حجت‌الاسلام گواهی: تشخیص حق و باطل در دوران حاضر سخت است/ شهیدان روح الله و سلمان در دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کردند
حجت‌الاسلام گواهی: تشخیص حق و باطل در دوران حاضر سخت است/ شهیدان روح الله و سلمان در دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کردند

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهدایی، چون روح الله و شهید سلمان وظیفه خود را با بصیرت، به هنگام و به جا انجام دادند و در دفاع از مقام زن و شخصیت زن جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در منزل شهید «سلمان امیر احمدی» که از شهدای مدافع امنیت است، با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

حجت‌الاسلام گواهی در این دیدار، ضمن اشاره به ارزش کار شهدای مدافع امنیت، اظهار داشت: انسان‌های زمان شناس قدرت این را دارند که تصمیم بگیرند چه زمانی باید از ارزش‌ها دفاع کرد. در عاشورا عده‌ای صدای «هل من ناصر ینصرنی» اباعبدالله را شنیدند، اما او را یاری نکردند. بعد از شهادت حضرت تصمیم گرفتند به خونخواهی ایشان بلند شوند، غسل شهادت کردند و پرچم یا لثارات الحسین را دست گرفتند، اما کاری که کردند دیگر فایده نداشت؛ چرا که زمان گذشته بود و سر سیدالشهدا بالای نیزه رفته بود.

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح تشخیص حق و باطل را در دوران حاضر کاری سخت دانست و تصریح کرد: شهدایی، چون روح الله و شهید سلمان امیر احمدی وظیفه خود را با بصیرت، به هنگام و به جا انجام دادند و در دفاع از مقام زن و شخصیت زن جان خود را فدا کردند. همه شهدای ما رفتند که نوامیس محفوظ بماند. این دو شهید زمانی که ارزش‌ها را در خطر دیدند به دفاع برخاستند تا ارزش‌ها آسیب نبیند.

وی خطاب به مادر شهید بیان کرد: خوشا به سعادت شما که هم همسر جانباز بودید و هم مادر شهیدان روح الله و سلمان هستید. شما هچون حضرت زینب (س) صبوری کردید و حقیقتا خانواده امیراحمدی از مجاهدین ریشه‌دار و اصیل انقلابی هستند.

مادر شهیدان امیراحمدی نیز ضمن تشکر از مردم حاضر در تشییع پیکر فرزندش گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم که در تشییع سنگ تمام گذاشتند و حضور بی‌نظیری را رقم زدند. بچه‌ها واقعا همیشه پای کار انقلاب و ولایت فقیه بودند، اخلاق و برخورد آنان در محل نظیر نداشت. اهل هیئت و مذهبی بودند. در مسجد و سر سفره اباعبدالله بزرگ شدند. بچه‌ها به وظیفه خودشان نسبت به انقلاب عمل کردند، امیدواریم مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) این را از ما بپذیرند.

وی در ادامه بیان کرد: شهدا کار خود را انجام دادند و رفتند، ماهم باید کار خودمان را باید انجام دهیم و مسوول امور و عملکرد خود هستیم. سلمان دفتر شعری داشت که داخل آن نوشته بود، ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم، گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم، دنیا اگر از یزید لبریز شود، ما پشت به سالار شهیدان نکنیم.

سلمان امیر احمدی متولد سال ۱۳۶۶ و از نیرو‌های بسیجی‌ای بود که در اغتشاشات اخیر تهران به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید. برادر وی روح الله امیر احمدی نیز سال ۱۳۸۵ در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید. پدر این دو شهید که چندی پیش دار فانی را وداع گفت، از جانبازان دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام