی را درست میکردند !

* وی در خصوص محکومیتها و عدم محکومیتها نهیب زد و گفت : علیرغم اینکه علمای اسلام ، مردم و حتی تعدادی از مقامات جهان این فاجعه را محکوم کردند ، ولی غربگدایان به تاسی از اینکه مقامات غربی محکوم نکرد ، اینان نیز خفقان گرفتند و هیچ محکومیت و حتی ابراز تاسفی را ابراز نداشتند !

* ایشان در خصوص احتمالات مفروض برای حادثه تروریستی شیراز گفت : اگر تقارن فاجعه تروریستی شاهچراغ با چهلم مرگ مهسا امینی را بکناری نهیم ،احتمالات مختلفی را می توان بعنوان فرض درنظر گرفت و مورد تحلیل قرار داد . اینکه این فاجعه بصورت اتفاقی توسط یک گروه ترویستی باشد ، که بسیار بعید است . اینکه حوادث مواضع غلط برخی نا اهلان و اشوبهای پس از آن در طول چهل روز قبل که رقم خورد ، سبب تشویق عملیات تروریستی شده است ، که بعبارتی مسولیتش بعهده مخلنان امنیت کشور بوده و یا اینکه کل حوادث اخیردر یک سناریو با سکانسهای متفاوت از همه روشها و همه ابشن های برنامه ریزی شده باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص آشوبهای چهل روزه زمینه ساز فاجعه حرم شاهچراغ بیان داشت : آنچه مسلم است ، ناامنی های بوجود آمده طی چهل روز قبل ، زمینه ساز شکل گیری یک فاجعه بزرگ در حرم شاهچراغ شده و سبب فاجعه انسانی و تشدید ناامنی شده است که با هیچ معیار انسانی سازگار نیست .

* ایشان در خصوص پیامدهای حوادث اخیر گفت : با یک بررسی اجمالی میتوان گفت امنیت کشور و معیشت مردن تضعیف شد ؛ هتک حرمت حرم مطهر یک امامزاده واجب التعظیم صورت گرفت ، ترویج بی حیایی ، بذر شک و تردید در افکار عمومی با اتهام کار خودشونه و مشابه سازی با سینما رکس ابادان ، بی تفاوتی برخی ها از شخصیت ها ، بروز نوعی ناهنجاریها مثل جری شدنها با توهین های بی سابقه وخنج بر مظام اسلامی ، خسارت معنوی و مادی به کشور و امثالهم بوده است

* وی در خصوص هدف حوادث اخیر اظهار داشت : حادثه فاجعه تروریستی شاهچراغ یک  اقدام منفرد نبوده و حوادث پاییز یک سناریوی منفک نیست ؛ بلکه استمرار دشمنی های قبل ، در قالب یک سناریوی خطرناک در بستر امنیتی گسترده و پیاده سازی مدل تقویت شده سوریه می باشد .

* ایشان در خصوص انتقام امریکایی ها از مردم ایران بیان داشت : بعد شکست طرح خاورمیانه جدید امریکایی ها با  سلطه برکشورهای منطقه ؛ در راستای نظم نوین جهانی با رهبریت امریکا که با شکست مواجه شد و با ایجاد بسیج مردمی در تعدادی کشورهای مقاومت با محوریت ایران شکل گرفته است ، دیگر بازیگر منطقه امریکا نبوده و براراده ایران قوی استوار است . و از آنجا که برای آمریکایی‌ها خوشایند نیسست ؛ دنبال برهم زدن اتحاد ملی بوده اند ، لذا انتقام اصلی از اقتدار ایران باید در اجتماع اتفاق می افتاد و بر همین اساس در حرم شاهچراغ شکل می گیرد .

* وی در خصوص هدف امریکاییها در حوادث اخیر اظهار داشت : در طول انقلاب امنیت در جمهوری اسلامی مردم پایه بوده و مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و طرح امریکاییها بر این اساس است که امنیت مردم پایه ایران را خدشه دار کنند . و نظام درگیر مشکلات داخلی شود . آمریکایی‌ها دنبال کُند یا متوقف کردن روند کنش گری فعال ایران در منطقه و جهان می باشند .

