روایتگری از دفاع مقدس باید عینی باشد
روایتگری از دفاع مقدس باید عینی باشد

سردار «باقری‌نژاد» گفت: باید به سمتی برویم که روایتگری ما از وقایع دوران جنگ تحمیلی عینی باشد.

سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «مسعود باقری‌نژاد» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، درباره حماسه آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: در هر حرکت و عملیاتی، نفری به عنوان قهرمان یا اسطوره حضور دارد و درباره آزادسازی سوسنگرد، این نفر شهید «علی تجلایی» است. بنابراین ما باید تلاش کنیم روی این قضیه کار کنیم تا بتوانیم فعالیت‌ها و اقدامات ایشان را به‌عنوان یک قهرمان به جوانان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت بازگویی و روایت حماسه‌های دوران دفاع مقدس گفت: همان‌گونه که گفته می‌شود «شنیدن کی بود مانند دیدن»، باید به سمتی برویم که روایتگری ما از وقایع دوران جنگ عینی باشد.

سردار «باقری‌نژاد» افزود: کارهای ما درباره دفاع مقدس باید به نحوی باشد که نسل جوان وقایع را همان‌گونه که اتفاق افتاده ببیند و آن‌ها را بپذیرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا ادامه داد: اگر ما بتوانیم قبل، حین و بعد از انجام عملیات آزادسازی سوسنگرد را در قالب کلیپ و آثار هنری هرچند به شکل کوتاه و مختصر، نشان بدهیم اثر بیش‌تری روی مخاطب خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: خاطرم هست چند سال پیش همسر شهید «تجلایی» موضوعی را بیان کردند که یکی از ژنرال‌های عراقی در جایی اذعان کرده بود ما در سوسنگرد با جوانی به نام «تجلایی» مواجه شدیم و نتوانستیم حریف او بشویم. اگر ما بتوانیم موارد این چنینی را به تصویر بکشیم، نسل جوان این فرمانده دلاور را بهتر خواهد شناخت.

انتهای پیام/