مسجد صاحب الزمان (عج) درتعرض بی دینان
مسجد صاحب الزمان (عج) درتعرض بی دینان

در این یادداشت به آتش زدن کنار ورودی مسجد پرداخته شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اشوبهایی که با برنامه ریزی دشمنان غربی و عربی و عبری به بهانه مرگ طبیعی یک دختر ۲۲ ساله از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ کشور را درمعرض انواع اغتشاشات و آشوب و بعضا تخریب و نیز کشتار برخی از مدافعان امنیت قرار داد ، با فراخوان آشوبهای سه روزه  ( ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ) مجددا تحرکات مذبوحانه ای صورت گرفت ، از انجمله اینکه در شب جمعه ۲۶ ابان ۱۴۰۱ در تاریکی و خلوتی شب با پرتابه ای جلوی درب کناری مسجد صاحب الزمان (عج) مقداری اتش سوزی شد .که روز بعد توسط اهالی محل دیوارها را تمیز کردند تا خردسالانی که وارد مهد قران مسجد میشوند ، ترسان نشوند .

در انقلاب اسلامی که به پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ گردید ، مساجد محفل گرمی بخش و کانون برنامه های انقلابی علیه نظام شاهنشاهی و سنگر انقلاب بودند ، وهمین برکت معنوی و روحی سبب قوت بخشی قیام و پیروزی انقلاب گردید. و پس از انقلاب نیز مساجد محور و مرکز ثقل امور قرار داشته و دارد .

مسجد صاحب الزمان (عج) در کنار مسیل جاجرود در محله تهران نو قرار دارد و با برنامه درس اخلاق ایت الله حسینی همدانی در دو شنبه شب ها ، محفل انس باقران در چهار شنبه شب ها و سایر برنامه های طول هفته و نیز برگزاری یادواره شهدا و جوان مومن انقلابی از مساجد بسیار فعال منطقه و پر شور و پرجمعیت منطقه شرق تهران می باشد . مهد قران ، بسیج ، حوزه علمیه خواهران ، صندوق قرض الحسنه ، کمک های مومنانه به نیازمندان محل ، یاران ۳۱۳ صاحب الزمان (عج) و …. نیز از فعالیتهای این مسجد می باشد .

اغتشاشات اخیر بدلیل تعرض به برخی مساجد که از سوی بی دینان بوده ، غضب الهی را بهمراه داشته و مبین آنست که این تحرکهای مذبوهانه دشمنان ره به جایی بجز ایجاد زحمت برای مردم نخواهد برد .