دستاوردهای بسیج ، بی بدیل بوده ، رسالت بسیج تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است !
دستاوردهای بسیج ، بی بدیل بوده ، رسالت بسیج تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است !

در ظهر سالروز بسیج ، روز شنبه ۵ آذر ۱۴٠۱ سخنران مراسم مسجد جامع جعفریه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع دستاوردهای بسیج و رسالت بسیج در گام دوم انقلاب بود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص بسیج مستضعفین گفت : بسیج یک نیروی ولایت مدار، پویایی سازمانی وخدمت رسانی بی منت ، مجاهد با توانایی علمی و فرهنگی ، بصیر و آماده رویارویی با استکبار جهانی است و رسالت نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان را بعهده دارد .

* ایشان در خصوص دستاوردهای جهشی کشور بیان داشت : دستاوردهای انقلاب در طول بیش از چهار دهه ، بیش از چهار هزار سال قبل از انقلاب بوده است . وضعیت کشور بسیار متحول شده است . وایران اسلامی از عقب افتادگی به فتح قلل علمی و فناوری و…. دنیا دست پیدا کرده ، که اگر انقلاب نشده بود ، همچنان ضعیف و مثل عراق و افغانستان می بودیم .

* وی در خصوص علت پیشرفتهای درخشان کشور بیان داشت : علیرغم مشکلات هشت ساله ناشی از سومدیریت وتورم چند برابری دولت روحانی ، سیاست زدگی هشت ساله دولت خاتمی ، تحمیل جنگ هشت ساله و خسارتهای آن و  همه تحریمها و فشارهای دشمن ، این پیشرفتهای بی نظیر کشور محصول تشکیل سازمان بسیج سازندگی و …. و اعزام گروههای جهادی و خدمت رسانی و… بوده است .

* ایشان در خصوص دستاوردهای درخشان بی بدیل بسیج برای مردم وکشور بیان داشت : بسیج  در طول انقلاب مایه برکات کثیر بوده است . در برقراری امنیت کردستان ،در جنگ تحمیلی، دربازسازی خرابیهای جنگ ، دربحرانهای طبیعی ، در دوران بیماری منحوس کرونا و کمکهای مومنانه ، درازادی زندانیان غیر عمد ، در برقراری امنیت داخلی ،در نذر وقف خدمات مهندسی و… ، در تحقق شعار «ما می‌توانیم» را به زیباترین صورت معنا بخشید و دستاوردهای درخشان بسیج برای مردم وکشور بهمراه آورده اند و در این راه نیز۱۳۰ هزار نیروی بسیجی به شهادت رسیدند ، یعنی معادل ۴۳ درصد شهدای مارا بسیجیان تشکیل می دهند . است .

* این استاد بسیجی در خصوص خنثی کنندگی تهدیدات دشمن توسط بسیج اظهار داشت :  مهمترین و اساسی ترین نقش بسیج این بوده است که با این حجم  زیاد و گسترده از تهدیدات دشمن ، در دفاع مقدس معین نیروهای دفاعی سپاه ، در حوادث ناامنی های دشمنان ، معین نیروی انتظامی و سپاه در حراست از تهدیدات داخلی دشمن بوده اند و اگر بسیج نبود قطعا کشور با شکست مواجه و دشمن موفق میشد . بعبارتی بسیج در داخل کشور شگفتی‌ساز و در خارج از کشور دشمن سوز بوده است .

* وی در خصوص رکورد شکنی بسیج بیان داشت :  اگر بسیج  نبود پیشرفتهای کشور بر اثر هشت سال جنگ تحمیلی ، هشت سال رویکرد به سیاسی بازی دولت خاتمی و هشت سال خسارات سنگین ناشی از مدیریت حسن روحانی با رکود و تورم  ناشی از برجام پرخسارت ، رشد کشور طی این سالها نه تنها رشد شتابان نمی یافت ، بلکه بصورت زیر حد معمول بود ، ولی با تلاش نیروهای بسجی و کارهای جهادی و نهادهای انقلابی بسیار درخشان شده است . انبوه گروههای بسیجی که در قالب گروههای جهادی به نقاط مختلف کشور عازم شدند و خدمات بی نظیری ارایه دادند و هم نهادهای کمیته امداد ، بنیاد مسکن و بنیاد شهید ، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی ، بسیج مهندسین ، بسیج کشورزی ، بسیج صنعتی و …. همه و همه در خدمت انقلاب و کشور بوده و سبب رکورد شکنی خدمات و خلق فعالیتهای بی نظیرشدند که کشور را در رتبه های بالای دانش و فناوری و…. نشاندند .

* وی در خصوص رسالت حال بسیج اظهار داشت :  بسیج بعنوان نیروی مدد رسان در هرکجا که نیاز انقلاب باشد ، رسالت اصلی بسیج می باشد . براساس بند اول بیانیه گام دوم انقلاب ؛ بسیج با مدیریت جهادی و انقلابی خویش پیشگام درجهادعلمی و پژوهش باشد .  براساس بند دوم بیانیه گام دوم انقلاب بسیج باید با ترویج روحیه ایثار ومقاومت و شهدا سبب ارتقای معنویّت و اخلاق  درجامعه باشد . براساس بند سوم بیانیه گام دوم انقلاب ، بسیج با کارهای جهادی خویش و  ارایه خدمات نمونه والگو بوده و ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد .  براساس بند چهارم بیانیه گام دوم انقلاب ، بسیج  باید با ترویج اخلاق حرفه ای مظهر اجرای کامل عدالت و مبارزه با هرگونه فساد و در هر حوزه و هرسطحی باشد . براساس بند پنجم بیانیه گام دوم انقلاب ، بسیج محور حراست از استقلال و آزادی کشور در برابر تهدیدات دشمن بایستی باشد . براساس بند ششم بیانیه گام دوم انقلاب ، بسیج باید مقوم عزت ملی، و رعایت مرزبندی با دشمن ،در فضای مجازی و فضای واقعی بوده و خاموش‌کننده آتش شرارت‌ها و فتنه‌های خارجی و داخلی باشد . براساس بند هفتم بیانیه گام دوم انقلاب ، بسیج بایستی مروج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در تمام شوون زندگی فردی و محیط کار و خدمت و تفریح و… باشد و الگو و الهام بخش به جامعه باشد و نیز بایستی با مصادیق و الگوهای زندگی منحط غربی باشد . و همچنین آماده بودن با بصیرت انقلابی و نشر معارف شهدا و دفاع مقدس با محوریت مساجد می باشد .

* ایشان در خصوص محور فعالیت بسیج گفت :  محور فعالیت محله ای بسیج مساجد محل بوده و محور فعالیت هفتگی بسیج براساس مصل و نمازجمعه بعنوان قطب فرهنگی شهر باشد . بسجیان باید خطوط کلی را در جمعه از فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر یعنی امام جمعه گرفته و مجاهدانه در طول هفته دنبال نماید . اولویت فوری و اصلی امروز بسیج جهاد تبیین در ابعاد ایجابی ، پدافندی ، پیش دستانه می باشد . واین واجب فوری نبایستی در امور دیگر کم رنگ شود .

* وی در خصوص رسالت آینده بسیج بیان داشت :  رسالت آینده بسیج ، آمادگی برای تامین نیازهای ضروری برای تمامی عرصه های انقلاب توسط بسیجیان جوان مومن انقلابی جهت تحقق گام دوم انقلاب می باشد . ماموریت اینده بسیج ازادی قدس و زمینه سازی ظهور و اخرکار بسیج شهادت در راه خداست .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:  امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه بسیج درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق نماید .