* ایشان در خصوص هدف حوادث اخیر گفت : از انجا که با اقتدار نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پروژه کف خیابانی کردن اعتراضات مردمی به بن بست رسیده است ، یک سوءاستفاده کثیف از حوادث خیابانی را در حرم شاهچراغ رقم زده و منتسب کردن ان به خود نظام و ادعای سرکوب ، و با ترویج تروریسم و انتساب خشونت به اسلام و انقلاب و چسباندن به جمهوری اسلامی در دنیا ؛ ایران اسلامی را  “اسلام خشونت ورز” القا نمایند ، تا زمینه برای پذیرش ترقیب اسلام لاییک و “اسلام رحمانی” فراهم شده و اقبال عمومی داخل کشور را به سمت خاتمی و روحانی ببرند . ودر خارج کشور نیز موج اسلام خواهی را با اسلام هراسی ، به سمت اسلام بی خطر امریکایی ببرند !

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص نظم نوین جهانی با محوریت ایران گفت : رهبر معظم انقلاب هدف بیانیه گام دوم انقلاب را تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور اعلام فرموده اند و در اردیبهشت سال جاری به “نظم نوین جهانی” اشاره کردند و آن را بسیار جدی شمردند و از مسئولین و نخبگان کشور خواسته اند که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در این نظم نوین ترسیم و دنبال کنند . نظم نوین جهانی براساس قدرت ایران و متحدانش شکل گرفته ودر حال گسترش می باشد . انزوای بیشتر ایالات متحده آمریکا در حال تحقق می باشد ، و انتقال قدرت به آسیا در حال صعود بوده وگسترش راهبرد مقاومت و توسعه میدان‌های آن نظم نوینی را نوید می بخشد ، که بایستی بسرعت از آشوب ها و مششکلات داخلی بدان معطوف شویم .

* وی در خصوص تجارب و عبرتهای حوادث اخیر چنین تبیین کرد : حوادث اخیر مبین آنست که همواره بایستی از آمادگی لازم برخودار بوده و سرعت عمل داشته باشیم و مغز مدیریت تصمیم گیری در حوادث با مشارکت همه نهادهای مسول در امداد و در نشر خبررسانی و… همانند زمان جنگ تحمیلی داشته باشیم و امنیت هر بخش را به معتمئان و بسیج همان صف وا نهیم و خودشان آنرا تامین کنند .

* ایشان در خصوص نظم نوین جهانی با محوریت ایران گفت : مولفه های دوره گذار از این شرایط صبر ملی ، بصیرت دینی و سیاسی ، عمل به جهاد تبیین ، حرکت بر مدار بیانات رهبر انقلاب بعنوان قطب نمای انقلاب و سکاندار کشتی انقلاب در گام دوم انقلاب به سوی زمینه سازی ظهور می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان توصیه کرد : هیات شهدای گردان مقداد برنامه های بسیار غنی ای دارد ، از قبیل یادواره شهدا ، زیارت گردانی به مشهد ، برپایی موکب در اربعین ، همین جلساتی دوهفته یکبار و تهیه مستند گردان در دفاع مقدس ، که بسیار ارزنده وماجور است ولی رسالت شما همرزمان شهدا و جاماندگان از قافله شهدا بسیار سنگین تر از سائرین است . این آشوبها اندکی بعد فروکش میکند ولی غبار بمباران عملیات روانی دشمنان بر برخی مغزهای نوجوانان دبیرستانی و دانشگاهی ( همانند اثار بمباران شیمیایی در ریه ) باقی خواهد ماند ، که بایستی بصورت نظامند در این مراکز حضور یافته و دفع اثار سموم اهتمام ورزید ، لذا ان شالله با جهاد تبیین برای نشر فرهنگ ایثار ومقاومت و جهاد تبیین پیشتاز باشید .

************ اطلاعیه پیش از مراسم **********************

باسلام – هیئت شهدای گردان مقداد یکشنبه ۱۳ اذر ۱۴۰۰۱ ساعت  ۱۷:۳۰ الی ۲۲:۰۰ همزمان با اربعین شهدای مظلوم حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) را تقدیم می کند به روح پاک شهدا و فرماندهان دلاور گردان مقداد سردار شجاع شهید احمد نوزاد و سردار دلاور شهید حاج علی جزمانی با ذکر صلوات ، سخنران : دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، و قائت زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در حسینیه شهدای گردان مقداد لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص).