معارف دفاع مقدس باید در ذهن و خاطر دانش‌آموزان ماندگار شود
معارف دفاع مقدس باید در ذهن و خاطر دانش‌آموزان ماندگار شود

سرهنگ «حبیبی» با اشاره به ضرورت بیان حقایق دوران دفاع مقدس برای نسل‌ جوان، گفت: معارف دفاع مقدس در ذهن و خاطر دانش آموزان به همان اندازه که در ذهن رزمندگان هست باید ماندگار شود تا نسبت به گذشته احساس غرور کنند.

سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در جمع اعضای انجمن راویان دفاع مقدس استان در سالن اجتماعات مرکز امامت سپاه قدس گیلان اظهار داشت: فعالیت در عرصه روایتگری از معارف دفاع مقدس به مراتب با فضیلت‌تر و موثرتر از حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس در روایت‌گری سال‌های جنگ تحمیلی را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: روایت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باید درست بیان شود، زیرا این دوران آنقدر بزرگ و تاثیرگذار بود که بیان حقایق آن برای نسل‌های حاضر و آینده بسیار تاثیرگذار است و نیازی به بزرگ‌نمایی و تحریف نیست.

وی افزود: باید کاری بکنیم که وقتی بازدیدکنندگان از مناطق عملیات دفاع مقدس برگشتند پیوند ناگسستنی با این حادثه مهم و ارزش‌ها و دستاورد‌های آن پیدا کنند.

حبیبی با اذعان به اینکه گزارشگری برای راهیان نور بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: در راهیان نور، محتوا باید مملوء از تبیین و بیان حقایق معرفت نقاط برجسته دفاع مقدس باشد البته این موضوع به معنای اعراق‌گویی در مورد دفاع مقدس نیست بلکه باید دشواری‌ها و برخی ناکامی‌ها در کنار موفقیت‌ها و نقاط قوت فراوان این دوران بیان شود.

وی برخی چالش‌های موجود در آموزش و پرورش نظیر کم توجهی به مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت عنوان فرمودند باید معارف دفاع مقدس در ذهن و خاطر دانش آموزان به همان اندازه که در ذهن رزمندگان هست ماندگار شود تا نسبت به گذشته احساس غرور کنند و امید به آینده و امید به توان ملی و خوداتکایی مردم نیز تقویت شود.

انتهای پیام